Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2495 Publications
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35829
Investigating high school graduates’ personal meaning of the notion of “mathematical proof”
L. Kempen, S. Krämer, R. Biehler, in: T. Hausberger, M. Bosch, F. Chelloughi (Eds.), Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), University of Carthage and INDRUM, Bizerte, Tunisia, 2020, pp. 358–367.
LibreCat
| Files available
L. Kempen, S. Krämer, R. Biehler, in: T. Hausberger, M. Bosch, F. Chelloughi (Eds.), Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), University of Carthage and INDRUM, Bizerte, Tunisia, 2020, pp. 358–367.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33594
Schulbücher. Werkzeuge zum Üben in den Fächern Deutsch und Mathematik
S. Rezat, S. Rezat, Die Grundschulzeitschrift 320 320 (2020) 10–13.
LibreCat
S. Rezat, S. Rezat, Die Grundschulzeitschrift 320 320 (2020) 10–13.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35821
Data Science Education in Secondary School: How to Develop Statistical Reasoning When Exploring Data Using CODAP
L. Budde, D. Frischemeier, R. Biehler, F.Y. Fleischer, D. Gerstenberger, S. Podworny, C. Schulte, in: P. Arnold (Ed.), New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020, ISI/IASE, Voorborg, The Netherlands, 2020.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
L. Budde, D. Frischemeier, R. Biehler, F.Y. Fleischer, D. Gerstenberger, S. Podworny, C. Schulte, in: P. Arnold (Ed.), New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020, ISI/IASE, Voorborg, The Netherlands, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers
M. Liebendörfer, R. Göller, L. Gildehaus, J. Kortemeyer, R. Biehler, R. Hochmuth, L. Ostsieker, J. Rode, N. Schaper, in: T. Hausberger, M. Bosch, F. Chelloughi (Eds.), Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), University of Carthage and INDRUM, Bizerte, Tunisia, 2020.
LibreCat
| Files available
M. Liebendörfer, R. Göller, L. Gildehaus, J. Kortemeyer, R. Biehler, R. Hochmuth, L. Ostsieker, J. Rode, N. Schaper, in: T. Hausberger, M. Bosch, F. Chelloughi (Eds.), Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), University of Carthage and INDRUM, Bizerte, Tunisia, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35912
“I only know the absolute value function”–About students’ concept images and example spaces concerning continuity and differentiability
E. Lankeit, R. Biehler, in: T. Hausberger, M. Bosch, F. Chelloughi (Eds.), Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), University of Carthage and INDRUM, Bizerte, Tunisia, 2020.
LibreCat
| Files available
E. Lankeit, R. Biehler, in: T. Hausberger, M. Bosch, F. Chelloughi (Eds.), Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), University of Carthage and INDRUM, Bizerte, Tunisia, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57029
Von der Unhintergehbarkeit der offenen Struktur. Zu den Schwierigkeiten der Konzeptualisierung pädagogischer Bezüge
Tim Krüger, A. Ristau, in: E. Drieschner, D. Gaus (Eds.), Perspektiven pädagogischer Konzeptforschung. Beiträge zu Sinn, Zweck und Funktion von pädagogischen Konzepten im Bildungssystem, 1st ed., Beltz Juventa, Weinheim und Basel, 2020, pp. 190–207.
LibreCat
Tim Krüger, A. Ristau, in: E. Drieschner, D. Gaus (Eds.), Perspektiven pädagogischer Konzeptforschung. Beiträge zu Sinn, Zweck und Funktion von pädagogischen Konzepten im Bildungssystem, 1st ed., Beltz Juventa, Weinheim und Basel, 2020, pp. 190–207.
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 57030 |

Männer und Männlichkeiten in der Sozialen Arbeit: Rezension zum gleichnamigen Sammelband
A. Ristau, (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
A. Ristau, (2020).
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49467 |

One app to trace them all? Examining app specifications for mass acceptance of contact-tracing apps
S.T.-N. Trang, M. Trenz, W. Weiger, M. Tarafdar, C. Cheung, European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A) 29 (2020) 415–428.
LibreCat
| Download (ext.)
S.T.-N. Trang, M. Trenz, W. Weiger, M. Tarafdar, C. Cheung, European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A) 29 (2020) 415–428.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49470
Synthesizing and Integrating Research on IT-Based Value Co-Creation: A Meta-Analysis
M. Mandrella, S.T.-N. Trang, L.M. Kolbe, Journal of the Association for Information Systems (VHB Jourqual 3 A) 21 (2020) 388–427.
LibreCat
M. Mandrella, S.T.-N. Trang, L.M. Kolbe, Journal of the Association for Information Systems (VHB Jourqual 3 A) 21 (2020) 388–427.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58242
Einführung in die Thematik - Anknüpfungspunkte und mögliche Aufgabenfelder für das Fach Sport an beruflichen Schulen
R. Lehberger, in: F. Brauweiler, P. Klingen, P. Elflein (Eds.), Digitalisierung, Bewegung Und Lernen. Pädagogisch-Didaktische Herausforderungen Und Aufgaben Für Den Sportunterricht an Beruflichen Schulen, Edition Temmen e.K., Bremen, 2020.
LibreCat
R. Lehberger, in: F. Brauweiler, P. Klingen, P. Elflein (Eds.), Digitalisierung, Bewegung Und Lernen. Pädagogisch-Didaktische Herausforderungen Und Aufgaben Für Den Sportunterricht an Beruflichen Schulen, Edition Temmen e.K., Bremen, 2020.
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58250
Lernen mit und über digitale Medien
R. Lehberger, Pädagogik 2 (2020) 52–55.
LibreCat
R. Lehberger, Pädagogik 2 (2020) 52–55.
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58073
Religionspädagogik
J. Woppowa, M. Domsgen, Theologische Revue (2020).
LibreCat
| DOI
J. Woppowa, M. Domsgen, Theologische Revue (2020).
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58072
Ansätze, Kontexte und Impulse zu dialogischem Religionsunterricht
J. Woppowa, Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education 44 (2020) 95–96.
LibreCat
| DOI
J. Woppowa, Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education 44 (2020) 95–96.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58292
AN ANALYSIS OF SCALING METHODS FOR STRUCTURAL COMPONENTS IN THE CONTEXT OF SIZE EFFECTS AND NONLINEAR PHENOMENA
O. Altun, P. Wolniak, I. Mozgova, R. Lachmayer, in: Proceedings of the Design Society: DESIGN Conference, Cambridge University Press (CUP), 2020, pp. 797–806.
LibreCat
| DOI
O. Altun, P. Wolniak, I. Mozgova, R. Lachmayer, in: Proceedings of the Design Society: DESIGN Conference, Cambridge University Press (CUP), 2020, pp. 797–806.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 58293
Identification of dynamic loads on structural component with artificial neural networks
O. Altun, D. Zhang, R. Siqueira, P. Wolniak, I. Mozgova, R. Lachmayer, Procedia Manufacturing 52 (2020) 181–186.
LibreCat
| DOI
O. Altun, D. Zhang, R. Siqueira, P. Wolniak, I. Mozgova, R. Lachmayer, Procedia Manufacturing 52 (2020) 181–186.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58393
- Geometrizat enim, si fas est dicere, sancta Trinitas. Geometrisches Wissen im Kontext des Quadriviums in der frühen Karolingerzeit (8.–9. Jahrhundert)
B. Englisch, in: Christian Vogel, Christina Abel u.a. (Ed.), Frankenreich – Testamente – Landesgeschichte: Festschrift für Brigitte Kasten zum 65. Geburtstag, Saarbrücken , 2020, pp. 167–195.
LibreCat
B. Englisch, in: Christian Vogel, Christina Abel u.a. (Ed.), Frankenreich – Testamente – Landesgeschichte: Festschrift für Brigitte Kasten zum 65. Geburtstag, Saarbrücken , 2020, pp. 167–195.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 58383
Thermal, structural, mechanical and 1.8 μm luminescence properties of the thulium doped Pb-K-Al-Na glasses for optical fiber amplifiers
Ch. Basavapoornima, T. Maheswari, D. Chalicheemalapalli Jayasankar, C.R. Kesavulu, T. Tröster, C.K. Jayasankar, Journal of Non-Crystalline Solids 530 (2020).
LibreCat
| DOI
Ch. Basavapoornima, T. Maheswari, D. Chalicheemalapalli Jayasankar, C.R. Kesavulu, T. Tröster, C.K. Jayasankar, Journal of Non-Crystalline Solids 530 (2020).
2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47045
Bericht zur 52. Tagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie: Neues Format, unbekannte Talente und Belohnungsaufschub
I. Güldenpenning, in: Zeitschrift für Sportpsychologie, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 80–81.
LibreCat
| DOI
I. Güldenpenning, in: Zeitschrift für Sportpsychologie, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 80–81.
2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 28416 |

Die Anbahnung einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester – eine empirische Analyse von Bedingungen und Entwicklungsverläufen
M. Homt, Die Anbahnung Einer Forschenden Grundhaltung Im Praxissemester – Eine Empirische Analyse von Bedingungen Und Entwicklungsverläufen, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
M. Homt, Die Anbahnung Einer Forschenden Grundhaltung Im Praxissemester – Eine Empirische Analyse von Bedingungen Und Entwicklungsverläufen, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55493
Darstellung der convivencia in aktuellen spanischen und deutschen Schulbüchern im Vergleich
M.S. Büter, R. Karaca, in: C. Koch, S. Schmitz (Eds.), Convivencia: Dialogische Studien von Fachdidaktik und Fachwissenschaft zu ambivalenten Deutungsmustern gesellschaftlichen Zusammenlebens in Spanien, Peter Lang, Berlin, 2020, pp. 257–301.
LibreCat
M.S. Büter, R. Karaca, in: C. Koch, S. Schmitz (Eds.), Convivencia: Dialogische Studien von Fachdidaktik und Fachwissenschaft zu ambivalenten Deutungsmustern gesellschaftlichen Zusammenlebens in Spanien, Peter Lang, Berlin, 2020, pp. 257–301.