Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2876 Publications
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51319 |
Zum praktischen Nutzen von Theorie. Ein Dialog über die Grenzen von Bildungspraxis, Erziehungswissenschaft und Soziologie
C. Haker, L. Otterspeer, Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung 3 (2020) 49–63.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Haker, L. Otterspeer, Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung 3 (2020) 49–63.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51318 |
Teoría de sistemas crítica y teoría crítica de sistemas sociales: Alegato por una distinción necesaria
R. Alvear, C. Haker, MAD (2020) 1–9.
LibreCat
| Download (ext.)
R. Alvear, C. Haker, MAD (2020) 1–9.
2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48045 |
Brückenschläge zwischen Musikwissenschaft und Informatik. Theoretische und praktische Aspekte der Kooperation
A. Münzmay, S. Aquavella-RauchJ, J. Veit, eds., Brückenschläge zwischen Musikwissenschaft und Informatik. Theoretische und praktische Aspekte der Kooperation, Musikwissenschaftliches Seminar der Universität Paderborn und der Hochschule für Musik Detmold, Detmold, 2020.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
A. Münzmay, S. Aquavella-RauchJ, J. Veit, eds., Brückenschläge zwischen Musikwissenschaft und Informatik. Theoretische und praktische Aspekte der Kooperation, Musikwissenschaftliches Seminar der Universität Paderborn und der Hochschule für Musik Detmold, Detmold, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47474 |
Brückenschläge zwischen Musikwissenschaft und Informatik – Vorbemerkung
A. Münzmay, S. Aquavella-Rauch, J. Veit, in: A. Münzmay, S. Acquavella-Rauch, J. Veit (Eds.), Brückenschläge zwischen Musikwissenschaft und Informatik. Theoretische und praktische Aspekte der Kooperation, Musikwissenschaftliches Seminar der Universität Paderborn und der Hochschule für Musik Detmold, Detmold, 2020, p. XI–XV.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
A. Münzmay, S. Aquavella-Rauch, J. Veit, in: A. Münzmay, S. Acquavella-Rauch, J. Veit (Eds.), Brückenschläge zwischen Musikwissenschaft und Informatik. Theoretische und praktische Aspekte der Kooperation, Musikwissenschaftliches Seminar der Universität Paderborn und der Hochschule für Musik Detmold, Detmold, 2020, p. XI–XV.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 47476 |
NFDI4Culture - Consortium for research data on material and immaterial cultural heritage
R. Altenhöner, I. Blümel, F. Boehm, J. Bove, K. Bicher, C. Bracht, O. Brand, L. Dieckmann, M. Effinger, M. Hagener, A. Hammes, L. Heller, A. Kailus, H. Kohle, J. Ludwig, A. Münzmay, S. Pittroff, M. Razum, D. Röwenstrunk, H. Sack, H. Simon, D. Schmidt, T. Schrade, A.-V. Walzel, B. Wiermann, Research Ideas and Outcomes 6 (2020).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
R. Altenhöner, I. Blümel, F. Boehm, J. Bove, K. Bicher, C. Bracht, O. Brand, L. Dieckmann, M. Effinger, M. Hagener, A. Hammes, L. Heller, A. Kailus, H. Kohle, J. Ludwig, A. Münzmay, S. Pittroff, M. Razum, D. Röwenstrunk, H. Sack, H. Simon, D. Schmidt, T. Schrade, A.-V. Walzel, B. Wiermann, Research Ideas and Outcomes 6 (2020).
2020 | Preprint | LibreCat-ID: 51520 |
Algebraically Independent Generators for the Algebra of Invariant Differential Operators on SLn(ℝ)/SOn(ℝ)
J. Hilgert, D. Brennecken, L. Ciardo, (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
J. Hilgert, D. Brennecken, L. Ciardo, (2020).
2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 51690 |
Schule in Zeiten der Pandemie. Empfehlungen für die Gestaltung des Schuljahres 2020/21. Stellungnahme der Expert*innenkommission der Friedrich-Ebert-Stiftung
K. Maaz, B. Jungkamp, J. Antony, M. Becker-Mrotzek, A. Chapman, M. Diedrich, J. Eger, B. Eickelmann, F. Hanschmann, K. Hebborn, M. Heinrich, G. Iscan-Pilic, D. Leiss, I. Mülhens-Hackbarth, M. Pech, C. Scheinkönig, M. Siebert, U. Teichert, L. Wagner, S. Wassmuth, B. Werner, A.A. Wojciechowicz, M. Wrase, Schule in Zeiten der Pandemie. Empfehlungen für die Gestaltung des Schuljahres 2020/21. Stellungnahme der Expert*innenkommission der Friedrich-Ebert-Stiftung, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
K. Maaz, B. Jungkamp, J. Antony, M. Becker-Mrotzek, A. Chapman, M. Diedrich, J. Eger, B. Eickelmann, F. Hanschmann, K. Hebborn, M. Heinrich, G. Iscan-Pilic, D. Leiss, I. Mülhens-Hackbarth, M. Pech, C. Scheinkönig, M. Siebert, U. Teichert, L. Wagner, S. Wassmuth, B. Werner, A.A. Wojciechowicz, M. Wrase, Schule in Zeiten der Pandemie. Empfehlungen für die Gestaltung des Schuljahres 2020/21. Stellungnahme der Expert*innenkommission der Friedrich-Ebert-Stiftung, 2020.
2020 | Misc | LibreCat-ID: 51813 |
Die Geschichte des Potsdamer Rechenzentrums: Sozialistische Computernutzung und die Digitalisierung in Ostdeutschland
M. Schmitt, Die Geschichte Des Potsdamer Rechenzentrums: Sozialistische Computernutzung Und Die Digitalisierung in Ostdeutschland, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
M. Schmitt, Die Geschichte Des Potsdamer Rechenzentrums: Sozialistische Computernutzung Und Die Digitalisierung in Ostdeutschland, 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 23827 |
Behavior of tall masonry chimneys under wind loadings using CFD technique
A.O. Dawood, A.J.S. Al-Lami, A.H.J. Al-Rkaby, Case Studies in Construction Materials (2020).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
A.O. Dawood, A.J.S. Al-Lami, A.H.J. Al-Rkaby, Case Studies in Construction Materials (2020).
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 52711 |
Überlegungen auf dem Weg zu einer Theorie lehrbezogenen Wandels an Hochschulen
T. Jenert, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 15 (2020) 203–222.
LibreCat
| Download (ext.)
T. Jenert, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 15 (2020) 203–222.
2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 48925 |
Professional Development of Vocational Teachers in Language-Sensitive Content Teaching–A Study Visit Abroad as Design-Based Research Intervention for Vocational Teachers Working in School-to-Work Transition Phases
N.-M. Peitz, Professional Development of Vocational Teachers in Language-Sensitive Content Teaching–A Study Visit Abroad as Design-Based Research Intervention for Vocational Teachers Working in School-to-Work Transition Phases, Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
N.-M. Peitz, Professional Development of Vocational Teachers in Language-Sensitive Content Teaching–A Study Visit Abroad as Design-Based Research Intervention for Vocational Teachers Working in School-to-Work Transition Phases, Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg, 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 52817 |
Migration und Mehrsprachigkeit zum Unterrichtsthema machen – Migrationsliteratur als Zugang im Deutschunterricht?
D. Büttner, H. Roll, ProDaz-Journal (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
D. Büttner, H. Roll, ProDaz-Journal (2020).
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 28698 |
Wittgenstein, Ludwig, Wiener Ausgabe, Bd. 8.2: Synopse der Manuskriptbände V bis X, hg. v. Michael Nedo, Vittorio Klostermann: Frankfurt a.M. 2019
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl 1445.01036 (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl 1445.01036 (2020).
2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 14901 |
Do Country Risk Factors Attenuate the Effect of Tax Loss Incentives on Corporate Risk-Taking?
B. Osswald, C. Sureth-Sloane, Do Country Risk Factors Attenuate the Effect of Tax Loss Incentives on Corporate Risk-Taking?, TRR 266 Accounting for Transparency Working Paper Series No. 28, 2020.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
B. Osswald, C. Sureth-Sloane, Do Country Risk Factors Attenuate the Effect of Tax Loss Incentives on Corporate Risk-Taking?, TRR 266 Accounting for Transparency Working Paper Series No. 28, 2020.
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 17817 |
Brendan Dooley (ed.), The Continued Exercise of Reason. Public Addresses by George Boole, The MIT Press: Cambridge, Mass./London 2018
V. Peckhaus, Isis 111 (2018), 682-683. (n.d.).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Isis 111 (2018), 682-683. (n.d.).
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 28704 |
Bolzano, Bernard, Mathematische Schriften 1804–1810, hg. v. Steve Russ und Edgar Morscher, Frommann-Holzboog, Eckhart Holzboog: Stuttgart-Bad Cannstatt 2020 (Bernard Bolzano-Gesamtausgabe. Reihe I: Schriften. Bd. 1)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1455.01038 (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1455.01038 (2020).
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 17818 |
The Mathematical World of Charles L. Dodgson (Lewis Carroll). Edited by Robin Wilson and Amirouche Moktefi. Oxford University Press: Oxford 2019
V. Peckhaus, British Journal for the History of Mathematics 35 (2020) 175–177.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, British Journal for the History of Mathematics 35 (2020) 175–177.
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18738 |
van Atten, Mark, Essays on Gödel’s Reception of Leibniz, Husserl, Brouwer, Springer: Cham u.a. 2015 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science, 35)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl 1436.03014 (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl 1436.03014 (2020).
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 17816 |
Kurt Gödel, Collected Works, Vol. IV: Correspondence A–G, Vol. V: Correspondence H. Ed. by Solomon Feferman et al. Oxford: Clarendon Press 2003
V. Peckhaus, Historia Mathematica 50 (2020) 87–90.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Historia Mathematica 50 (2020) 87–90.
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 18739 |
Jost, Jürgen, Leibniz und die moderne Naturwissenschaft, Springer: Berlin 2019 (Wissenschaft und Philosophie)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1435.01004 (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1435.01004 (2020).