Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9789 Publications


2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34866
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (Eds.). (2021). Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Springer Fachmedien. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35197
Caruso, C., & Goller, M. (2021). Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. PraxisForschungLehrer*innenBildung, 3(1), 104–113. https://doi.org/10.11576/pflb-45413
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
Caruso, C., & Seifert, A. (2021). Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. PraxisForschungLehrer*innenBildung, 3(1), 173–187. https://doi.org/10.11576/pflb-4749
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (2021). Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken (pp. 441–457). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35414
Caruso, C., & Bruns, M. (2021). (Medienbezogene) Lerngelegenheiten und Kompetenzbedarfe im Vorbereitungsdienst. In C. Reintjes, R. Porsch, & G. im Brahm (Eds.), Das Bildungssystem in Zeiten der Krise Empirische Befunde, Konsequenzen und Potenziale für das Lehren und Lernen (pp. 239–257). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830993629
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35411
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (2021). Praxisphasen in der Lehrerbildung. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken (pp. 3–11). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35464
Berisha-Gawlowski, Angelina, Caruso, C., & Harteis, C. (2021). The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations. In D. Ifenthaler, S. Hofhues, M. Egloffstein, & C. Helbig (Eds.), Digital Transformation of Learning Organizations  (pp. 95–114). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-55878-9_6
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35114
Scheer, D., & Laubenstein, D. (2021). The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs. . The Impact of Covid-19 on Mental Health: Psychosocial Conditions of Students with and without Special Educational Needs. In: Social Sciences, 11. Jahrgang, Nr. 10. https://doi.org/doi.org/10.3390/socsci10110405.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35520
Vogelsang, C., & Rehfeldt, D. (2021). Relationierung von Theorie und Praxis in der Lehrkräftebildung im Fach Physik – eine Übersicht über Forschungen und Formate. In Edition Fachdidaktiken (pp. 333–348). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8_19
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35575
Schulze Darup, M., Alexandru, A. B., Quevedo, D. E., & Pappas, G. J. (2021). Encrypted Control for Networked Systems: An Illustrative Introduction and Current Challenges. IEEE Control Systems, 41(3), 58–78. https://doi.org/10.1109/mcs.2021.3062956
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35576
Schulze Darup, M., Klädtke, M., & Mönnigmann, M. (2021). Exact solution to a special class of nonlinear MPC problems. IFAC-PapersOnLine, 54(6), 290–295. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2021.08.559
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35578
Faulwasser, T., Lucia, S., Schulze Darup, M., & Mönnigmann, M. (2021). Teaching MPC: Which Way to the Promised Land? IFAC-PapersOnLine, 54(6), 238–243. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2021.08.551
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35579
Schulze Darup, M., & Book, G. (2021). On Closed-Loop Dynamics of ADMM-Based MPC. In Recent Advances in Model Predictive Control. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-63281-6_5
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35571
Schulze Darup, M., Book, G., Quevedo, D. E., & Nagahara, M. (2021). Fast Hands-Off Control Using ADMM Real-Time Iterations. IEEE Transactions on Automatic Control, 67(10), 5416–5423. https://doi.org/10.1109/tac.2021.3121255
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35572
Schluter, N., & Darup, M. S. (2021). On the Stability of Linear Dynamic Controllers With Integer Coefficients. IEEE Transactions on Automatic Control, 67(10), 5610–5613. https://doi.org/10.1109/tac.2021.3131126
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35561
Darup, M. S. (2021). Encrypted MPC based on ADMM real-time iterations. IFAC-PapersOnLine, 53(2), 3508–3514. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2020.12.1708
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35555
Schluter, N., & Schulze Darup, M. (2021). Encrypted explicit MPC based on two-party computation and convex controller decomposition. 2020 59th IEEE Conference on Decision and Control (CDC). https://doi.org/10.1109/cdc42340.2020.9304078
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35589
Dragicevic, T., Parisio, A., Rodriguez, J., Jones, C., Quevedo, D., Ferrarini, L., Preindl, M., Shafiee, Q., & Morstyn, T. (2021). Guest Editorial Model Predictive Control in Energy Conversion Systems. IEEE Transactions on Energy Conversion, 36(2), 1311–1312. https://doi.org/10.1109/tec.2021.3076279
LibreCat | DOI
 

2021 | Preprint | LibreCat-ID: 35588
Lu, J., & Quevedo, D. E. (2021). A Jointly Optimal Design of Control and Scheduling in Networked Systems  under Denial-of-Service Attacks. In arXiv:2103.05893.
LibreCat | arXiv
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35767
Laubenstein, D., & Scheer, D. (2021). Praxis-Forschungs-Netzwerke am Beispiel des Projekts „Geschwisterklassen“. In: Emotionale Und Soziale Entwicklung in Der Pädagogik Der Erziehungshilfe Und Bei Verhaltensstörungen, ESE 3, , 142–152.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86821-767-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed