Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9839 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28261
C. Li et al., “Dual-Path RNN for Long Recording Speech Separation,” 2021, doi: 10.1109/slt48900.2021.9383514.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27367
H. Zeipert et al., “An approach to adhesive bond characterisation using guided acoustic waves in multi-layered plates,” at - Automatisierungstechnik, pp. 962–969, 2021, doi: 10.1515/auto-2021-0089.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29566
J. Bobolz, F. Eidens, S. Krenn, S. Ramacher, and K. Samelin, “Issuer-Hiding Attribute-Based Credentials,” 2021, doi: 10.1007/978-3-030-92548-2_9.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25520
L. Höper et al., “Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz,” in 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021, 2021, vol. P-313, p. 345, doi: 10.18420/infos2021\_a230.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29720
D. Passey et al., “Computers and Education – Recognising Opportunities and Managing Challenges,” in Advancing Research in Information and Communication Technology, vol. AICT-600, M. Goedicke, E. Neuhold, and K. Rannenberg, Eds. Springer, Cham, 2021, pp. 129–152.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
M. Goller, C. Caruso, and C. Harteis, “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers,” International Journal for Research in Vocational Education and Training, vol. 8, no. 2, pp. 208–223, 2021, doi: 10.13152/ijrvet.8.2.4.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
K.-H. Gerholz and M. Goller, “Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis,” in Edition Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 393–419.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
T. Kärner, C. Bonnes, E. Maué, M. Goller, and V. Schmidt, “Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im  Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments  zur Charakterisierung der professionellen  pädagogischen Beziehung zwischen angehenden  Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften,” in Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021, E. Wittmann, D. Frommberger, and U. Weyland, Eds. Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich, 2021, pp. 85–104.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29731
C. Caruso and M. Goller, “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, pp. 296–310, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29096
F. Hilkenmeier, M. Goller, and N. Schaper, “The Differential Influence of Learner Factors and Learning Context on Different Professional Learning Activities,” Vocations and Learning, pp. 411–438, 2021, doi: 10.1007/s12186-021-09266-4.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
M. Goller and S. Ziegler, “Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik,” Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, vol. 117, no. 2, pp. 154–193, 2021, doi: 10.25162/zbw-2021-0008.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097
M. Goller and C. Caruso, “Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. Zur Exploration der Perspektive und der Erfahrungen von Mentor*innen,” PFLB - PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3 Nr. 1, no. 3, 2021, doi: 10.11576/PFLB-4541.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742
C. Caruso and M. Goller, “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien involvierter Lehrkräfte.,” Praxis Forschung Lehrer*innen Bildung, vol. 3, no. 3, 2021, doi: 10.11576/PFLB-4541.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29213
M. Iftekhar, S. Gudyriev, and J. C. Scheytt, “Reference-less Bang-bang CDR with Enhanced Frequency Acquisition Range Using Static and Modulated Integral Branch Offset Currents,” 2021, doi: 10.1109/BCICTS50416.2021.9682207.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21178
M. Alshomary, W.-F. Chen, T. Gurcke, and H. Wachsmuth, “Belief-based Generation of Argumentative Claims,” in Proceedings of the 16th Conference of the European Chapter of the Association for Computational Linguistics: Main Volume, Online, 2021, pp. 224–223.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23709
W.-F. Chen, K. Al Khatib, B. Stein, and H. Wachsmuth, “Controlled Neural Sentence-Level Reframing of News Articles,” in Findings of the Association for Computational Linguistics: EMNLP 2021, 2021, pp. 2683–2693.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22229
M. Alshomary, S. Syed, M. Potthast, and H. Wachsmuth, “Argument Undermining: Counter-Argument Generation by Attacking Weak Premises,” in Proceedings of the Joint Conference of the 59th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics and the 11th International Joint Conference on Natural Language Processing (ACL-IJCNLP 2021), Online, 2021, pp. 1816–1827, doi: 10.18653/v1/2021.findings-acl.159.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25880 | OA
T. Hetkämper, D. Dreiling, L. Claes, and B. Henning, “Tomographie des Schallfelds von Ultraschallwandlern mittels Schlierentechnik,” presented at the DAGA 2021 - 47. Jahrestagung für Akustik, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30755
J. Goldan, H. Kullmann, D. Zentarra, S. Geist, and B. Lütje-Klose, “Schulisches Wohlbefinden von Schülerinnen und Schülern mit und ohne sonderpädagogischen Unterstützungsbedarf während der COVID-19-Pandemie. Erste Befunde aus dem Projekt WILS-Co an der Laborschule Bielefeld,” {Zeitschrift für Heilpädagogik}, vol. 72, no. 12, pp. 640–651, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 31385 | OA
M. Hoffmann, “Rezension: Hendrik Kasten und Denis Vogel: Grundlagen der ebenen Geometrie – Eine zugängliche aber exakte Einführung in die ebene Geometrie,” Mathematische Semesterberichte, vol. 68. pp. 295–297, 2021, doi: 10.1007/s00591-021-00299-3.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed