Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37917 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40510
Podworny S, Fleischer Y, Hüsing S. Grade 6 Students’ Perception and Use of Data-Based Decision Trees. In: Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.icots11.t2h3
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40509
Büker P. Aktuelle Entwicklungen in der Lehrer:innenbildung für Inklusion: Herausforderungen – Konzepte – Perspektiven. Keynote an der Tagung: Lehrer:innenbildung für Inklusion – Hochschuldidaktische Konzepte und Perspektiven an der Pädagogischen Hochschule Heidelberg. In: ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37735
Büker P, Hüpping B. Als Sozialforscher*innen die eigene Schule evaluieren und mitgestalten: Kindersichten auf ein partizipatives Setting in der Grundschule. In: Grüning M, Martschinke S, Häbig J, Ertl S, eds. Mitbestimmung von Kindern. Grundlagen für Unterricht, Schule und Hochschule. Beltz Juventa; 2022:172-192.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38531
Gläser E, Poschmann J, Büker P, Miller S, eds. Reflexion Und Reflexivität Im Kontext Grundschule. Perspektiven Für Forschung, Lehrer:Innenbildung Und Praxis. Vol 26. Verlag Julius Klinkhardt; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40555
Lepre E, Rat S, Cavedon C, et al. Catalytic Properties of High Nitrogen Content Carbonaceous Materials. Angewandte Chemie International Edition. 2022;62(2). doi:10.1002/anie.202211663
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40564
Kossmann J, Sánchez-Manjavacas MLO, Brandt J, Heil T, Lopez Salas N, Albero J. Mn(<scp>ii</scp>) sub-nanometric site stabilization in noble, N-doped carbonaceous materials for electrochemical CO2 reduction. Chemical Communications. 2022;58(31):4841-4844. doi:10.1039/d2cc00585a
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40554
Rodríguez-Gómez A, Lepre E, Dorado F, Sanchez-Silva L, Lopez Salas N, de la Osa AR. Efficient ethanol electro-reforming on bimetallic anodes supported on adenine-based noble carbons: hydrogen production and value-added chemicals. Materials Today Energy. 2022;32. doi:10.1016/j.mtener.2022.101231
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40560
Tian Z, Zhang Q, Thomsen L, et al. Constructing Interfacial Boron‐Nitrogen Moieties in Turbostratic Carbon for Electrochemical Hydrogen Peroxide Production. Angewandte Chemie International Edition. 2022;61(37). doi:10.1002/anie.202206915
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40565
Teixeira IF, Tarakina NV, Silva IF, Lopez Salas N, Savateev A, Antonietti M. Overcoming Electron Transfer Efficiency Bottlenecks for Hydrogen Production in Highly Crystalline Carbon Nitride‐Based Materials. Advanced Sustainable Systems. 2022;6(3). doi:10.1002/adsu.202100429
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40561
Lepre E, Heske J, Nowakowski M, et al. Ni-based electrocatalysts for unconventional CO2 reduction reaction to formic acid. Nano Energy. 2022;97. doi:10.1016/j.nanoen.2022.107191
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40563
Jerigová M, Odziomek M, Lopez Salas N. “We Are Here!” Oxygen Functional Groups in Carbons for Electrochemical Applications. ACS Omega. 2022;7(14):11544-11554. doi:10.1021/acsomega.2c00639
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39744
Kottmann B, Miller S. Der Studiengang der integrierten Sonderpädagogik an der Universität Bielefeld. In: Serke B, Streese B, eds. Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung. Verlag Julius Klinkhardt; 2022:163-172. doi:10.35468/5958
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39775
Kottmann B. Der Übergang von der Grundschule zur weiterführenden Schule als (Soll-)Bruchstelle des Gemeinsamen Lernens? . In: Schimek B, Kremsner G, Proyer M, Grubich R, Paudel F, Grubich-Müller R, eds. Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen - Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung . Klinkhardt; 2022:165-172.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39766
Kottmann B. Inklusion, (k)eine ganz besondere Kunst?! Das Konstrukt “Sonderpädagogische Förderbedarf” (als eine Diagnose) zwischen Schutz und Stigma. In: Brenne A, Kaiser M, eds. “Die Bildung Aller” - Kunstpädagogik und Inklusion . Fabrico; 2022:27-58.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39716
Kottmann B. Rezension des Buches  “Schulentwicklung Inklusion. Empirische Einzelfallstudie eines Schulentwicklungsprozesses” von Angelika Bengel. Zeitschrift für Grundschulforschung. Published online 2022. doi:10.1007/s42278-022-00156-9
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39734
Dexel T, Kottmann B. Inklusive Diagnostik in der Schule. In: Fischer C, Rott D, eds. Individuelle Förderung - Heterogenität und Handlungsperspektiven in der Schule. Waxmann/UTB: Münster; 2022:97-107.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40672
Soleymani M, Santamaria I, Schreier PJ. Improper signaling for multicell MIMO RIS-assisted broadcast channels with I/Q imbalance. IEEE Transactions on Green Communications and Networking. 2022;6(2):723–738.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40669
Hasija T, Marrinan T. A GLRT for estimating the number of correlated components in sample-poor mCCA. In: Proc. 30th European Signal Processing Conference (EUSIPCO). ; 2022:2091–2095.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30937
Hüsing S, Podworny S. Computational Essays as an Approach for Reproducible Data Analysis in lower Secondary School. In: Proceedings of the IASE 2021 Satellite Conference. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.zwwoh
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 40911
Drepper L. Ebenen des Narrativen in Bildimpulsen und Erzähltexten : Eine empirische Studie über Wirkungspotentiale von Bildern auf schriftliche Erzählfähigkeiten in der Grundschule. Narr Verlag; 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed