Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41646 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60106
Reschke, G., et al. “In-Situ Computed Tomography and Transient Dynamic Analysis – Failure Analysis of a Single-Lap Tensile-Shear Test with Clinch Points.” Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part E: Journal of Process Mechanical Engineering, SAGE Publications, 2024, doi:10.1177/09544089241251646.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60105
Borgert, T., et al. “In-Situ Computed Tomography Analysis of the Failure Mechanisms of Thermomechanically Manufactured Joints with Auxiliary Joining Element.” Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part L: Journal of Materials: Design and Applications, vol. 238, no. 12, SAGE Publications, 2024, pp. 2299–306, doi:10.1177/14644207241232233.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60107
Köhler, D., et al. “In-Situ CT of the Clinching Process – Influence of Settling Effects Due to Process Interruptions.” Materials Research Proceedings, vol. 41, Materials Research Forum LLC, 2024, doi:10.21741/9781644903131-187.
LibreCat
| DOI
2024 | Working Paper | LibreCat-ID: 35785 |

Heinemann-Heile, Vanessa, et al. Firms’ Tax Misperception. 2024, doi:10.2139/ssrn.4300919.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60131
Preuß, Oliver Ludger, et al. “On the Potential of Multi-Objective Automated Algorithm Configuration on Multi-Modal Multi-Objective Optimisation Problems.” Applications of Evolutionary Computation - 27th European Conference, EvoApplications 2024, Held as Part of EvoStar 2024, Aberystwyth, UK, April 3-5, 2024, Proceedings, Part I, edited by Stephen L. Smith et al., vol. 14634, Springer, 2024, pp. 305–321, doi:10.1007/978-3-031-56852-7_20.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60132
Seiler, Moritz, et al. “Learned Features vs. Classical ELA on Affine BBOB Functions.” Parallel Problem Solving from Nature - PPSN XVIII - 18th International Conference, PPSN 2024, Hagenberg, Austria, September 14-18, 2024, Proceedings, Part II, edited by Michael Affenzeller et al., vol. 15149, Springer, 2024, pp. 137–153, doi:10.1007/978-3-031-70068-2_9.
LibreCat
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60135
Kurtz, Thomas, et al., editors. Digitale Medien und die Produktion von Wissenschaft. Springer VS, 2024, doi:10.1007/978-3-658-42542-5.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57467
Lehnert, Dennis, et al. “The Influence of Ultrasonic Irradiation of a 316L Weld Pool Produced by DED on the Mechanical Properties of the Produced Component.” Crystals, vol. 14, no. 11, 1001, MDPI AG, 2024, doi:10.3390/cryst14111001.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60146
Mordhorst, Lisa. “Subjektbezogene Integration im dualen Studium? Vergleichende Fallstudien in den Wirtschafts- und Ingenieurwissenschaften.” Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik, vol. 120, no. 2, Franz Steiner Verlag , 2024, pp. 198–227, doi:10.25162/zbw-2024-0009.
LibreCat
| DOI
2024 | Research Data | LibreCat-ID: 12950
Claes, Leander, and Manuel Webersen. Pyfds 0.3.1 - Modular Field Simulation Tool. GitHub, Inc., 2024, doi:10.5281/ZENODO.2649826.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57736
Schwippert, Knut, et al., editors. TIMSS 2023. Mathematische und naturwissenschaftliche Kompetenzen von Grundschulkindern in Deutschland im internationalen Vergleich. Waxmann, 2024, doi:10.31244/9783830999591.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56617
Casamassima, Gianna, et al. “Computer- und informationsbezogene Kompetenzen im Zusammenhang mit Hintergrundmerkmalen der Schüler*innen in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2024, pp. 73–115, doi:10.31244/9783830999492.03.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56623
Eickelmann, Birgit, et al. “Kompetenzen im Bereich ‚Computational Thinking‘ von Schüler*innen in Deutschland im zweiten internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2024, pp. 255–87, doi:10.31244/9783830999492.08.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57737
Schwippert, Knut, et al. “TIMSS 2023: Wichtige Ergebnisse im Überblick.” TIMSS 2023. Mathematische und naturwissenschaftliche Kompetenzen von Grundschulkindern in Deutschland im internationalen Vergleich, edited by Knut Schwippert et al., Waxmann, 2024, pp. 11–23, doi:10.31244/9783830999591.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56619
Drossel, Kerstin, et al. “Die Perspektive der Lehrkräfte auf das Lehren mit digitalen Medien und die Förderung des Erwerbs computer- und informationsbezogener Kompetenzen in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2024, pp. 149–87, doi:10.31244/9783830999492.05.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56618
Fröhlich, Nadine, et al. “Die Perspektive der Schüler*innen auf das Lernen mit digitalen Medien und den Erwerb computer- und informationsbezogener Kompetenzen in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2024, pp. 117–48, doi:10.31244/9783830999492.04.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56620
Gerick, J., et al. “Die Perspektive der Schulleitungen auf digitalisierungsbezogene schulische Transformationsprozesse in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2024, pp. 189–215, doi:10.31244/9783830999492.06.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56616
Eickelmann, Birgit, et al. “Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schüler*innen der 8. Jahrgangsstufe in Deutschland im dritten internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2024, pp. 47–72, doi:10.31244/9783830999492.02.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56615
Eickelmann, Birgit, et al. “Die IEA-Studie ICILS 2023 – Informationen zur Anlage und Durchführung der Studie.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2024, pp. 7–45, doi:10.31244/9783830999492.01.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56621
Niemann, Jan, et al. “Technologische Rahmenbedingungen in Schulen in Deutschland im internationalen Vergleich.” ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2024, pp. 217–54, doi:10.31244/9783830999492.07.
LibreCat
| DOI