Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9830 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40509
P. Büker, “Aktuelle Entwicklungen in der Lehrer:innenbildung für Inklusion: Herausforderungen – Konzepte – Perspektiven. Keynote an der Tagung: Lehrer:innenbildung für Inklusion – Hochschuldidaktische Konzepte und Perspektiven an der Pädagogischen Hochschule Heidelberg,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37735
P. Büker and B. Hüpping, “Als Sozialforscher*innen die eigene Schule evaluieren und mitgestalten: Kindersichten auf ein partizipatives Setting in der Grundschule,” in Mitbestimmung von Kindern. Grundlagen für Unterricht, Schule und Hochschule, M. Grüning, S. Martschinke, J. Häbig, and S. Ertl, Eds. Weinheim und Basel: Beltz Juventa, 2022, pp. 172–192.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38531
E. Gläser, J. Poschmann, P. Büker, and S. Miller, Eds., Reflexion und Reflexivität im Kontext Grundschule. Perspektiven für Forschung, Lehrer:innenbildung und Praxis, vol. 26. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40564
J. Kossmann, M. L. O. Sánchez-Manjavacas, J. Brandt, T. Heil, N. Lopez Salas, and J. Albero, “Mn(<scp>ii</scp>) sub-nanometric site stabilization in noble, N-doped carbonaceous materials for electrochemical CO2 reduction,” Chemical Communications, vol. 58, no. 31, pp. 4841–4844, 2022, doi: 10.1039/d2cc00585a.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39744
B. Kottmann and S. Miller, “Der Studiengang der integrierten Sonderpädagogik an der Universität Bielefeld,” in Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung, B. Serke and B. Streese, Eds. Verlag Julius Klinkhardt, 2022, pp. 163–172.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39775
B. Kottmann, “Der Übergang von der Grundschule zur weiterführenden Schule als (Soll-)Bruchstelle des Gemeinsamen Lernens? ,” in Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen - Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung , B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, and R. Grubich-Müller , Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2022, pp. 165–172.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39766
B. Kottmann, “Inklusion, (k)eine ganz besondere Kunst?! Das Konstrukt ‘Sonderpädagogische Förderbedarf’ (als eine Diagnose) zwischen Schutz und Stigma,” in “Die Bildung Aller” - Kunstpädagogik und Inklusion , A. Brenne and M. Kaiser, Eds. Hannover: Fabrico, 2022, pp. 27–58.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39716
B. Kottmann, “Rezension des Buches  ‘Schulentwicklung Inklusion. Empirische Einzelfallstudie eines Schulentwicklungsprozesses’ von Angelika Bengel,” Zeitschrift für Grundschulforschung, 2022, doi: 10.1007/s42278-022-00156-9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39734
T. Dexel and B. Kottmann, “Inklusive Diagnostik in der Schule,” in Individuelle Förderung - Heterogenität und Handlungsperspektiven in der Schule, C. Fischer and D. Rott, Eds. Waxmann/UTB: Münster, 2022, pp. 97–107.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40672
M. Soleymani, I. Santamaria, and P. J. Schreier, “Improper signaling for multicell MIMO RIS-assisted broadcast channels with I/Q imbalance,” IEEE Transactions on Green Communications and Networking, vol. 6, no. 2, pp. 723–738, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40669
T. Hasija and T. Marrinan, “A GLRT for estimating the number of correlated components in sample-poor mCCA,” in Proc. 30th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), 2022, pp. 2091–2095.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41100
H. Schroeter-Wittke and I. Kirsner, “Man darf die Unterhaltung nicht den Feinden der Unterhaltung überlassen.,” in Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Populärkultur, 1st ed., I. Kirsner and H. Schroeter-Wittke, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2022, pp. 35–53.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41101
H. Schroeter-Wittke, “Gottesdienst feiern,” in Handbuch Studierendenseelsorge. Gemeinden – Präsenz an der Hochschule – Perspektiven, 1st ed., C. Hirschberg, M. Freudenberg, and U.-K. Plisch, Eds. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2022, pp. 123–131.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41098
H. Schroeter-Wittke and R. Janus, “Einleitung,” in Lust und Abgrund. Theologische und kulturwissenschaftliche Zugänge zum Begehren, R. Janus and H. Schroeter-Wittke, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2022, pp. 1–6.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41099
H. Schroeter-Wittke and I. Kirsner, Eds., Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Populärkultur, 1st ed. Wiesbaden: Springer VS, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41097
H. Schroeter-Wittke and R. Janus, Eds., Lust und Abgrund. Theologische und kulturwissenschaftliche Zugänge zum Begehren. Wiesbaden: Springer VS, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34237
S. Kruse et al., “Silicon Photonic Radar Receiver IC for mm-Wave Large Aperture MIMO Radar Using Optical Clock Distribution,” IEEE Microwave and Wireless Components Letters, vol. 32, no. 12, pp. 1447–1450, 2022, doi: 10.1109/lmwc.2022.3186432.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41318
E. Böhm et al., “Exploring the Customer Journey of Voice Commerce: A Research Agenda,” Journal of Service Management Research, vol. 6, no. 4, pp. 216–231, 2022, doi: 10.5771/2511-8676-2022-4-216.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35919
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, and E. Blumberg, “Effects of the composition of pre-service teacher teams on primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. ‘A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40450
J. R. Schulze, L. L. Crummenerl, A. Sicking, K. Temmen, and E. Blumberg, “ Effects on primary and secondary school students’ academic out-of-school learning experiences in Science Technology Engineering Mathematics (STEM) education. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. ‘Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research,’” 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86776-582-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed