Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9819 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44670
Gerick, J., E. Steglich, Birgit Eickelmann, and J. Oelkers. “Die Evaluation des Modellschulprojekts ‚Lernen mit digitalen Medien an Förderzentren Geistige Entwicklung/Körperlich-Motorische Entwicklung‘ in Schleswig-Holstein.” Zeitschrift Die Deutsche Schule 114, no. 3 (2022): 327–32. https://doi.org/doi: 10.25656/01:25397.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44668
Lorenz, R., M. Heldt, and Birgit Eickelmann. “Relevance of Pre-Service Teacher Training to Use ICT for the Actual Use in Classrooms – Focus on German Secondary Schools. Technology, Pedagogy and Education.” Journal for Technology, Pedagogy and Education 31, no. 5 (2022). https://doi.org/10.1080/1475939X.2022.2129772.
LibreCat | DOI
 

2022 | Research Data | LibreCat-ID: 51688
Eickelmann, Birgit, Kerstin Drossel, and Amelie Labusch. International Computer and Information Literacy Study 2018 (ICILS 2018) (Version 1) [Datensatz]. Berlin. IQB – Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49992
Schmidt, Rebekka, and Julia Theis. “Innovative Lehre = Kreative Lernende? Beforschung Eines Kunstdidaktischen Lehr-Lernkonzepts.” In Hochschullehre Erforschen, edited by Uwe Fahr, Alessandra Kenner, Holger Angenent, and Alexandra Eßer-Lüghausen, 317–38. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-658-34185-5_18.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51786
Richter, Susanne. “Perspektiven feministischer Digitalisierungsforschung: Querschnittsthemen gesellschaftlicher Transformation im komplexen Zusammenspiel.” In Feminismen in der Sozialen Arbeit. Debatten, Dis/Kontinuitäten, Interventionen, edited by Anna Kasten and Käthe von Bose, 188–204. Weinheim Basel: Beltz Juventa, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51791
Hoffarth, Britta, Susanne Richter, and Sylvia Wehren. “YouTube, Männlichkeiten und die Genese von Körpern. Geschlechteranalytische und erziehungswissenschaftliche Einsätze.” In Materialität – Digitalisierung – Bildung, edited by Christian Leineweber, Maximilian Waldmann, and Maik Wunder. Bad Heilbrunn: Klinkhardt-Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 51349
Fisher, Josephine B., Vivien Lohmer, Friederike Kern, Winfried Barthlen, Sebastian Gaus, and Katharina Rohlfing. “Exploring Monological and Dialogical Phases in Naturally Occurring Explanations.” KI - Künstliche Intelligenz 36, no. 3–4 (2022): 317–26. https://doi.org/10.1007/s13218-022-00787-1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46772
Sennefelder, Lisa, and Heiko Meier. “Wie passen Vertrauen, Kontrolle und Hierarchie zusammen? Ein erlebnispädagogisch orientiertes Konzept zum Aufbau einer Vertrauenskultur in Verwaltungsorganisationen,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34859
Meier, Heiko. “Vertrauen im Sport – mehr als nur ein No-Look-Pass.” In Facetten des Vertrauens und Misstrauens, edited by Martin K.W. Schweer, 307–29. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29047-4_16.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46582
Ried, Dennis, and Clemens Gubsch. “METAdata and MetaDATA.” edited by Stefan Münnich and David Rizo, 2022. https://doi.org/10.17613/50T9-Z881.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 52237
Kunert, Irene Dorothea. Argumentationsindikatoren im Deutschen und im Französischen. Stauffenburg Romanistik 4. Tübingen: Stauffenburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52351 | OA
Karsten, Andrea, Jana Schwede, Miriam Körber, and Ingrid Scharlau. “Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse.” In Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse: Anwendungen und Anschlüsse, edited by Rudolf Schmitt, Julia Schröder, Larissa Pfaller, and Anne-Kathrin Hoklas, 201–16. Wiesbaden: Springer, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36121-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52353
Schlüter, Alexander, and Juan Bernabé-Moreno, eds. Sustainable and Smart Energy Systems for Europe’s Cities and Rural Areas. 1st ed. München: Hanser, 2022. https://www.hanser-elibrary.com/doi/book/10.3139/9783446471757.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36253 | OA
Meier, Rebecca, Anda-Lisa Martha Josephine Anna Harmening, and Stefanie Leinfellner, eds. Wissenstransfer. Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung. Vol. 1. Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften. Darmstadt: wbg, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29771
Grydin, Olexandr, Dag Mortensen, Moritz Neuser, Dag Lindholm, Hallvard G. Fjaer, and Mirko Schaper. “Numerical and Experimental Investigation of Heat Transfer in the Solidification-Deformation Zone During Twin-Roll Casting of Aluminum Strips.” In Light Metals 2022. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-030-92529-1_96.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44661
Eickelmann, Birgit, R. Lorenz, M. Endberg, and Marius Domke. “Digitalisierungsbezogene Fortbildung und professionelle Lerngelegenheiten von Lehrpersonen der Sekundarstufe I in Deutschland und im Bundesländervergleich.” In Schule digital – der Länderindikator 2021. Lehren und Lernen mit digitalen Medien in der Sekundarstufe I in Deutschland im Bundesländervergleich und im Trend seit 2017 , edited by R. Lorenz, S. Yotyodying, Birgit Eickelmann, and M. Endberg, 187–210. Münster: Waxmann Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44632
Eickelmann, Birgit, Gianna Casamassima, Amelie Labusch, Kerstin Drossel, M. Sisask, G. Teidla-Kunitson, A. Kazani, et al. Children and Young People’s Narratives and Perceptions of ICT in Education in Selected European Countries Complemented by Perspectives of Teachers and Further Relevant Stakeholders in the Educational Context. (DigiGen- Working Paper Series No.11), 2022. https://doi.org/doi: 10.5281/zenodo.7152391.
LibreCat | DOI
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44633
Seland, I., R. Aldrich, S. Ayllón, M. Barbovschi, A. Bărbuță, P. Brugarolas, Gianna Casamassima, et al. Understanding Children and Young People as Digital Citizens. (DigiGen- Working Paper Series No.12), 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44659
Casamassima, Gianna, Birgit Eickelmann, Amelie Labusch, Kerstin Drossel, M. Barbovschi, G. B. Gudmundsdottir, H. B. Holmarsdottir, et al. Beyond Participation: Video Workshops across Europe to Engage in Research with Children and Young People and Teacher Candidates as Collaborators Investigating ICT in Education (DigiGen- Working Paper Series No.10), 2022. https://doi.org/doi: 10.5281/zenodo.6973455.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33864 | OA
Jenert, Tobias, and Ingrid Scharlau. “Wissenschaftsdidaktik als Verständigung über wissenschaftliches Handeln – eine Auslegeordnung.” In Wissenschaftsdidaktik I: Einführung, edited by Gabi Reinmann and Rüdiger Rhein, 155–79. Bielefeld: transcript, 2022. https://doi.org/10.14361/9783839460979-008.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86821-767-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed