Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9628 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44519
Lachmayer R, Mozgova I. Technical Inheritance as an Approach to Data-Driven Product Development. In: Design Methodology for Future Products. ; 2022. doi:10.1007/978-3-030-78368-6_3
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44505
Wurst J, Mozgova I, Lachmayer R. Normalization Matrix for Sustainability Assessments Considering the Laser Powder Bed Fusion Process. In: ; 2022. doi:10.1007/978-3-031-05918-6_14
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44507
Dierend H, Altun O, Mozgova I, Lachmayer R. Management of Research Field Data Within the Concept of Digital Twin. In: ; 2022. doi:10.1007/978-3-031-16281-7_20
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44631
Gerick J, Eickelmann B. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Computational Thinking: Ein Überblick über die Konstrukte der International Computer and Information Literacy Study (ICILS 2018). In: Knackstedt R, Sander J, Kolomitchouk J, eds. Kompetenzmodelle für den Digitalen Wandel. Kompetenzmanagement in Organisationen . Springer; 2022:33-48. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-662-63673-2_2
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 43053
Schreckenberg S, Verdú Schumann DA, eds. Zwischen Aufbruch und Krise. Narrative Auseinandersetzungen mit der spanischen Transición und der deutschen “Wende.” Vol 106. Universitätsverlag Winter; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45121
Gokeler A, Grassi A, Hoogeslag R, et al. Return to sports after ACL injury 5 years from now: 10 things we must do. Journal of Experimental Orthopaedics. 2022;9(1). doi:10.1186/s40634-022-00514-7
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45434
Haghani Fazl M. Motale’at-e Moghayeseh-ei-e Qur’an wa Ketab-e Moghaddas: Asiybshenasi wa Rahkar-ha (Comparative Studies of the Qur’an and the Bible in Iran: Problems and Solutions). Quranic Studies & Islamic Culture, 5. Published online 2022:1-28.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 43023
Wallmeier N, Gehrke G, Reinhardt K, Sauermilch S. Sprechertypen in der Forschung und in der Exploration für den Dialektatlas Mittleres Westdeutschland. Niederdeutsches Wort. 2022;61/62:117-163.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44166
Niemann S. INGRID – Das Informationssystem Graffiti in Deutschland. In: Wilke T, Rappe M, eds. HipHop im 21. Jahrhundert. ; 2022:267-288. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-36516-5
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Riese J, Vogelsang C, Schröder J, et al. Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2022;25(4):843-867. doi:10.1007/s11618-022-01112-0
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34238
Kress C, Schwabe T, Rhee H, Kerman S, Scheytt JC. Broadband Mach-Zehnder Modulator with Linear Driver in Electronic-Photonic Co-Integrated Platform. In: Optica Advanced Photonics Congress 2022. Optica Publishing Group; 2022. doi:10.1364/iprsn.2022.im4c.1
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45605
Freymuth N. Zum Einstieg: Master-Arbeit zu ökologischer und sozial gerechter Stadtplanung. Ein fiktives Beispiel. In: Benz B, Schönig W, Arp AL, Lutz K, Offergeld J, eds. Wissenschaftsläden in Der Sozialen Arbeit. Partizipative Forschung Und Soziale Innovationen. Beltz Juventa; 2022:13-14.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Reuter D, Bruns J. Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich. In: Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Springer Berlin Heidelberg; 2022. doi:10.1007/978-3-662-63214-7_3
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 45322
Zdoupas P. Selbstkonzept und Klassenlehrkraftverhalten. Befunde vergleichender Analysen zu Schülerinnen und Schülern mit Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung. Springer VS; 2022. doi:10.1007/978-3-658-38576-7
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 45653
Vernholz M. Industrie 4.0 in der beruflichen Bildung – Automatisierter Maschinenbaulernbetrieb Paderborn . In: ; 2022. doi:https://doi.org/10.48513/joted.v11i2.267
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33738 | OA
Zahera HMA, Heindorf S, Balke S, et al. Tab2Onto: Unsupervised Semantification with Knowledge Graph Embeddings. In: The Semantic Web: ESWC 2022 Satellite Events. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-11609-4_9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38506
Zahera HMA, Vollmers D, Sherif MA, Ngomo A-CN. MultPAX: Keyphrase Extraction Using Language Models and Knowledge Graphs. In: The Semantic Web – ISWC 2022. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-19433-7_18
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31257
Kouagou NJ, Heindorf S, Demir C, Ngomo NA-C. Learning Concept Lengths Accelerates Concept Learning in ALC. In: ESWC. Vol 13261. Springer; 2022:236-252.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 45800
Mahs C, Langer, Antje;  Thon, Christine; Windheuser, Jeannette, eds. Pädagogik und Geschlechterverhältnisse in der Pandemie. Analyse und Kritik fragwürdiger Normalitäten. Vol 9. Barbara Budrich; 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33739 | OA
Bondarenko A, Wolska M, Heindorf S, et al. CausalQA: A Benchmark for Causal Question Answering. In: Proceedings of the 29th International Conference on Computational Linguistics. International Committee on Computational Linguistics; 2022:3296–3308.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-319-25257-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed