Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9822 Publications


2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19871
Brinkmann A, Effert S, Heidebuer M, Vodisek M. Distributed MD. In: In Proceedings of the International Workshop on Storage Network Architecture and Parallel I/Os. ; 2005:81-88.
LibreCat
 

2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19872
Brinkmann A, Effert S, Heidebuer M, Vodisek M, Baars H. An integrated Architecture for Business Intelligence support from Application down to Storage. In: In Proceedings of the International Workshop on Storage Network Architecture and Parallel I/Os. ; 2005:1-8.
LibreCat
 

2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19912
Loeser C, Schomaker G, Brinkmann A, Vodisek M, Heidebuer M. Content Distribution in Heterogenous Video-on-Demand P2P Networks with ARIMA Forecasts. In: Proceedings of the 4th International Conference on Networking. Vol 3421. Berlin, Heidelberg; 2005:800-810. doi:10.1007/978-3-540-31957-3_90
LibreCat | DOI
 

2005 | Book | LibreCat-ID: 26722
Hellmich F. Interessen, Selbstkonzepte und Kompetenzen. Untersuchungen zum Lernen von Mathematik bei Grundschulkindern. BIS/DIZ; 2005.
LibreCat
 

2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26732
Hellmich F, ed. Lehren und Lernen nach IGLU – Beiträge zum Grundschulunterricht. BIS; 2005.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26801
Hellmich F. Förderung selbstregulativer Fähigkeiten in der Grundschule. In: Hellmich F, ed. Lehren und Lernen nach IGLU – Beiträge zum Grundschulunterricht . BIS; 2005:265-276.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26802
Hellmich F. Was bedeuten die IGLU-Befunde für das Lehren und Lernen in der Grundschule? In: Hellmich F, ed. Lehren und Lernen nach IGLU – Beiträge zum Grundschulunterricht. BIS; 2005:13-29.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26803
Hellmich F. What about Rituale im Grundschulunterricht? In: Bohlen I, ed. Rituale im Grundschulunterricht. Didaktisches Zentrum (Oldenburger VorDrucke 514); 2005:4.
LibreCat
 

2005 | Book | LibreCat-ID: 26804
Hellmich F, Abt M, Bruns H. „Und alles wird anders werden!“ – Vorstellungen von Kindergartenkindern über `Schule´. Didaktisches Zentrum (Oldenburger VorDrucke 509); 2005.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26806
Steckmann J, Hellmich F. Zu den gegenwärtigen Bildungschancen von Kindern mit Migrationshintergrund. In: Hellmich F, ed. Lehren und Lernen nach IGLU - Grundschulunterricht heute. BIS; 2005:103-115.
LibreCat
 

2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3230
Brückner I, Wehrheim H. Slicing an Integrated Formal Method for Verification. In: Lau K-}Kiu, Banach R, eds. Formal Methods and Software Engineering, 7th International Conference on Formal Engineering Methods, {ICFEM} 2005, Manchester, UK, November 1-4, 2005, Proceedings. Lecture Notes in Computer Science. ; 2005:360--374. doi:10.1007/11576280_25
LibreCat | DOI
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3298
Gries T, Sievert G, Wieneke A. Rent a Bureaucrat. In: Napp H-G, ed. Finanzwissenschaft Im Wandel. Peter Lang Verlagsgruppe; 2005.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3330
Gries T, Naudé W. On Global Economic Growth and the Prospects for Africa to Catch Up. In: Gilroy BM, Gries T, Naudé WA, eds. Multinational Enterprises, Foreign Direct Investment and Growth in Africa: South African Perspectives. Heidelberg: Physica-Verlag; 2005:7-36.
LibreCat
 

2005 | Book | LibreCat-ID: 3377
Gries T, Gilroy BM, Naudé WA. Multinational Enterprises, Foreign Direct Investment and Growth in Africa: South African Perspectives. Heidelberg: Physica-Verlag; 2005.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3626
Harteis C, Bauer J, Festner D, Gruber H, Heid H. Employment Between Economic and Educational Considerations: How Employees Decide in Dilemma Situations. In: Gruber H, Harteis C, Mulder R, Rehrl M, eds. Bridging Individual, Organisational, and Cultural Aspects of Professional Learning. Regensburg: Roderer; 2005:275-290.
LibreCat
 

2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3635
Harteis C, Gruber H. Learning from Mistakes: An Interview-study in German Enterprises; Paper Presented at the 86th Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal, Canada. In: AERA; 2005.
LibreCat
 

2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3636
Heid H, Harteis C, eds. Verwertbarkeit - Ein Qualitätskriterium (Erziehungs-)Wissenschaftlichen Wissens? Wiebaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften; 2005.
LibreCat
 

2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 3644
Gruber H, Harteis C, Rehrl M. Arbeiten und Lernen zugleich? Die Analyse von Professional Learning. Blick in die Wissenschaft. 2005;(17):18--25.
LibreCat
 

2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3653
Gruber H, Harteis C, Mulder R, Rehrl M, eds. Bridging Individual, Organisational, and Cultural Aspects of Professional Learning/Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Regensburg: Roderer; 2005.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3671
Harteis C. Zur Tauglichkeit des Marktprinzips für die Lösung bildungspolitischer Verteilungsprobleme. In: Hans H, Harteis C, eds. Verwertbarkeit. ; 2005:281--291.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-86821-767-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed