Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
11 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35323
Caruso C, Bruns M, Harteis C. Von der Not zur Tugend!? In: Heisler D, Meier J, eds. Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s) Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern. Vol 65. Berufsbildung, Arbeit und Innovation. wbv; 2022:137–157. doi:10.3278/9783763972579
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35325
Leidig S, Köhler H, Caruso C, Goller M. Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items. In: Goller M, Kyndt E, Paloniemi S, Damşa C, eds. Methods for Researching Professional Learning and Development: Challenges, Applications and Empirical Illustrations. Vol 33. Professional and Practice-based Learning. Springer ; 2022:441–466. doi:10.1007/978-3-031-08518-5_20
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35111
Bloh T, Caruso C. Ein kritisch-multiperspektivischer Blick auf Forschendes Lernen in der Lehrkräftebildung. die hochschullehre. 2022;8(21):299–312. doi:10.3278/HSL2221W
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Langer W, Bruns J, Erhorn J. Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education. German Journal of Exercise and Sport Research. 2022;52(3):386-397. doi:10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat
| DOI
| WoS
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Goller M, Ziegler S. Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik. Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik. 2021;117(2):154-193. doi:10.25162/zbw-2021-0008
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
Caruso C, Goller M. Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe. Lehrerbildung auf dem Prüfstand. 2021;14(2):296-310.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35199
Caruso C, Woppowa J. Zur Relevanz von Fallarbeit. Religionspädagogische Beiträge Journal for Religion in Education . 2021;44(1):15–23. doi:10.20377/rpb-82
LibreCat
| DOI
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 |

Kuklinski C, Leis E, Liebendörfer M, et al. Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving. In: Durand-Guerrier V, Hochmuth R, Goodchild S, Hogstad NM, eds. Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018). INDRUM Network, University of Agder; 2018:527-536.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35315
Wosnitza C, Caruso C, Vogelsang C. Das Praxissemester fachdidaktisch in den Blick nehmen. die hochschullehre. 2017;3(1):1-19. doi:10.3278/HSL1705W
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 36481
Bruns J, Eichen L, Gasteiger H. Mathematics-related Competence of Early Childhood Teachers Visiting a Continuous Professional Development Course: An Intervention Study. Mathematics Teacher Education and Development (MTED). 2017;19(3):76–93.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35684
Gramzow Y, Riese J, Reinhold P. Prospective physics teachers’ pedagogical content knowledge. Validating a test instrument by using a think aloud study. In: Constantinou CP, Papadouris N, Hadjigeorgiou A, European Science Education Research Association, eds. E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-Based Teaching and Coherence in Learning. Part 13. ; 2014:20-27.
LibreCat