Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

11131 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55807
Grössl, J. (2018). Die ambivalente Rolle von Religion in einer offenen Gesellschaft – eine theologische Rezeption der Sozialphilosophie Karl Poppers. In M. Kirschner & K. Ruhstorfer (Eds.), Die gegenwärtige Krise Europas. Theologische Antwortversuche (Vol. 291, pp. 189–209). Herder.
LibreCat | Files available
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56157
Schulte, C., Krüger, J., Gödecke, A., & Schmidt, A.-K. (2018). The computing repair cafe. Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education. https://doi.org/10.1145/3265757.3265781
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56249
Fleischmann, Y., Kempen, L., Mai, T., & Biehler, R. (2018). Die online Lernmaterialien von studiVEMINT: Einsatzszenarien im Blended Learning Format in mathematischen Vorkursen. In M. Klinger, A. Schüler-Meyer, & L. Wessel (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik (pp. 101–116). WTM-Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56254
Kempen, L., & Biehler, R. (2018). Pre-Service Teachers’ Benefits from an Inquiry-Based Transition-to-Proof Course with a Focus on Generic Proofs. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 5(1), 27–55. https://doi.org/10.1007/s40753-018-0082-9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 56253
Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Lankeit, E., Leis, E., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2018). Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018. Leibniz Universität Hannover.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 49454
Staffel, F. (2018). Der koloniale Brite in Westfalen. Fremdbilder und –wahrnehmungen im regionalen Aushandlungskontext (1945-1963), . Westfälische Zeitschrift, 168, 231–257.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 5797
Kremer, H.-H., Emmighausen, L., & Mauer, E. (2018). Studiengangsmanagement an der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften. Organisation, Arbeitsgebiete und Herausforderungen. In B. Riegraf, D. M. Meister, P. Reinhold, N. Schaper, & T. T. Temps (Eds.), Heterogenität als Chance. Bilanz und Perspektiven des Qualitätspakt Lehre-Projekts an der Universität Paderborn (pp. 126–129).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56342
Kokew, S. M. (2018). Islamische Konzeptionen zum Umgang mit religiöser Diversität: Zarathustrier und Buddhisten. In M. Florin, V. Gutsche, & N. Krentz (Eds.), Diversität historisch. Repräsentationen und Praktiken gesellschaftlicher Differenzierung im Wandel (pp. 193–209). https://doi.org/10.1515/9783839444016-010
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56343
Kokew, S. M. (2018). Überlegungen zum Prinzip der Schutzverpflichtung als Bestandteil islamischer Schutzgewährung. In H. Elliesie, B. Anam, & T. Hanstein (Eds.), Islamisches Recht in Wissenschaft und Praxis. Festschrift für Hans-Georg Ebert (pp. 329–345). https://doi.org/10.3726/b15031
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56349
Barzel, B., Biehler, R., Blömeke, S., Brandtner, R., Bruns, J., Dohrmann, C., Kortenkamp, U., Lange, T., Leuders, T., Rösken-Winter, B., Scherer, P., & Selter, C. (2018). Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM. In Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik (pp. 7–40). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_2
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56354
Biehler, R., Budde, L., Frischemeier, D., Heinemann, B., Podworny, S., Schulte, C., & Wassong, T. (Eds.). (2018). Paderborn symposium on data science education at school level 2017: The collected extended abstracts. Universitätsbibliothek Paderborn. Universitätsbibliothek Paderborn.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56361
Biehler, R., Frischemeier, D., & Podworny, S. (2018). Elementary preservice teachers’ reasoning about statistical modeling in a civic statistics context. ZDM, 50(7), 1237–1251. https://doi.org/10.1007/s11858-018-1001-x
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56360
Biehler, R., Frischemeier, D., & Podworny, S. (2018). Civic Engagement in Higher Education: A university course in civic statistics for mathematics preservice teachers -  Civic Engagement in Higher Education: A university course in civic statistics for mathematics preservice teachers. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 13(2), 169–182. https://doi.org/10.3217/ZFHE-13-02/11
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56351
Biehler, R. (2018). Design principles, realizations and uses of software supporting the learning and the doing of statistics: A reflection on developments since the late 1990s. Looking Back, Looking Forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS10, July 8–13), Kyoto, Japan. Https://Iase-Web. Org/Icots/10/Proceedings/Pdfs/ICOTS10_1B1. Pdf.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56355
Biehler, R., Fleischmann, Y., & Gold, A. (2018). Konzepte für die Gestaltung von Online-Vorkursen für Mathematik und für ihre Integration in Blended-Learning-Szenarien. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band I (pp. 277–280). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56362
Biehler, R., Frischemeier, D., Podworny, S., Wassong, T., Budde, L., Heinemann, B., & Schulte, C. (2018). Data Science and Big Data in Upper Secondary Schools: A Module to Build up First Components of Statistical Thinking in a Data Science Curriculum. Archives of Data Science, Series A, 5(1), Article 28. https://doi.org/10.5445/KSP/1000087327/28
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56375
Sandoval, M. (2018). Foxconned Labour as the Dark Side of the Information Age: Working Conditions at Apple’s Contract Manufacturers in China. TripleC: Communication, Capitalism & Critique. Open Access Journal for a Global Sustainable Information Society, 11(2), 318–347. https://doi.org/10.31269/triplec.v11i2.481
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56373
Fuchs, C., & Sandoval, M. (2018). Digital Workers of the World Unite! A Framework for Critically Theorising and Analysing Digital Labour. TripleC: Communication, Capitalism & Critique. Open Access Journal for a Global Sustainable Information Society, 12(2). https://doi.org/10.31269/triplec.v12i2.549
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56369
Feldman, Z., & Sandoval, M. (2018). Metric Power and the Academic Self: Neoliberalism, Knowledge and Resistance in the British University. TripleC: Communication, Capitalism & Critique. Open Access Journal for a Global Sustainable Information Society, 16(1), 214–233. https://doi.org/10.31269/triplec.v16i1.899
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 56508
Lukasiewicz, T., Peñaloza, R., & Turhan, A.-Y. (Eds.). (2018). Proceedings of the Second Workshop on Logics for Reasoning about Preferences, Uncertainty, and Vagueness co-located with the 9th International Joint Conference on Automated Reasoning, PRUV@IJCAR 2018, Oxford, UK, July 19th, 2018 (Vol. 2157). CEUR-WS.org.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year<=2019 AND year>=2015

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed