Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9804 Publications


2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24276
Bienkowski, Marcin, and Jarosław Kutyłowski. “The K-Resource Problem on Uniform and on Uniformly Decomposable Metric Spaces.” In Lecture Notes in Computer Science. Berlin, Heidelberg, 2007. https://doi.org/10.1007/978-3-540-73951-7_30.
LibreCat | DOI
 

2007 | Book | LibreCat-ID: 24366
Mahlmann, Peter, and Christian Schindelhauer. Peer-to-Peer-Netzwerke. Berlin: Springer, 2007. https://doi.org/10.1007/978-3-540-33992-2.
LibreCat | DOI
 

2007 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26731
Hellmich, Frank, ed. Perspektiven für das Lehren und Lernen in der Grundschule. Theorie und Praxis der Grundschule. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26778
Hellmich, Frank. “Lehren und Lernen im Geometrieunterricht.” In Didaktik des Unterrichts im Förderschwerpunkt Lernen. Eine Handreichung für Praxis und Studium, edited by Ulrich Heimlich and Franz B. Wember, 294–306. Stuttgart: Kohlhammer, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26779
Hellmich, Frank. “Erwerb von Kompetenz im Unterricht.” In Perspektiven textiler Bildung, edited by Christian Becker , 47–56, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26780
Hellmich, Frank. “Geometrie.” In Sonderpädagogik des Lernens. Handbuch Sonderpädagogik, edited by Jürgen Walter and Franz B. Wember, 632–55. Göttingen: Hogrefe, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26781
Hellmich, Frank, and Markus Sämisch. “ Augen zu und durch!? – Wie lernen angehende Grundschullehrerinnen und -lehrer im Studium?” In Qualität von Grundschulunterricht entwickeln, erfassen und bewerten, edited by Kornelia Möller, Petra Hanke, Christina Beinbrech, Anna Katharina Hein, Thilo Kleickmann, and Ruth Schagers, 11:115–18. Jahrbuch Grundschulforschung . Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2007.
LibreCat
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 26786
Hellmich, Frank. “Bedingungen anschlussfähiger Bildungsprozesse von Kindern beim Übergang vom Kindergarten in die Grundschule.” Bildungsforschung 4.1 (2007). https://doi.org/10.25539/BILDUNGSFORSCHUN.V1I0.59.
LibreCat | DOI
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 26788
Hellmich, Frank. “Möglichkeiten der Förderung mathematischer Vorläuferfähigkeiten im vorschulischen Bereich.” Bildungsforschung 4.1 (2007). https://doi.org/10.25656/01:4628.
LibreCat | DOI
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26790
Hellmich, Frank, and Meike Grüßing . “Standards und Perspektiven für das Mathematiklernen in der Vor- und Grundschulzeit.” In Perspektiven für das Lehren und Lernen in der Grundschule. Theorie und Praxis der Grundschule, edited by Frank Hellmich, 119–40. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26791
Hellmich, Frank. “Standards, Perspektiven und Tendenzen in der Grundschulpädagogik – Einleitung.” In Perspektiven für das Lehren und Lernen in der Grundschule. Theorie und Praxis der Grundschule, edited by Frank Hellmich, 3–7. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26793
Hellmich, Frank. “„Nach dem Spiel ist vor dem Spiel!?“ – Grundschulpädagogik nach IGLU.” In Perspektiven für das Lehren und Lernen in der Grundschule. Theorie und Praxis der Grundschule , edited by Frank Hellmich, 11–32. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren, 2007.
LibreCat
 

2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 3211
Derrick, John, and Heike Wehrheim. “On Using Data Abstractions for Model Checking Refinements.” Acta Inf., no. 1 (2007): 41--71. https://doi.org/10.1007/s00236-007-0042-3.
LibreCat | DOI
 

2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3214
Engels, Gregor, Baris Güldali, Christian Soltenborn, and Heike Wehrheim. “Assuring Consistency of Business Process Models and Web Services Using Visual Contracts.” In Applications of Graph Transformations with Industrial Relevance, Third International Symposium, {AGTIVE} 2007, Kassel, Germany, October 10-12, 2007, Revised Selected and Invited Papers, edited by Andy Sch{\"{u}}rr, Manfred Nagl, and Albert Z{\"{u}}ndorf, 17--31. Lecture Notes in Computer Science, 2007. https://doi.org/10.1007/978-3-540-89020-1_2.
LibreCat | DOI
 

2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3215
Engels, Gregor, Christian Soltenborn, and Heike Wehrheim. “Analysis of {UML} Activities Using Dynamic Meta Modeling.” In Formal Methods for Open Object-Based Distributed Systems, 9th {IFIP} {WG} 6.1 International Conference, {FMOODS} 2007, Paphos, Cyprus, June 6-8, 2007, Proceedings, edited by Marcello M. Bonsangue and Einar Broch Johnsen, 76--90. Lecture Notes in Computer Science, 2007. https://doi.org/10.1007/978-3-540-72952-5_5.
LibreCat | DOI
 

2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3216
Ruhroth, Thomas, and Heike Wehrheim. “Refactoring Object-Oriented Specifications with Data and Processes.” In Formal Methods for Open Object-Based Distributed Systems, 9th {IFIP} {WG} 6.1 International Conference, {FMOODS} 2007, Paphos, Cyprus, June 6-8, 2007, Proceedings, edited by Marcello M. Bonsangue and Einar Broch Johnsen, 236--251. Lecture Notes in Computer Science, 2007. https://doi.org/10.1007/978-3-540-72952-5_15.
LibreCat | DOI
 

2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3222
Derrick, John, Gerhard Schellhorn, and Heike Wehrheim. “Proving Linearizability Via Non-Atomic Refinement.” In Integrated Formal Methods, 6th International Conference, {IFM} 2007, Oxford, UK, July 2-5, 2007, Proceedings, edited by Jim Davies and Jeremy Gibbons, 195--214. Lecture Notes in Computer Science, 2007. https://doi.org/10.1007/978-3-540-73210-5_11.
LibreCat | DOI
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3293
Gries, Thomas. “Global Shift – The European Union, the United States, and the Emergence of China.” In 50 Years of EU Economic Dynamics, edited by Richard Tilly, Paul J.J. Welfens, and Michael Heise, 25–45. Springer, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3611
Bauer, J, M Rehrl, and Christian Harteis. “Measurement of Learning Culture: A Motivational Approach.” In Learning in the Workplace--New Developments, edited by Hans Gruber and Tuire Palonen, 21--50. Turku: Turun Yliopisto, 2007.
LibreCat
 

2007 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3612
Gruber, Hans, Christian Harteis, Jasmina Hasanbegovic, and Franz Lehner. “Über Die Rolle Epistemischer Überzeugungen Für Die Gestaltung von E-Learning—Eine Empirische Studie Bei Hochschullehrendenn.” In Neue Trends Im E-Learning, edited by M H Breitner, B Bruns, and Franz Lehner, 123--132. Heidelberg: Physika, 2007.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed