Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9681 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37074
K. J. Rohlfing, C. Lüke, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, and A. Grimminger, “Developmental Paths of Pointing for Various Motives in Infants with and without Language Delay,” International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 19, no. 9, Art. no. 4982, 2022, doi: 10.3390/ijerph19094982.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40450
J. R. Schulze, L. L. Crummenerl, A. Sicking, K. Temmen, and E. Blumberg, “ Effects on primary and secondary school students’ academic out-of-school learning experiences in Science Technology Engineering Mathematics (STEM) education. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40643
R. Meier, A.-L. M. J. A. Harmening, and S. Leinfellner, “Wissenstransfer aus kulturwissenschaftlicher Perspektive. Konturen, Konzepte und Grenzen der Transferidee,” in Wissenstransfer. Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, vol. 1, Darmstadt: wbg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40671
M. Soleymani, I. Santamaria, and E. Jorswieck, “Rate splitting in MIMO RIS-assisted systems with hardware impairments and improper signaling,” IEEE Transactions on Vehicular Technology, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40670
I. Lehmann et al., “Multi-Task fMRI Data Fusion Using IVA and PARAFAC2,” in Proc. IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), 2022, pp. 1466–1470, doi: 10.1109/ICASSP43922.2022.9747662.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 41200
N. Wallmeier, “Sarah Ihden, Katharina Dreessen u. Robert Langhanke (Hgg.): Studien zur mittelniederdeutschen und frühneuhochdeutschen Sprache und Literatur, Hildesheim, Zürich u. New York: Olms 2021.,” PBB, vol. 144, no. 1. pp. 121–124, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41208
S. Weber et al., “Digitization in Catalysis Research: Towards a Holistic Description of a Ni/Al2O3Reference Catalyst for CO2Methanation,” ChemCatChem, vol. 14, no. 8, 2022, doi: 10.1002/cctc.202101878.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34232
M. Bahmanian, C. Kress, and J. C. Scheytt, “Locking of microwave oscillators on the interharmonics of mode-locked laser signals,” Optics Express, vol. 30, no. 5, Art. no. 7763, 2022, doi: 10.1364/oe.451894.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30952
N. F. Tolksdorf, D. Hönemann, F. E. Viertel, and K. Rohlfing, “Who is that?!  Does  Changing  the  Robot  as  a Learning  Companion  Impact  Preschoolers’Language Learning?,” in Proceedings of the 2022 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction, Sapporo Hokkaido, Japan, 2022, pp. 1069–1074, doi: 10.5555/3523760.3523937.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41430 | OA
V. Uppenkamp, “Armutssensibilität als religionspädagogische Herausforderung – Spannungsverhältnisse im fachdidaktischen Transfer der ‘Option für die Armen,’” in Wissenstransfer. Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, vol. 1, A.-L. Harmening, S. Leinfellner, and R. Meier, Eds. Darmstadt: wbg, 2022, pp. 229–258.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40971
E. Topalović, “Wirklichkeit(en) konstruieren: Die Mediendidaktik Deutsch als Säule oder Fundament?,” Didaktik Deutsch, no. 52/53, pp. 10–15, 2022, doi: 10.21248/dideu.100.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34078
J. Wittenburg, H. A. Richard, and B. Schramm, “Anwendungen der Festigkeitslehre,” in Springer Reference Technik, Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40371
A. Ferreri and P. R. Sharapova, “Two-Colour Spectrally Multimode Integrated SU(1,1) Interferometer,” Symmetry, vol. 14, no. 3, Art. no. 552, 2022, doi: 10.3390/sym14030552.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41930
E. Topalović and B. Uhl, “Das Stellungsfeldermodell im Deutschunterricht: Wie urteilen Lehrkräfte über ein grammatisches Modell? ,” in Grammatische Modellierung als Grundlage für sprachdidaktische Vermittlung. Linguistische Berichte (LB), A. Müller and K. Turgay, Eds. Hamburg: Buske, 2022.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 31848
J. A. Striewe, Haftung und Korrosionsbeständigkeit direktgefügter Hybridsysteme aus kohlenstofffaserverstärktem Epoxidharz und verzinktem Stahl für den Automobilleichtbau. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 42327
A. Blachut and K. Härtel, “Kurzreferat zu Gülbeyaz, Esin Işıl: Schriftspracherwerb und Mehrsprachigkeit. Syntaktische Komplexität bei Satzverknüpfungsverfahren mehrsprachiger Schülerinnen und Schüler in ihrer Erst- und Zweitsprache. Münster: Waxmann, 2020. 380 S.; Ill. (Mehrsprachigkeit; 50),” Germanistik. Internationales Referatenorgan mit bibliographischen Hinweisen, vol. 63, no. 1–2. p. 73, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34552
J. Patrzek, E. Bender, and I. Scharlau, “Psychologiedidaktik an der Universität Paderborn: Darstellung theoretischer, empirischer sowie hochschuldidaktischer Entwicklungen,” in Psychologiedidaktik und Evaluation XIV , M. Krämer, S. Dutke, G. Bintz, and M. Lindhaus, Eds. Aachen: Shaker, 2022.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 42127
C. Kummert, Über die thermischen und thermisch-oxidativen Einflüsse auf Lasersinter-Werkstoffe, vol. 26. Düren: Shaker Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 42637
L. M. Blumenthal, Multidomänenbasierte Optimierung des axialdynamischen Schaltverhaltens von Federkraftbremsen, vol. 15. Düren: Shaker Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34555
C. Schreiber, J. Patrzek, and I. Scharlau, “Aktuelle Forschung auf dem Prüfstand: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik und zum Aubau von Urteilskompetenz im Psychologieunterricht,” in Psychologiedidaktik und Evaluation XI, M. Krämer, S. Dutke, G. Bintz, and M. Lindhaus, Eds. Aachen: Shaker, 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-642-02929-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed