Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41161 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53945
Quinting, J., Jonas, K., Kuhn, C., & Stenneken, P. (2022). Emotion Recognition, Empathy, or ToM? The Influence of Social Cognition on Communication in Traumatic Brain Injury. Zeitschrift für Neuropsychologie, 33(2), 59–69. https://doi.org/10.1024/1016-264x/a000355
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53944
Jaecks, P., & Jonas, K. (2022). Digital Assessment of Acquired Alexia and Agraphia: On the Relevance of Written Discourse. Frontiers in Communication, 7. https://doi.org/10.3389/fcomm.2022.798143
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53943
Quinting, J., Stenneken, P., Mahlke, A., de Beer, C., Hogrefe, K., Hussmann, K., Baumgaertner, A., MacDonald, S., & Jonas, K. (2022). Measuring Verbal Reasoning and Executive Strategies in German Speaking People with Cognitive-Communication Disorders: Cross-Cultural Adaptation and Pilot Testing of the FAVRES-DE. Aphasiology, 37(10), 1533–1555. https://doi.org/10.1080/02687038.2022.2107166
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49919
Autsch, S., Becher, A., Peckhaus, V., & Schmidt, J. (2022). Interdisziplinäre Studien des Paderborner Graduiertenzentrums für Kulturwissenschaften. In A.-L. Harmening, S. Leinfellner, & R. Meier (Eds.), Wissenstransfer als Aufgabe. Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung. wbg Academic.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45446
Zeller, J., Jordans, M., & Riese, J. (2022). Ansätze zur Ermittlung von Kompetenzniveaus im Fachdidaktischen Wissen. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021 (Vol. 42, pp. 768–771).
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48634
Jordans, M., Zeller, J., Große-Heilmann, R. I., & Riese, J. (2022). Weiterentwicklung eines physikdidaktischen Tests zum Online-Assessment. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung virtuell 2021 (pp. 764–767).
LibreCat
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 34174 |

Oleff, C. (2022). Proaktives Management von Anforderungsänderungen in der Entwicklung komplexer technischer Systeme (Vol. 406). LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1600
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 40518
Pöhler, A. (2022). Automatisierte dezentrale Produktionssteuerung für cyber-physische Produktionssysteme mit digitaler Repräsentation der Beschäftigten. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1642
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55249 |

Milkov, N. (2022). Mauro Luiz Engelmann: Reading Wittgenstein’s Tractatus. Cambridge: Cambridge University Press, 2021. Nordic Wittgenstein Review , 11. https://doi.org/00.0000/nwr.v11i0.3637
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32677
Markewitz, F. (2022). Argumentieren im Widerstand. In Heidrun Kämper & A. Plewnia (Eds.), Sprache in Politik und Gesellschaft. Perspektiven und Zugänge (pp. 179–195).
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 28413 |

Farheen, H., Leuteritz, T., Linden, S., Myroshnychenko, V., & Förstner, J. (2022). Optimization of optical waveguide antennas for directive emission of light. Journal of the Optical Society of America B, 39(1), 83. https://doi.org/10.1364/josab.438514
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29075
Alhaddad, S., Grynko, Y., Farheen, H., & Förstner, J. (2022). Numerical analysis of the coherent mechanism producing negative polarization at backscattering from systems of absorbing particles. Optics Letters, 47(1), 58. https://doi.org/10.1364/ol.444953
LibreCat
| Files available
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31329
Farheen, H., Yan, L.-Y., Quiring, V., Eigner, C., Zentgraf, T., Linden, S., Förstner, J., & Myroshnychenko, V. (2022). Broadband optical Ta2O5 antennas for directional emission of light. Optics Express, 30(11), 19288. https://doi.org/10.1364/oe.455815
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30295
Klingsieck, K. B., John, T., & Kundisch, D. (2022). Procrastination in the Looking Glass of Self-Awareness: Can Gamified Self-Monitoring Reduce Academic Procrastination? Die Hochschullehre, 8(5), 61–76. https://doi.org/10.3278/HSL2205W
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55341
van der Valk, S. (2022). Memes im Spanischunterricht - Ein populärkulturelles Phänomen aus dem Internet als Anlass für kommunikativ-ästhetisches Lernen. Hispanorama, 178, 64–69.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55342
van der Valk, S. (2022). #Tuiteratura: Mit literarischen Kürzesttexten auf Twitter kreative Schreibanlässe schaffen. Der Fremdsprachliche Unterricht Spanisch, 74, 20–26.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55349
Grössl, J., & Riegel, U. (Eds.). (2022). Die Bedeutung von Gläubigen für die Theologie. Kohlhammer.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55280
Elsholtz, Ch., Klahn, B., & Technau, M. (2022). On polynomials with roots modulo almost all primes. Acta Arith., 205:3(3), 251–263. https://doi.org/10.4064/aa220407-9-7
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55337
Wachsmuth, H., & Alshomary, M. (2022). “Mama Always Had a Way of Explaining Things So I Could Understand”: A Dialogue Corpus for Learning to Construct Explanations. In N. Calzolari, C.-R. Huang, H. Kim, J. Pustejovsky, L. Wanner, K.-S. Choi, P.-M. Ryu, H.-H. Chen, L. Donatelli, H. Ji, S. Kurohashi, P. Paggio, N. Xue, S. Kim, Y. Hahm, Z. He, T. K. Lee, E. Santus, F. Bond, & S.-H. Na (Eds.), Proceedings of the 29th International Conference on Computational Linguistics (pp. 344–354). International Committee on Computational Linguistics.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34067
Sengupta, M., Alshomary, M., & Wachsmuth, H. (2022). Back to the Roots: Predicting the Source Domain of Metaphors using Contrastive Learning. Proceedings of the 2022 Workshop on Figurative Language Processing.
LibreCat