Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1573 Publications
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17226
Educating each other's attention: Mothers' and infants' eye-contact within natural interactions at 3 and 6 months of age.
J. Szufnarowska, I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
J. Szufnarowska, I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17227
Adapting the input collaboratively: the development of multimodal practices in early mother-infant interactions.
I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
I. Nomikou, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17223
Adaptive maternal synchrony: multimodal practices are tailored to infants' attention
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17229
Infants' gaze modulates maternal multimodal input: A study with 3-month-olds
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
LibreCat
I. Nomikou, K.S. Lohan, K. Rohlfing, in: 2012.
2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41422
On the impact of institutional factors on general pedagogical knowledge.
C. Watson, A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accounta-Bility – What Do We Know and What Do We Need to Know?, 2012.
LibreCat
C. Watson, A. Seifert, J. König, in: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accounta-Bility – What Do We Know and What Do We Need to Know?, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40085
Moderation des Symposiums "Entwicklung und Förderung von Kindern mit Zuwanderungsgeschichte im Vor- und Grundschulalter". Symposium auf dem 23. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
F. Hellmich, K. Koch, I. Hardy, in: Osnabrück, 2012.
LibreCat
F. Hellmich, K. Koch, I. Hardy, in: Osnabrück, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38204
Wirksamkeit eines wortschatzbasierten Lesestrategietrainings auf Lesekompetenzen von Grundschulkindern mit Deutsch als Zweitsprache. Vortrag auf der 21. Jahrestagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik)
S. Förster, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, 2012.
LibreCat
S. Förster, F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38206
Entwicklung diagnostischer Fähigkeiten bei Lehramtsstudierenden – Ergebnisse aus einer Trendstudie. Posterpräsentation auf der 21. Jahrestagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik)
F.K. Hoya, S. Förster, F. Hellmich, in: Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, 2012.
LibreCat
F.K. Hoya, S. Förster, F. Hellmich, in: Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38203
Leseförderung durch ein wortschatzbasiertes Lesestrategietraining – Vorstellung eines evaluierten Konzepts für Kinder mit Deutsch als Zweitsprache. Vortrag auf der Tagung der Deutschen Gesellschaft für Lesen und Schreiben (DGLS)
F. Hellmich, S. Förster, in: Hamburg, 2012.
LibreCat
F. Hellmich, S. Förster, in: Hamburg, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38207
Rückmeldungen im Unterricht und Kompetenzerwerb in der Grundschule
F. Hellmich, in: Universität Rostock, Rostock, 2012.
LibreCat
F. Hellmich, in: Universität Rostock, Rostock, 2012.