Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
14 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, H.M. Buhl, Journal of Research in Childhood Education (2024).
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, H.M. Buhl, Journal of Research in Childhood Education (2024).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik
M. Goller, S. Ziegler, Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik 117 (2021) 154–193.
LibreCat
| DOI
M. Goller, S. Ziegler, Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik 117 (2021) 154–193.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32558 |
The digital home learning environment and its relation to children’s ICT self-efficacy
S. Bonanati, H.M. Buhl, Learning Environments Research 25 (2021) 485–505.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
S. Bonanati, H.M. Buhl, Learning Environments Research 25 (2021) 485–505.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37494
Was bewirkt die Pflichtabgabe von Übungsaufgaben in der Hochschulmathematik? – Ein empirischer Vergleich
R. Krapf, M. Liebendörfer, Mathematica Didactica 2 (2021) 1–17.
LibreCat
R. Krapf, M. Liebendörfer, Mathematica Didactica 2 (2021) 1–17.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35298
Motivierende Lernzugänge als Ausgangspunkt der Professionalisierung angehender Lehrer_innen
C. Caruso, C. Adammek, S. Bonanati, S. Wiescholek, Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion 3 (2020) 18–33.
LibreCat
| DOI
C. Caruso, C. Adammek, S. Bonanati, S. Wiescholek, Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion 3 (2020) 18–33.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34507 |
Dimensionen inklusionsbezogener Fortbildungsmotivation von Sonderpädagoginnen und Sonderpädagogen und Lehrkräften allgemeiner Schulen
J. Gorges, P. Neumann, B. Lütje-Klose, E. Wild, Empirische Sonderpädagogik 9 (2017) 199–214.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Gorges, P. Neumann, B. Lütje-Klose, E. Wild, Empirische Sonderpädagogik 9 (2017) 199–214.
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 4421
The crucial first year: a longitudinal study of students’ motivational development at a Swiss Business School
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, Higher Education 73 (2016) 459–478.
LibreCat
| DOI
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, Higher Education 73 (2016) 459–478.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4463
The self-fulfilling prophecy of fear of academic failure
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, in: 2015.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, in: 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4464
A person-centred approach to students' transition into Higher Education
T. Brahm, D. Wagner, T. Jenert, in: 2015.
LibreCat
T. Brahm, D. Wagner, T. Jenert, in: 2015.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4472
Entwicklung der Motivation von Studierenden der Wirtschafts-wissenschaften im ersten Studienjahr-eine Mixed-Methods-Studie
T. Jenert, T. Brahm, in: 2014.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, in: 2014.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4474
The crucial first year: The development of students' motivation at a Business School-a Mixed Methods Study
T. Brahm, T. Jenert, in: 2014.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, in: 2014.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4477
How Business Students Attitudes towards their University and Studying Develop during the First Year: A Qualitative Longitudinal Study
T. Jenert, T. Brahm, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4480
A latent growth curve analysis of Business students' intrinsic and extrinsic motivation
T. Brahm, T. Jenert, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4481
Die Entwicklung studien-und hochschulbezogener Einstellungen an einer Wirtschaftsuniversität: eine qualitative Längsschnittstudie
T. Jenert, T. Brahm, in: Institut für Psychologie, 2013.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, in: Institut für Psychologie, 2013.