Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1573 Publications


2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41360
A. Seifert and J. König, “Pädagogisches Unterrichtswissen – bildungswissenschaftliches Wissen: Validierung zweier Konstrukte.,” in Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen.. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., J. König and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41359
M. Schreiber, K. Darge, J. König, and A. Seifert, “Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften.,” in Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., J. König and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41361
A. Seifert and J. König, “Anlage und Durchführung der LEK-Studie.,” in Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Jo. König and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book | LibreCat-ID: 34534 | OA
S. Alpsancar, Das Ding namens Computer. Eine kritische Neulektüre von Vilém Flusser und Mark Weiser. Bielefeld: transcript Verlag, 2012.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17215
M. Schilling, K. Rohlfing, and H. Cruse, “Prediction as internal simulation: Taking chances in what to do next,” Frontiers in Psychology, vol. 3, no. 405, p. 405, 2012, doi: 10.3389/fpsyg.2012.00405.
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17225
M. Salem, S. Kopp, I. Wachsmuth, K. Rohlfing, and F. Joublin, “Generation and evaluation of communicative robot gesture,” International Journal of Social Robotics, Special Issue on Expectations, Intentions, and Actions, vol. 4, no. 2, pp. 201–217, 2012, doi: 10.1007/s12369-011-0124-9.
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17228
K. Pitsch, K. S. Lohan, K. Rohlfing, J. Saunders, C. L. Nehaniv, and B. Wrede, “Better be reactive at the beginning. Implications of the first seconds of an encounter for the tutoring style in human-robot-interaction,” in Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012), 2012, pp. 974–981.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
A. Seifert and J. König, “On the relational structure of two tests measuring general pedagogical knowledge.,” presented at the EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher education in an Era of Accountabi-lity – What do we know and what do we need to know?”, Bergen, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41418
A. Seifert and J. König, “LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudie-renden: Zusammenhangsstruktur der Konstrukte der beiden Tests des pädagogi-schen Wissens.,” presented at the DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”, Osnabrück, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17224
A. Grimminger, K. Rohlfing, and P. Stenneken, “Children’s lexical skills and task demands affect gestural behavior in mothers of late-talking children and children with typical language development [Reprint],” in Gesture and Multimodal Development, vol. 39, J.-M. Colletta and M. Guidetti, Eds. John Benjamins Publishing Company, 2012, pp. 129–155.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2012

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed