Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3941 Publications


2001 | Journal Article | LibreCat-ID: 4653
A semiparametric fractional autoregressive model
J. Beran, Y. Feng, Statistical Review (Revista de Estatistica) 2 (2001) 125–128.
LibreCat
 

2001 | Working Paper | LibreCat-ID: 4662
Supplement to the paper "Iterative plug-in algorithms for SEMIFAR models - definition, convergence and asymptotic properties" - Detailed simulation results
J. Beran, Y. Feng, Supplement to the Paper “Iterative Plug-in Algorithms for SEMIFAR Models - Definition, Convergence and Asymptotic Properties” - Detailed Simulation Results, 2001.
LibreCat
 

2001 | Journal Article | LibreCat-ID: 4912
Gibt es eine Nachfrage nach produktiver Freizeit
R. Fahr, Statistisches Bundesamt (Hrsg.), Spektrum Bundesstatistik (2001).
LibreCat
 

2001 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7319
Konstruktion, Implementation und Evaluation komplexer Lehr- Lernarrangements - Fallbeispiele aus Deutschland, Niederlande und Österreich im Vergleich
H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane, eds., Konstruktion, Implementation und Evaluation komplexer Lehr- Lernarrangements - Fallbeispiele aus Deutschland, Niederlande und Österreich im Vergleich, Paderborn, 2001.
LibreCat
 

2001 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7321
Lernfelder implementieren. Zur Entwicklung und Gestaltung fächer- und lernortübergreifender Lehr-Lernarrangements im Lernfeldkonzept
H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane, eds., Lernfelder implementieren. Zur Entwicklung und Gestaltung fächer- und lernortübergreifender Lehr-Lernarrangements im Lernfeldkonzept, Paderborn, 2001.
LibreCat
 

2001 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7322
Planspiel zur Messebeteiligung. Zur Gestaltung von Lernsituationen im Lernfeldkonzept
M. Kennerknecht, H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane, eds., Planspiel zur Messebeteiligung. Zur Gestaltung von Lernsituationen im Lernfeldkonzept, Paderborn, 2001.
LibreCat
 

2001 | Journal Article | LibreCat-ID: 7391
Cooperability in Train Control Systems: Specification of Scenarios using Open Nets
J. Padberg, L. Jansen, H. Ehrig, E. Schnieder, R. Heckel, Transactions of the Society for Design and Process Science 5 (2001) 3–21.
LibreCat
 

2001 | Journal Article | LibreCat-ID: 7392
Double Pullback Transitions and Coalgebraic Loose Semantics for Graph Transformation Systems
R. Heckel, H. Ehrig, U. Wolter, A. Corradini, Applied Categorical Structures 9 (2001) 83–110.
LibreCat
 

2001 | Journal Article | LibreCat-ID: 7393
Roles in Agent-Oriented Modeling
R. Depke, R. Heckel, J. Küster, International Journal of Software Engineering and Knowledge Engineering 11 (2001) 281–302.
LibreCat | DOI
 

2001 | Journal Article | LibreCat-ID: 7394
A Coalgebraic presentation of structured transition systems
A. Corradini, M. Große-Rhode, R. Heckel, Theoretical Computer Science 260 (2001) 27–55.
LibreCat | DOI
 

2001 | Journal Article | LibreCat-ID: 7395 LibreCat
 

2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 7462
Kundenbindung mit Electronic Commerce
F. Bliemel, A. Eggert, in: M. Schögel, T. Tomczak, C. Belz (Eds.), Roadm@p to E-Business, Thexis, St. Gallen, 2001, pp. 620–633.
LibreCat
 

2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 7464
Virtuelle Seminare gestalten
H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane, in: A. Hohenstein, K. Wilbers (Eds.), Handbuch E-Learning: Expertenwissen aus Wissenschaft und Praxis, Grundwerk Dezember 2001, 2001, pp. 1–18.
LibreCat
 

2001 | Journal Article | LibreCat-ID: 7466
Wissensforum als Instrument der Lernortkooperation
B. Dilger, H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane, Wirtschaft und Erziehung (2001) 297–301.
LibreCat
 

2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 7469
Lehrerrolle und Lernfeldkonzept
H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane, in: H. Reinisch, R. Bader, G.A. Straka (Eds.), Modernisierung der Berufsbildung in Europa. Neue Befunde der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung, Opladen, 2001, pp. 97–106.
LibreCat
 

2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 7473
Vorbemerkungen
H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane, in: H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane (Eds.), Konstruktion, Implementation und Evaluation komplexer Lehr-Lernarrangements - Fallbeispiele aus Deutschland, Niederlande und Österreich im Vergleich, Paderobrn, 2001, pp. 5–10.
LibreCat
 

2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 7475
Fallbeispiel IV: Didaktische Innovationen gestalten - Realisierung fächer- und lernortübergreifender Ausbildungskonzepte
H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane, in: H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane (Eds.), Konstruktion, Implementation und Evaluation komplexer Lehr-Lernarrangements - Fallbeispiele aus Deutschland, Niederlande und Österreich im Vergleich, Paderborn, 2001, pp. 107–140.
LibreCat
 

2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 7478
Fächer- und Lernortübergreifender Unterricht - Maßnahmen zur Förderung beruflicher Handlungskompetenz
H.-H. Kremer, K. Melke, P.F.E. Sloane, in: K. Beck, V. Krumm (Eds.), Lehren und Lernen in der beruflichen Erstausbildung. Grundlagen einer modernen kaufmännischen Berufsqualifizierung, 2001, pp. 95–114.
LibreCat
 

2001 | Journal Article | LibreCat-ID: 7479
Vorbereitung auf eine Messebeteiligung - Planspiel 'Marmelade'
M. Kennerknecht, H.-H. Kremer, P.F.E. Sloane, Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis (2001) 47–48.
LibreCat
 

2001 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7662
eCRM – Electronic Customer Relationship Management: Management der Kundenbeziehungen im Internet-Zeitalter
A. Eggert, G. Fassott, eds., ECRM – Electronic Customer Relationship Management: Management Der Kundenbeziehungen Im Internet-Zeitalter, Schäffer-Poeschel, Stuttgart, 2001.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year<=2006 AND year>=2001

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed