Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2502 Publications
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 26812 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Should I Follow this Model? The Effect of Uncertainty Visualization on the Acceptance of Time Series Forecasts
D. Leffrang, O. Müller, in: IEEE Workshop on TRust and EXpertise in Visual Analytics, 2021.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
D. Leffrang, O. Müller, in: IEEE Workshop on TRust and EXpertise in Visual Analytics, 2021.
2021 | Report | LibreCat-ID: 50457
Methodenentwicklung zur numerischen Lebensdauerprognose von hyperelastischen Klebverbindungen infolge zyklischer Beanspruchung mittels bruchmechanischer Ansätze
K. Tews, T. Aubel, G. Meschut, T. Duffe, G. Kullmer, Methodenentwicklung zur numerischen Lebensdauerprognose von hyperelastischen Klebverbindungen infolge zyklischer Beanspruchung mittels bruchmechanischer Ansätze, DVS Media, 2021.
LibreCat
K. Tews, T. Aubel, G. Meschut, T. Duffe, G. Kullmer, Methodenentwicklung zur numerischen Lebensdauerprognose von hyperelastischen Klebverbindungen infolge zyklischer Beanspruchung mittels bruchmechanischer Ansätze, DVS Media, 2021.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 50469
Nickl, Benjamin; Popenici, Stefan; Blackler, Deane (Hrsg.): Transnational German Education and Comparative Education Systems. Research and Practice. Cham: Springer, 2020 (Global Germany in transnational dialogues). -- ISBN 978-3-030-36254-6. 178 Seiten, € 72,79.
E. Schmidt, Informationen Deutsch Als Fremdsprache 48 (2021) 283–287.
LibreCat
| DOI
E. Schmidt, Informationen Deutsch Als Fremdsprache 48 (2021) 283–287.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50234
From the Darkness to the Light: Hannah Arendt’s Phenomenology of Migration
M. Robaszkiewicz, in: Women in the History of Philosophy and Sciences, Springer International Publishing, Cham, 2021.
LibreCat
| DOI
M. Robaszkiewicz, in: Women in the History of Philosophy and Sciences, Springer International Publishing, Cham, 2021.
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50232
Hannah Arendt: Challenges of Plurality
M.A. Robaszkiewicz, T. Matzner, eds., Hannah Arendt: Challenges of Plurality, Springer International Publishing, Cham, 2021.
LibreCat
| DOI
M.A. Robaszkiewicz, T. Matzner, eds., Hannah Arendt: Challenges of Plurality, Springer International Publishing, Cham, 2021.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25212
An Empirical Evaluation of Cost-based Federated SPARQL Query Processing Engines
U. Qudus, M. Saleem, A.-C. Ngonga Ngomo, Y.-K. Lee, Semantic Web 12 (n.d.) 843–868.
LibreCat
| Files available
| DOI
U. Qudus, M. Saleem, A.-C. Ngonga Ngomo, Y.-K. Lee, Semantic Web 12 (n.d.) 843–868.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45724
Customer Inertia Marketing
C.M. Henderson, L. Steinhoff, C.M. Harmeling, R.W. Palmatier, Journal of the Academy of Marketing Science 49 (2021) 350–373.
LibreCat
| DOI
C.M. Henderson, L. Steinhoff, C.M. Harmeling, R.W. Palmatier, Journal of the Academy of Marketing Science 49 (2021) 350–373.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45725
An Emerging Theory of Loyalty Program Dynamics
J.J. Kim, L. Steinhoff, R.W. Palmatier, Journal of the Academy of Marketing Science 49 (2021) 71–95.
LibreCat
| DOI
J.J. Kim, L. Steinhoff, R.W. Palmatier, Journal of the Academy of Marketing Science 49 (2021) 71–95.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45722
Commentary: Opportunities and Challenges of Technology in Relationship Marketing
L. Steinhoff, R.W. Palmatier, Australasian Marketing Journal 29 (2021) 111–117.
LibreCat
| DOI
L. Steinhoff, R.W. Palmatier, Australasian Marketing Journal 29 (2021) 111–117.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45723
Loyalty Programs as Travel Companions: Complementary Service Features across Customer Journey Stages
L. Steinhoff, M.M. Zondag, Journal of Business Research 129 (2021) 70–82.
LibreCat
| DOI
L. Steinhoff, M.M. Zondag, Journal of Business Research 129 (2021) 70–82.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45741
Consumer Solidarity: A Social-System Perspective on the Glue that Holds Society Together
B. Alberternst, L. Steinhoff, A. Eggert, M. Giesler, in: 2021 AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings, St. Petersburg, 2021.
LibreCat
B. Alberternst, L. Steinhoff, A. Eggert, M. Giesler, in: 2021 AMA Winter Marketing Educators’ Conference Proceedings, St. Petersburg, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45740
Understanding and Measuring Consumer Solidarity as a Collective Bond
B. Alberternst, A. Eggert, L. Steinhoff, M. Giesler, in: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Madrid, 2021.
LibreCat
B. Alberternst, A. Eggert, L. Steinhoff, M. Giesler, in: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Madrid, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50537
Qualität sozialer Interaktionen von Jugendlichen mit emotionalen Problemen oder Problemen im Umgang mit Peers im Unterricht – Eine Pilotstudie mit der Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2021.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50536
Gender, special education needs, and inclusion: Evidence from the Perceptopions of Inclusion Questionnaire in Sweden
M. Knickenberg, J.M. DeVries, Ma. Trygger, in: 2021.
LibreCat
M. Knickenberg, J.M. DeVries, Ma. Trygger, in: 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24160 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Laser Sintering Design Guidelines for media transmitting Components
I. Kletetzka, C. Kummert, H.-J. Schmid, in: Proceedings of the 32nd Annual International Solid Freeform Fabrication Symposium, Laboratory for Freeform Fabrication and University of Texas, Austin, 2021.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
I. Kletetzka, C. Kummert, H.-J. Schmid, in: Proceedings of the 32nd Annual International Solid Freeform Fabrication Symposium, Laboratory for Freeform Fabrication and University of Texas, Austin, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50455
Subjektive Theorien von Praxissemesterstudierenden über Differenz und Normalität in der Grundschule
S. Cornel, in: Mythen, Widersprüche Und Gewissheiten Der Grundschulforschung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2021, pp. 417–424.
LibreCat
| DOI
S. Cornel, in: Mythen, Widersprüche Und Gewissheiten Der Grundschulforschung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2021, pp. 417–424.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40496
inklud-e: Professionalität für Inklusion im Lehramtsstudium durch digital unterstützte Fallarbeit entwickeln. Beitrag an der DGfE-Sektionstagung Schulpädagogik an der Universität Osnabrück. Online
P. Büker, S. Cornel, K. Glawe, I. Menke, J. Ogrodowski, in: 2021.
LibreCat
P. Büker, S. Cornel, K. Glawe, I. Menke, J. Ogrodowski, in: 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37731
inklud.nrw – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung
P. Büker, A.-M. Kamin, G. Oevel, K. Glawe, M. Knurr, I. Menke, J. Ogrodowski, F. Schaper, in: H.W. Wollersheim, N. Pengel (Eds.), Bildung in der digitalen Transformation, Waxmann, Münster, New York, 2021, pp. 231–234.
LibreCat
P. Büker, A.-M. Kamin, G. Oevel, K. Glawe, M. Knurr, I. Menke, J. Ogrodowski, F. Schaper, in: H.W. Wollersheim, N. Pengel (Eds.), Bildung in der digitalen Transformation, Waxmann, Münster, New York, 2021, pp. 231–234.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40501
inklud.nrw – eine fallbasierte Lehr-/Lernumgebung zum Erwerb inklusions- und digitalisierungsbezogener Kompetenzen in der Lehrer:innenbildung. Workshop im Rahmen der 29. Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft (GMW) mit dem Themenschwerpunkt: „Bildung in der digitalen Transformation“ an der Universität Leipzig. Online
P. Büker, K. Glawe, A.-M. Kamin, M. Knurr, I. Menke, G. Oevel, J. Ogrodowski, F. Schaper, in: 2021.
LibreCat
P. Büker, K. Glawe, A.-M. Kamin, M. Knurr, I. Menke, G. Oevel, J. Ogrodowski, F. Schaper, in: 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40497
Inklusion und Digitalisierung im OER-Format: Theorie, Konzept und Erprobung einer fallbasierten Lehr-/Lernumgebung für die Lehrer*innenbildung. Symposiums-Beitrag im Rahmen der Tagung „Inklusion digital – Chancen und Herausforderungen inklusiver Bildung im Kontext von Digitalisierung“ an der Universität zu Köln
P. Büker, T. Erlenkötter, K. Glawe, A.-M. Kamin, M. Knurr, I. Menke, G. Oevel, J. Ogrodowski, F. Schaper, M. Stets, in: 2021.
LibreCat
P. Büker, T. Erlenkötter, K. Glawe, A.-M. Kamin, M. Knurr, I. Menke, G. Oevel, J. Ogrodowski, F. Schaper, M. Stets, in: 2021.