Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7916 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48881
Heins, Jonathan, Jakob Bossek, Janina Pohl, Moritz Seiler, Heike Trautmann, and Pascal Kerschke. “On the Potential of Normalized TSP Features for Automated Algorithm Selection.” In Proceedings of the 16th ACM/SIGEVO Conference on Foundations of Genetic Algorithms, 1–15. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48876
Bossek, Jakob, and Markus Wagner. “Generating Instances with Performance Differences for More than Just Two Algorithms.” In Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference Companion, 1423–1432. GECCO’21. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2021. https://doi.org/10.1145/3449726.3463165.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48892
Nikfarjam, Adel, Jakob Bossek, Aneta Neumann, and Frank Neumann. “Computing Diverse Sets of High Quality TSP Tours by EAX-Based Evolutionary Diversity Optimisation.” In Proceedings of the 16th ACM}/SIGEVO Conference on Foundations of Genetic Algorithms, 1–11. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48854
Bossek, Jakob, Frank Neumann, Pan Peng, and Dirk Sudholt. “Time Complexity Analysis of Randomized Search Heuristics for the Dynamic Graph Coloring Problem.” Algorithmica 83, no. 10 (2021): 3148–3179. https://doi.org/10.1007/s00453-021-00838-3.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 49589 | OA
Fastlabend-Vargas, Daniel. “Rezension zu: Dräger, Marco: Denkmäler im Geschichtsunterricht Frankfurt am Main 2021.” H-Soz-Kult . www.hsozkult.de/publicationreview/id/reb-97453, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 49765 | OA
Huybrechts, Yves. “Der belgische Symbolismus - Interview mit dem Direktor der Alten Nationalgalerie, Dr. Ralph Gleis” (PODCAST). BelgienNet, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 49752 | OA
Huybrechts, Yves. “Gebaute Träume - Wohnkultur in Flandern und Wallonien” (VIDEO). BelgienNet, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 41412
Uppenkamp, Vera. Kinderarmut und Religionsunterricht. Armutssensibilität als religionspädagogische Herausforderung. Vol. 42. Religionspädagogik innovativ. Stuttgart: Kohlhammer, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 47629
Daniel-Söltenfuß, Desiree, Tina Emmler, and Juliane Fuge, eds. The Empty Space. Bielefeld: wbv, 2021.
LibreCat
 

2021 | Report | LibreCat-ID: 50457
Tews, Karina, Tobias Aubel, Gerson Meschut, Tobias Duffe, and Gunter Kullmer. Methodenentwicklung zur numerischen Lebensdauerprognose von hyperelastischen Klebverbindungen infolge zyklischer Beanspruchung mittels bruchmechanischer Ansätze. Vol. 509. DVS Forschungsvereinigung. DVS Media, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 50469
Schmidt, Eva. “Nickl, Benjamin; Popenici, Stefan; Blackler, Deane (Hrsg.): Transnational German Education and Comparative Education Systems. Research and Practice. Cham: Springer, 2020 (Global Germany in Transnational Dialogues). -- ISBN 978-3-030-36254-6. 178 Seiten, € 72,79.” Informationen Deutsch Als Fremdsprache 48, no. 2–3 (2021): 283–87. https://doi.org/10.1515/infodaf-2021-0045.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50234
Robaszkiewicz, Maria. “From the Darkness to the Light: Hannah Arendt’s Phenomenology of Migration.” In Women in the History of Philosophy and Sciences. Cham: Springer International Publishing, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-030-81712-1_6.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50232
Robaszkiewicz, Maria Anna, and Tobias Matzner, eds. Hannah Arendt: Challenges of Plurality. Cham: Springer International Publishing, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-030-81712-1.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50455
Cornel, Stefanie. “Subjektive Theorien von Praxissemesterstudierenden Über Differenz Und Normalität in Der Grundschule.” In Mythen, Widersprüche Und Gewissheiten Der Grundschulforschung, 417–24. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-658-31737-9_46.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22218
Krauter, Stefan, Joachim Böcker, Christine Freitag, Burkhard Hehenkamp, Ulrich Hilleringmann, Katrin Temmen, Tobias Klaus, Nicolaus Rohrer, and Sven Lehmann. “Projekt Art-D Grids: Nachhaltige und stabile Microgrids in Afrika - eine Plattform für Forschung und Lehre für die Entwicklung.” In Tagungsband des 36. PV-Symposiums, 18.-26 Mai 2021, 305–9. Pforzheim: Conexio, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 51044
Muller, Jil. “Les « fleaux de nostre ame », Les vices dans la pensée de Montaigne et de Descartes.” Bulletin de la Société internationale des amis de Montaigne 73 (2021): 285–304. https://doi.org/10.48611/ISBN.978-2-406-12607-2.P.0285.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48555
Hartung, Olaf, Johannes Meyer-Hamme, Alexandra Krebs, and Daniel Fastlabend-Vargas. “Theorie – Empirie – Reflexivität. Das Paderborner Modell geschichtsdidaktischer Betreuung schulischer Langzeitpraktika von Lehramtsstudierenden im Fach Geschichte.” In Geschichtsdidaktische Hochschullehre. Strukturen – Konzepte – Methoden, edited by Michael Sauer and Friederike Runge, 1st ed., 51–66. Frankfurt/M.: Wochenschau Verlag, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41143
Meyer-Hamme, Johannes. “„‚...und wie heißt der Mann auf Kaiser Wilhelm?‘ Oder: Zur Bedeutung der Subjektorientierung für das historische Lernen.“ .” In Schüler und Schülerinnen denken Geschichte. Subjektorientierung im Geschichtsunterricht und in der Politischen Bildung, edited by Thomas Hellmuth, Alexander Preisinger, and Christine Ottner-Diesenberger, 14–26, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 41145
Meyer-Hamme, Johannes, and Alexandra Krebs. “Historisches Lernen digital. Die neue Version der App in die Geschichte.” Zeitschrift für Geschichtsdidaktik 20 (2021): 180–96.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41146
Meyer-Hamme, Johannes, Andreas Körber, and Robert Houghton. “Playing as Learning and Reflecting? Theoretical Perspectives on Digital Historical Culture. London/New York, S. .” In Playing the Crusades, edited by Robert Houghton, 5:93–110. Engaging the Crusades. London/ New York, 2021.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-540-44769-6

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed