Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47065
Soyka, C., Ullrich, M., Striewe, M., & Schaper, N. (2023). Comparison of Required Competences and Task Material in Modeling Education. Enterprise Modelling and Information Systems Architectures, 18, Article 7. https://doi.org/10.18417/EMISA.18.7
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35136
Caruso, C., & Seifert, A. (2022). Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Österreichische Religionspädagogische Forum, 30(1), 239–260. https://doi.org/10.30:2022.1.14
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35137
Caruso, C., & Seifert, A. (2022). Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education , 45(1), 3–15. https://doi.org/10.20377/rpb-101
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33839
Soyka, C., Schaper, N., Bender, E., Striewe, M., & Ullrich, M. (2022). Toward a Competence Model for Graphical Modeling. ACM Transactions on Computing Education, 23(1), Article 15. https://doi.org/10.1145/3567598
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Langer, W., Bruns, J., & Erhorn, J. (2022). Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education. German Journal of Exercise and Sport Research, 52(3), 386–397. https://doi.org/10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat | DOI | WoS
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37644 | OA
Schröer, F., & Tenberge, C. (2021). Technological and Inclusive Education - Considering Students’ Needs Towards Technological Learning in Primary Schools. TECHNE SERIES - Forskning i Slöjdpedagogik Och Slöjdvetenskap, 28(2), 322–331.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29298 | OA
Opel, S. A., & Schlichtig, M. (2020). Data Science und Big Data in der beruflichen Bildung – Konzeption und Erprobung eines Projektkurses für die Sekundarstufe II. In T. Vollmer, T. Karges, T. Richter, B. Schlömer, & S. Schütt-Sayed (Eds.), Sammelband der 27. Fachtagung der BAG Berufliche Bildung (Vol. 55, pp. 176–194). wbv Media GmbH & Co. KG. https://doi.org/10.3278/6004722w
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33299 | OA
Hahn, C. A. (2020). Informationskompetenz durch E-Learning? Durch Lernvideos nach Literatur suchen. die hochschullehre, 6.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35315
Wosnitza, C., Caruso, C., & Vogelsang, C. (2017). Das Praxissemester fachdidaktisch in den Blick nehmen. die hochschullehre, 3(1), 1–19. https://doi.org/10.3278/HSL1705W
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28353
Müller, M. (2013). Conceptualizing pronunciation as part of translingual/transcultural competence: New impulses for SLA research and the L2 classroom. Foreign Language Annals, 46(2), 213–229. https://doi.org/10.1111/flan.12024
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

keyword="competence"

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed