Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1572 Publications


2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41360
Seifert, Andreas, and Johannes König. “Pädagogisches Unterrichtswissen – bildungswissenschaftliches Wissen: Validierung zweier Konstrukte.” Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen.. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., edited by Johannes König and Andreas Seifert, Waxmann, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41359
Schreiber, Melanie, et al. “Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften.” Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., edited by Johannes König and Andreas Seifert, Waxmann, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41361
Seifert, Andreas, and Johannes König. “Anlage und Durchführung der LEK-Studie.” Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., edited by JOhannes König and Andreas Seifert, Waxmann, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book | LibreCat-ID: 34534 | OA
Alpsancar, Suzana. Das Ding namens Computer. Eine kritische Neulektüre von Vilém Flusser und Mark Weiser. transcript Verlag, 2012, doi:10.14361/transcript.9783839419519.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17215
Schilling, Malte, et al. “Prediction as Internal Simulation: Taking Chances in What to Do Next.” Frontiers in Psychology, vol. 3, no. 405, Frontiers Media SA, 2012, p. 405, doi:10.3389/fpsyg.2012.00405.
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17225
Salem, Maha, et al. “Generation and Evaluation of Communicative Robot Gesture.” International Journal of Social Robotics, Special Issue on Expectations, Intentions, and Actions, vol. 4, no. 2, Springer Science + Business Media, 2012, pp. 201–17, doi:10.1007/s12369-011-0124-9.
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17228
Pitsch, Karola, et al. “Better Be Reactive at the Beginning. Implications of the First Seconds of an Encounter for the Tutoring Style in Human-Robot-Interaction.” Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012), IEEE, 2012, pp. 974–81.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
Seifert, Andreas, and Johannes König. “On the Relational Structure of Two Tests Measuring General Pedagogical Knowledge.” EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41418
Seifert, Andreas, and Johannes König. “LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudie-renden: Zusammenhangsstruktur der Konstrukte der beiden Tests des pädagogi-schen Wissens.” DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17224
Grimminger, Angela, et al. “Children’s Lexical Skills and Task Demands Affect Gestural Behavior in Mothers of Late-Talking Children and Children with Typical Language Development [Reprint].” Gesture and Multimodal Development, edited by Jean-Marc Colletta and Michèle Guidetti, vol. 39, John Benjamins Publishing Company, 2012, pp. 129–55.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2012

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed