Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1567 Publications


2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
A. Seifert and J. König, “On the relational structure of two tests measuring general pedagogical knowledge.,” presented at the EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher education in an Era of Accountabi-lity – What do we know and what do we need to know?”, Bergen, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41418
A. Seifert and J. König, “LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudie-renden: Zusammenhangsstruktur der Konstrukte der beiden Tests des pädagogi-schen Wissens.,” presented at the DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”, Osnabrück, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17224
A. Grimminger, K. Rohlfing, and P. Stenneken, “Children’s lexical skills and task demands affect gestural behavior in mothers of late-talking children and children with typical language development [Reprint],” in Gesture and Multimodal Development, vol. 39, J.-M. Colletta and M. Guidetti, Eds. John Benjamins Publishing Company, 2012, pp. 129–155.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17226
J. Szufnarowska, I. Nomikou, and K. Rohlfing, “Educating each other’s attention: Mothers’ and infants’ eye-contact within natural interactions at 3 and 6 months of age.,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17227
I. Nomikou and K. Rohlfing, “Adapting the input collaboratively: the development of multimodal practices in early mother-infant interactions.,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17223
I. Nomikou, K. S. Lohan, and K. Rohlfing, “Adaptive maternal synchrony: multimodal practices are tailored to infants’ attention,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17229
I. Nomikou, K. S. Lohan, and K. Rohlfing, “Infants’ gaze modulates maternal multimodal input: A study with 3-month-olds,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41422
C. Watson, A. Seifert, and J. König, “On the impact of institutional factors on general pedagogical knowledge.,” presented at the EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher education in an Era of Accounta-bility – What do we know and what do we need to know?, Bergen, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40085
F. Hellmich, K. Koch, and I. Hardy, “Moderation des Symposiums ‘Entwicklung und Förderung von Kindern mit Zuwanderungsgeschichte im Vor- und Grundschulalter’. Symposium auf dem 23. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE),” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38204
S. Förster, F. K. Hoya, and F. Hellmich, “Wirksamkeit eines wortschatzbasierten Lesestrategietrainings auf Lesekompetenzen von Grundschulkindern mit Deutsch als Zweitsprache. Vortrag auf der 21. Jahrestagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik),” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38206
F. K. Hoya, S. Förster, and F. Hellmich, “Entwicklung diagnostischer Fähigkeiten bei Lehramtsstudierenden – Ergebnisse aus einer Trendstudie. Posterpräsentation auf der 21. Jahrestagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik),” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38203
F. Hellmich and S. Förster, “Leseförderung durch ein wortschatzbasiertes Lesestrategietraining – Vorstellung eines evaluierten Konzepts für Kinder mit Deutsch als Zweitsprache. Vortrag auf der Tagung der Deutschen Gesellschaft für Lesen und Schreiben (DGLS),” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38207
F. Hellmich, “Rückmeldungen im Unterricht und Kompetenzerwerb in der Grundschule,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38205
F. Hellmich, “Rückmeldungen und Lernprozesse im Grundschulunterricht,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 26068
K. H. Luo, B.-Q. Huang, W.-M. Zheng, and L.-A. Wu, “Nonlocal Imaging by Conditional Averaging of Random Reference Measurements,” Chinese Physics Letters, Art. no. 074216, 2012, doi: 10.1088/0256-307x/29/7/074216.
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 40351
N. Wallmeier, “Tagungsbericht: 125. Jahresversammlung des Vereins für niederdeutsche Sprachforschung in Göttingen. ,” Korrespondenz­blatt des Vereins für niederdeutsche Sprachforschung, vol. 119, no. 2, pp. 45–56, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 40405
P. Sharapova and O. V. Tikhonova, “Dynamics of ionisation and entanglement in the ‘atom + quantum electromagnetic field’ system,” Quantum Electronics, vol. 42, no. 3, pp. 199–207, 2012, doi: 10.1070/qe2012v042n03abeh014805.
LibreCat | DOI
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40080
C. Tenberge, K. Lange, and K. Möller, “„Praktische Aktivitäten“ im physikbezogenen Sachunterricht der Grundschule und im physikalischen Anfangsunterricht der Sekundarstufe – ein Vergleich. ,” in Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule – Bilanz und Perspektiven. , F. Hellmich and F. Hoya, Eds. Wiesbaden, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36552
S. Landhäußer, “Sozialräumlich orientierte Soziale Arbeit – Eine Spurensuche nach der Kategorie Gender,” in Soziale Arbeit und Geschlecht. Herausforderungen jenseits von Universalisierung und Essentialisierung., B. Bütow and C. Munsch, Eds. Münster: Westphälisches Dampfboot, 2012, pp. 128–141.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 40806
E. Carregal-Romero, C. Fernandez-Sanchez, A. Eguizabal, S. Demming, S. Büttgenbach, and A. Llobera, “Development and integration of xerogel polymeric absorbance micro-filters into lab-onchip systems,” Opt. Express, vol. 20, no. 21, pp. 23700–23719, 2012, doi: 10.1364/OE.20.023700.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2012

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed