Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1572 Publications


2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
Seifert A, König J. On the relational structure of two tests measuring general pedagogical knowledge. In: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”. ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41418
Seifert A, König J. LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudie-renden: Zusammenhangsstruktur der Konstrukte der beiden Tests des pädagogi-schen Wissens. In: DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”. ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17224
Grimminger A, Rohlfing K, Stenneken P. Children’s lexical skills and task demands affect gestural behavior in mothers of late-talking children and children with typical language development [Reprint]. In: Colletta J-M, Guidetti M, eds. Gesture and Multimodal Development. Vol 39. John Benjamins Publishing Company; 2012:129-155.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17226
Szufnarowska J, Nomikou I, Rohlfing K. Educating each other’s attention: Mothers’ and infants’ eye-contact within natural interactions at 3 and 6 months of age. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17227
Nomikou I, Rohlfing K. Adapting the input collaboratively: the development of multimodal practices in early mother-infant interactions. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17223
Nomikou I, Lohan KS, Rohlfing K. Adaptive maternal synchrony: multimodal practices are tailored to infants’ attention. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17229
Nomikou I, Lohan KS, Rohlfing K. Infants’ gaze modulates maternal multimodal input: A study with 3-month-olds. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41422
Watson C, Seifert A, König J. On the impact of institutional factors on general pedagogical knowledge. In: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accounta-Bility – What Do We Know and What Do We Need to Know?. ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40085
Hellmich F, Koch K, Hardy I. Moderation des Symposiums “Entwicklung und Förderung von Kindern mit Zuwanderungsgeschichte im Vor- und Grundschulalter”. Symposium auf dem 23. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38204
Förster S, Hoya FK, Hellmich F. Wirksamkeit eines wortschatzbasierten Lesestrategietrainings auf Lesekompetenzen von Grundschulkindern mit Deutsch als Zweitsprache. Vortrag auf der 21. Jahrestagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). In: Universität Erlangen-Nürnberg; 2012.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2012

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed