Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3024 Publications
2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36103
Ehland, C., Berensmeyer, I., & Grabes, H. (Eds.). (2012). Mobility in Literature and Culture, 1500-1900: Vol. Volume 28. Narr.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 35338
Tang, M., Redler, A., Topgaard, D., Schmidt, C., & Kitzerow, H.-S. (2012). Kinetics of the grating formation in holographic polymer-dispersed liquid crystals: NMR measurement of diffusion coefficients. Colloid and Polymer Science, 290(8), 751–755. https://doi.org/10.1007/s00396-012-2623-0
LibreCat
| DOI
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 24893
Widany, K.-U., & Mahnken, R. (2012). Adaptivity for parameter identification of incompressible hyperelastic materials using stabilized tetrahedral elements. Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering, 117–131. https://doi.org/10.1016/j.cma.2012.06.017
LibreCat
| DOI
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 24894
Mahnken, R., Wolff, M., Schneidt, A., & Böhm, M. (2012). Multi-phase transformations at large strains – Thermodynamic framework and simulation. International Journal of Plasticity, 1–26. https://doi.org/10.1016/j.ijplas.2012.05.009
LibreCat
| DOI
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 24716
Nörenberg, N., & Mahnken, R. (2012). A stochastic model for parameter identification of adhesive materials. Archive of Applied Mechanics, 367–378. https://doi.org/10.1007/s00419-012-0684-7
LibreCat
| DOI
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 24713
Mahnken, R., & Shaban, A. (2012). Finite elasto-viscoplastic modeling of polymers including asymmetric effects. Archive of Applied Mechanics, 53–71. https://doi.org/10.1007/s00419-012-0632-6
LibreCat
| DOI
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41362
Seifert, A., & Schaper, N. (2012). Die Entwicklung von bildungswissenschaftlichem Wissen: Theoretischer Rahmen, Testinstrument, Skalierung und Ergebnisse. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41358
Tachtsoglou, S., König, J., & Seifert, A. (2012). Individuelle Voraussetzungen, Lerngelegenheiten und der Erwerb von pädagogischem Professionswissen. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41360
Seifert, A., & König, J. (2012). Pädagogisches Unterrichtswissen – bildungswissenschaftliches Wissen: Validierung zweier Konstrukte. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen.. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41359
Schreiber, M., Darge, K., König, J., & Seifert, A. (2012). Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41361
Seifert, A., & König, J. (2012). Anlage und Durchführung der LEK-Studie. In Jo. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
Seifert, A., & König, J. (2012). On the relational structure of two tests measuring general pedagogical knowledge. EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”. EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher education in an Era of Accountabi-lity – What do we know and what do we need to know?”, Bergen.
LibreCat
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41418
Seifert, A., & König, J. (2012). LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudie-renden: Zusammenhangsstruktur der Konstrukte der beiden Tests des pädagogi-schen Wissens. DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”. DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”, Osnabrück.
LibreCat
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41422
Watson, C., Seifert, A., & König, J. (2012). On the impact of institutional factors on general pedagogical knowledge. EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accounta-Bility – What Do We Know and What Do We Need to Know? EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher education in an Era of Accounta-bility – What do we know and what do we need to know?, Bergen.
LibreCat
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 5054
Maßbaum, A., Klotzkowski, T., & Sureth-Sloane, C. (2012). Der Einfluss der Zinsschranke auf unternehmerische Kapitalstrukturentscheidungen. Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 82(12), 1389–1425. https://doi.org/10.1007/s11573-012-0630-8
LibreCat
| DOI
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 5058
Sureth-Sloane, C. (2012). Does insider shareholding matter to corporate payout reactions to tax reforms? Zeitschrift Für Betriebswirtschaft, 82(S5), 115–122. https://doi.org/10.1007/s11573-012-0599-3
LibreCat
| DOI
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41355
Darge, K., Schreiber, M., König, J., & Seifert, A. (2012). Lerngelegenheiten im erziehungswissenschaftlichen Studium. In Jo. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41356
König, Jo., & Seifert, A. (Eds.). (2012). Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41363
Watson, C., Seifert, A., & König, J. (2012). Institutionalisierung der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung: Charakterisierung der einbezogenen Standorte und Ausbildungsgänge. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrer-ausbildung. Waxmann.
LibreCat
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41357
König, Jo., & Seifert, A. (2012). Der Erwerb von pädagogischem Professionswissen: Ziele, Design und zentrale Ergebnisse der LEK-Studie. In J. König & A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann.
LibreCat