Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7557 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34506
Neumann, Phillip, et al. “Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF).” Schulische Inklusion und Übergänge, edited by Pierre-Carl Link and Roland Stein, vol. 15, Frank & Timme, 2017, pp. 39–48.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32038
Albers, Timm, and Charlotte Eva Ritter. “‘Es sind erstmal Kinder...’: Inklusion im Kontext von Kindern und Familien mit Fluchterfahrungen.” Multiprofessionelle Perspektiven auf Inklusion, edited by Andreea Tures and Norbert Neuß, {Barbara Budrich}, 2017, pp. 169–180.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29373
Schönhärl, Korinna. “Behavioural Finance as a Methodological Approach for Historians? A Field Report Concerning the Construction of the Canal of Corinth in Nineteenth-Century Greece.” Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century, edited by Korinna Schönhärl, Springer International Publishing, 2017, pp. 293–313, doi:10.1007/978-3-319-42076-9_13.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29372
Schönhärl, Korinna. “Introduction.” Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century, edited by Korinna Schönhärl, Springer International Publishing, 2017, pp. 1–12, doi:10.1007/978-3-319-42076-9_1.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29735 | OA
Paloniemi, Susanna, and Michael Goller. “The Multifaceted Nature of Agency and Professional Learning.” Agency at Work: An Agentic Perspective on Professional Learning and Development, edited by Michael Goller and Susanna Paloniemi, Springer International Publishing, 2017, pp. 465–78, doi:10.1007/978-3-319-60943-0_23.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29734
Goller, Michael, and Susanna Paloniemi. “Agency at Work, Learning and Professional Development: An Introduction.” Professional and Practice-Based Learning, edited by Cham Springer, Springer International Publishing, 2017, doi:10.1007/978-3-319-60943-0_1.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 127
Neumann, Jürgen, et al. A Homeowner’s Guide to Airbnb: Theory and Empirical Evidence for Optimal Pricing Conditional on Online Ratings. 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 13078
Kampmann, Matthias, and Sybille Hellebrand. X-Tolerante Prüfzellengruppierung Für Den Test Mit Erhöhter Betriebsfrequenz. 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 10576
Kampmann, Matthias, and Sybille Hellebrand. “Design-for-FAST: Supporting X-Tolerant Compaction during Faster-than-at-Speed Test.” 20th IEEE International Symposium on Design & Diagnostics of Electronic Circuits & Systems (DDECS’17), IEEE, 2017, doi:10.1109/ddecs.2017.7934564.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 31467
Elit, Stefan. “Rüdiger Scholz: Max von der Grün. Politischer Schriftsteller und Humanist. Mit einer Würdigung von Werner Bräunigs ‘Rummelplatz’, Würzburg 2015.” Germanistik 57, H. 3-4, Nr. 6140, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 31466
Elit, Stefan. “Das Bild der DDR in Literatur, Film und Internet. 25 Jahre Erinnerung und Deutung, hg. v. Hans-Joachim Veen, Red. Manuel Leppert, Köln u.a. 2015.” Germanistik 57, H. 3-4, Nr. 6491, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
Steinhausen, Julia, and Ingrid Scharlau. “Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase.” Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft, edited by Renate Petersen et al., Springer VS, 2017, pp. 315–30, doi:10.1007/978-3-658-14268-1_24.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
Scharlau, Ingrid. “Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern.” Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag, edited by Wolff-Dietrich Webler and Helga Jung-Paarmann, UVW, 2017, pp. 229–42.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, Carla, et al. “Competencies and Career Choice Motives: Characteristics of High School Students Interested in Teacher Education Programmes.” Journal of Education for Teaching, vol. 43, no. 5, Informa UK Limited, 2017, pp. 566–80, doi:10.1080/02607476.2017.1355029.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus.” Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie, edited by Bärbel Kracke and Peter Noack, Springer, 2017, pp. 163–79, doi:10.1007/978-3-642-54061-5_10-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, Johanna, and Heike M. Buhl. “Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung.” Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern, edited by Gernot Aich et al., vol. 1, Schneider-Verlag, 2017, pp. 76–85.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33342
Savov, Mladen, and Martin Kolb. “Conditional Survival Distributions of Brownian Trajectories in a One Dimensional Poissonian Environment in the Critical Case.” Electronic Journal of Probability, vol. 22, Institute of Mathematical Statistics & Bernoulli Society, 2017, doi:https://doi.org/10.1214/17-EJP4468.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32633
Steigerwald, Jörn. “Le naturel. Molières Modellierung eines sozialen und ästhetischen Ideals (‘L’École des femmes’, ‘La Critique de l’École des femmes’, "L’Impromptu de Versailles“).” Romanistische Zeitschrift für Literaturgeschichte 41, 3/4 , 2017, pp. 283–305.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33766
Zierau, Cornelia. “Die Rolle von Literatur in sprachlich und kulturell heterogenen Klassen.” DaZ Sekundarstufe. Konzepte und Materialien: Literatur und Sprache, Heft 3/2017, 2017, pp. 5–6.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33793
Zierau, Cornelia, et al., editors. DaZ Sekundarstufe. Konzepte und Materialien, Heft 3/2017, hg. v. Cornelia Zierau: Literatur und Sprache. 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-486-59827-8

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed