Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2495 Publications
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35829
Kempen L, Krämer S, Biehler R. Investigating high school graduates’ personal meaning of the notion of “mathematical proof.” In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020:358-367.
LibreCat
| Files available
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33594
Rezat S, Rezat S. Schulbücher. Werkzeuge zum Üben in den Fächern Deutsch und Mathematik. Die Grundschulzeitschrift 320. 2020;320:10-13.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35821
Budde L, Frischemeier D, Biehler R, et al. Data Science Education in Secondary School: How to Develop Statistical Reasoning When Exploring Data Using CODAP. In: Arnold P, ed. New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020. ISI/IASE; 2020.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
Liebendörfer M, Göller R, Gildehaus L, et al. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers. In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020.
LibreCat
| Files available
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35912
Lankeit E, Biehler R. “I only know the absolute value function”–About students’ concept images and example spaces concerning continuity and differentiability. In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020.
LibreCat
| Files available
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57029
Krüger Tim, Ristau A. Von der Unhintergehbarkeit der offenen Struktur. Zu den Schwierigkeiten der Konzeptualisierung pädagogischer Bezüge. In: Drieschner E, Gaus D, eds. Perspektiven pädagogischer Konzeptforschung. Beiträge zu Sinn, Zweck und Funktion von pädagogischen Konzepten im Bildungssystem. 1st ed. Beltz Juventa; 2020:190-207.
LibreCat
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 57030 |

Ristau A. Männer und Männlichkeiten in der Sozialen Arbeit: Rezension zum gleichnamigen Sammelband. Published online 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49467 |

Trang ST-N, Trenz M, Weiger W, Tarafdar M, Cheung C. One app to trace them all? Examining app specifications for mass acceptance of contact-tracing apps. European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A). 2020;29:415-428.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49470
Mandrella M, Trang ST-N, Kolbe LM. Synthesizing and Integrating Research on IT-Based Value Co-Creation: A Meta-Analysis. Journal of the Association for Information Systems (VHB Jourqual 3 A). 2020;21(2):388–427.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58242
Lehberger R. Einführung in die Thematik - Anknüpfungspunkte und mögliche Aufgabenfelder für das Fach Sport an beruflichen Schulen. In: Brauweiler F, Klingen P, Elflein P, eds. Digitalisierung, Bewegung Und Lernen. Pädagogisch-Didaktische Herausforderungen Und Aufgaben Für Den Sportunterricht an Beruflichen Schulen. Edition Temmen e.K.; 2020.
LibreCat
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58250
Lehberger R. Lernen mit und über digitale Medien. Pädagogik. 2020;2:52-55.
LibreCat
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58073
Woppowa J, Domsgen M. Religionspädagogik. Theologische Revue. 2020;(116). doi:doi.org/10.17879/thrv-2020-2959
LibreCat
| DOI
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58072
Woppowa J. Ansätze, Kontexte und Impulse zu dialogischem Religionsunterricht. Religionspädagogische Beiträge Journal for Religion in Education . 2020;44((2021)1):95-96. doi:dx.doi.org/10.20377/rpb-96
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58292
Altun O, Wolniak P, Mozgova I, Lachmayer R. AN ANALYSIS OF SCALING METHODS FOR STRUCTURAL COMPONENTS IN THE CONTEXT OF SIZE EFFECTS AND NONLINEAR PHENOMENA. In: Proceedings of the Design Society: DESIGN Conference. Vol 1. Cambridge University Press (CUP); 2020:797-806. doi:10.1017/dsd.2020.320
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 58293
Altun O, Zhang D, Siqueira R, Wolniak P, Mozgova I, Lachmayer R. Identification of dynamic loads on structural component with artificial neural networks. Procedia Manufacturing. 2020;52:181-186. doi:10.1016/j.promfg.2020.11.032
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58393
Englisch B. - Geometrizat enim, si fas est dicere, sancta Trinitas. Geometrisches Wissen im Kontext des Quadriviums in der frühen Karolingerzeit (8.–9. Jahrhundert). In: Christian Vogel, Christina Abel u.a., ed. Frankenreich – Testamente – Landesgeschichte: Festschrift für Brigitte Kasten zum 65. Geburtstag. Veröffentlichungen der Kommission für Saarländische Landesgeschichte e.V. ; 2020:167-195.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 58383
Basavapoornima Ch, Maheswari T, Chalicheemalapalli Jayasankar D, Kesavulu CR, Tröster T, Jayasankar CK. Thermal, structural, mechanical and 1.8 μm luminescence properties of the thulium doped Pb-K-Al-Na glasses for optical fiber amplifiers. Journal of Non-Crystalline Solids. 2020;530. doi:10.1016/j.jnoncrysol.2019.119773
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47045
Güldenpenning I. Bericht zur 52. Tagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie: Neues Format, unbekannte Talente und Belohnungsaufschub. In: Zeitschrift für Sportpsychologie. Vol 27. Hogrefe Publishing Group; 2020:80-81. doi:10.1026/1612-5010/a000300
LibreCat
| DOI
2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 28416 |

Homt M. Die Anbahnung Einer Forschenden Grundhaltung Im Praxissemester – Eine Empirische Analyse von Bedingungen Und Entwicklungsverläufen.; 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55493
Büter MS, Karaca R. Darstellung der convivencia in aktuellen spanischen und deutschen Schulbüchern im Vergleich. In: Koch C, Schmitz S, eds. Convivencia: Dialogische Studien von Fachdidaktik und Fachwissenschaft zu ambivalenten Deutungsmustern gesellschaftlichen Zusammenlebens in Spanien. Peter Lang; 2020:257–301.
LibreCat