Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
104 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34675
Prescribed signal concentration on the boundary: Weak solvability in a chemotaxis-Stokes system with proliferation
T. Black, C. Wu, Zeitschrift Für Angewandte Mathematik Und Physik 72 (2021).
LibreCat
| DOI
T. Black, C. Wu, Zeitschrift Für Angewandte Mathematik Und Physik 72 (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35952
Selbstreguliertes Lernen im berufsschulischen Übergangssystem
D. Daniel-Söltenfuß, F. Schwabl, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 117 (2021) 431–460.
LibreCat
| DOI
D. Daniel-Söltenfuß, F. Schwabl, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 117 (2021) 431–460.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34827
Geometrisches Begriffsverständnis in der Grundschule am Beispiel der Begriffe Viereck, Rechteck und Quadrat
J. Bruns, E. Unterhauser, H. Gasteiger, Journal für Mathematik-Didaktik 42 (2021) 581–623.
LibreCat
| DOI
J. Bruns, E. Unterhauser, H. Gasteiger, Journal für Mathematik-Didaktik 42 (2021) 581–623.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45962
A convergent finite element algorithm for generalized mean curvature flows of closed surfaces
T. Binz, B. Kovács, IMA Journal of Numerical Analysis 42 (2021) 2545–2588.
LibreCat
| DOI
T. Binz, B. Kovács, IMA Journal of Numerical Analysis 42 (2021) 2545–2588.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45957
Error estimates for the Cahn–Hilliard equation with dynamic boundary conditions
P. Harder, B. Kovács, IMA Journal of Numerical Analysis 42 (2021) 2589–2620.
LibreCat
| DOI
P. Harder, B. Kovács, IMA Journal of Numerical Analysis 42 (2021) 2589–2620.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53363
Mathematics textbooks and curriculum resources as instruments for change
S. Rezat, L. Fan, B. Pepin, ZDM – Mathematics Education 53 (2021) 1189–1206.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, L. Fan, B. Pepin, ZDM – Mathematics Education 53 (2021) 1189–1206.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44683
How automated feedback from a digital mathematics textbook affects primary students’ conceptual development: two case studies
S. Rezat, ZDM Mathematics Education 53 (2021) 1433–1445.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, ZDM Mathematics Education 53 (2021) 1433–1445.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35781
The process of actively building a model for a randomization test – insights into learners’ modeling activities based on a case study
S. Podworny, R. Biehler, Mathematical Thinking and Learning 24 (2021) 291–311.
LibreCat
| DOI
S. Podworny, R. Biehler, Mathematical Thinking and Learning 24 (2021) 291–311.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35953
Sprachsensible Formulierung von Erhebungsinstrumenten
F. Schwabl, E.A. Janssen, P.F.E. Sloane, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 116 (2020) 138–152.
LibreCat
| DOI
F. Schwabl, E.A. Janssen, P.F.E. Sloane, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 116 (2020) 138–152.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46581
Sprachsensible Formulierung von Erhebungsinstrumenten
F. Schwabl, E. Janssen, P.F.E. Sloane, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 116 (2020) 138–152.
LibreCat
| DOI
F. Schwabl, E. Janssen, P.F.E. Sloane, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 116 (2020) 138–152.