Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1995 Publications


2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 35245
D. Laubenstein, “Perspektiven der Pädagogik bei Unterstützungsbedarf der emotionalen und sozialen Entwicklung,” In: Zeitschrift für Heilpädagogik, 67, jahrgang, Nr. 11, pp. 492–502, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 35318
C. Caruso and R. Hengesbach, “Das Praxissemester als Ort religionspädagogischer Professionalisierung,” SEMINAR – Lehrerbildung und Schule, vol. 22, no. 3, pp. 49–63, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29120
K. B. Klingsieck and M. Weigelt, “„Nein, ich war nicht beim Sport“,” Zeitschrift für Sportpsychologie, pp. 35–43, 2016, doi: 10.1026/1612-5010/a000162.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29122
F. Svartdal et al., “On the Measurement of Procrastination: Comparing Two Scales in Six European Countries,” Frontiers in Psychology, 2016, doi: 10.3389/fpsyg.2016.01307.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29132
M. Weigelt, H. Lex, K. Wunsch, A. Kämpfe, and K. B. Klingsieck, “Positive Auswirkungen (gesundheits-)psychologischer Ausbildungsinhalte im Studium auf die arbeitsbezogenen Belastungsmuster von Referendarinnen und Referendaren mit dem Unterrichtsfach Sport,” Sportunterricht, vol. 65, no. 1, pp. 10–14, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 29121
P. Steel and K. B. Klingsieck, “Academic Procrastination: Psychological Antecedents Revisited,” Australian Psychologist, pp. 36–46, 2016, doi: 10.1111/ap.12173.
LibreCat | DOI
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18528
H. Feilke and D. Tophinke, Eds., Grammatisches Lernen , vol. 256. (Praxis Deutsch 256), 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18182
D. Tophinke, “Sprachgeschichtsforschung im Horizont von Nähe und Distanz,” in Zur Karriere von Nähe und Distanz, H. Feilke and M. Hennig, Eds. Berlin: de Gruyter, 2016, pp. 299–322.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 18184
H. Feilke and D. Tophinke, “Grammatisches Lernen (Basisartikel),” Praxis Deutsch , vol. 256, pp. 4–11, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18185
M. Papenbrock and D. Tophinke, “Graffiti. Formen, Traditionen, Perspektiven,” in Sprache in der Kunstkommunikation, M. Müller and H. Hausendorf, Eds. Berlin: de Gruyter, 2016, pp. 88–109.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 18183
M. Papenbrock and D. Tophinke, “‘Es war einer dieser Nächte ...’ Writer Storys zwischen Fiktionalität und Faktualität,” Der Deutschunterricht, vol. 4, pp. 57–67, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4084
D. Tophinke, “„In den tiefsten Winkeln unserer Betonwälder tanzen die Namen ein farbenfrohes Fest und wir tanzten bis in die Morgenstunden“ – Zur praktischen Kultur des Graffiti,” in Kommunikative und sprachliche Praktiken, A. Deppermann, H. Feilke, and A. Linke, Eds. Berlin: de Gruyter, 2016, pp. 405–430.
LibreCat
 

2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35619
A. Tiberghien and S. Fechner, Eds., Science teaching processes - Introduction to strand 3. In Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A., & Hahl, K. (eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future. . Helsinki, Finland: University of Helsinki, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 3376
A. Uhde, “Risk-taking incentives through excess variable compensation: Evidence from European banks,” The Quarterly Review of Economics and Finance, vol. 60, no. 5, pp. 12–28, 2016, doi: https://doi.org/10.1016/j.qref.2015.11.009.
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35813
D. Laubenstein, “Förderschwerpunkte Sozial-Emotionale Entwicklung und Lernen (SEELe): Zusammensetzung der Schülerschaft an Förderschulen und im inklusiven Unterricht – eine Pilotstudie,” presented at the 51. Arbeitstagung der Dozierenden der Sonderpädagogik in deutschsprachigen Ländern: Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik., Universität Paderborn, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35815
D. Scheer, D. Laubenstein, and C. Lindmeier, “Leadership Orientation and the recontextualisation of inclusive education: The principal’s role in mainstreaming schools in Rhineland-Palatinate. Symposium mit Köpfer, A.,  Sturm, T. & Feyerer, E,” presented at the ECER-Tagung: Leading schools towards inklusion in different European countries, Universität Dublin, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35817
D. Laubenstein and D. Scheer, “Students with Special Educational Needs (SEN) in Learning Disabilities (LD) and Emotional and Behavioural Disorders (EBD) in Rhineland-Palatinate: Social Skills, Behavioural Difficulties and Social Status.,” presented at the ECER-Tagung, Universität Dublin, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24266
S. Gudyriev et al., “ Low-Power, Ultra-compact, Fully-differential 40Gbps Direct Detection Receiver in 0.25μm Photonic BiCMOS SiGe Technology,” 2016, doi: 10.1109/GROUP4.2016.7739126.
LibreCat | Files available | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24267
C. Scheytt, “Recent Advances in Millimeter-Wave-and Electronic-Photonic System-on-Chip Design,” 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24268
C. Scheytt, “Electronic-Photonic System-On-Chip,” 2016.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year<=2016 AND year>=2016

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed