Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1573 Publications


2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41360
Pädagogisches Unterrichtswissen – bildungswissenschaftliches Wissen: Validierung zweier Konstrukte.
A. Seifert, J. König, in: J. König, A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen.. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Waxmann, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41359
Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften.
M. Schreiber, K. Darge, J. König, A. Seifert, in: J. König, A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Waxmann, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41361
Anlage und Durchführung der LEK-Studie.
A. Seifert, J. König, in: Jo. König, A. Seifert (Eds.), Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Waxmann, Münster, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book | LibreCat-ID: 34534 | OA
Das Ding namens Computer. Eine kritische Neulektüre von Vilém Flusser und Mark Weiser
S. Alpsancar, Das Ding namens Computer. Eine kritische Neulektüre von Vilém Flusser und Mark Weiser, transcript Verlag, Bielefeld, 2012.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17215
Prediction as internal simulation: Taking chances in what to do next
M. Schilling, K. Rohlfing, H. Cruse, Frontiers in Psychology 3 (2012) 405.
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17225
Generation and evaluation of communicative robot gesture
M. Salem, S. Kopp, I. Wachsmuth, K. Rohlfing, F. Joublin, International Journal of Social Robotics, Special Issue on Expectations, Intentions, and Actions 4 (2012) 201–217.
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17228
Better be reactive at the beginning. Implications of the first seconds of an encounter for the tutoring style in human-robot-interaction
K. Pitsch, K.S. Lohan, K. Rohlfing, J. Saunders, C.L. Nehaniv, B. Wrede, in: Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012), IEEE, 2012, pp. 974–981.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
On the relational structure of two tests measuring general pedagogical knowledge.
A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41418 LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17224
Children's lexical skills and task demands affect gestural behavior in mothers of late-talking children and children with typical language development [Reprint]
A. Grimminger, K. Rohlfing, P. Stenneken, in: J.-M. Colletta, M. Guidetti (Eds.), Gesture and Multimodal Development, John Benjamins Publishing Company, 2012, pp. 129–155.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2012

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed