Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

666 Publications


2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9587
Beutner, Marc, H.-Hugo Kremer, and A Zoyke. “Vorstellung des Modellprojekts InLab.” In Individuelle Förderung und berufliche Orientierung im berufsschulischen Übergangssystem. Ergebnisse aus dem Forschungs- und Entwicklungsprojekt InLab, edited by H.-H Kremer, M Beutner, and A Zoyke, 7–20. Paderborn, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 5035
Beverungen, Daniel, Martin Matzner, Oliver Müller, and Jörg Becker. “Product-Service System Approaches.” In Handbook of Service Description, edited by Alistair Barros and Daniel Oberle, 19--44. New York, 2012. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-1864-1_2.
LibreCat | DOI
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17622
Peckhaus, Volker. “Lambert und die blinde Erkenntnis.” In Mathematik – Logik – Philosophie. Ideen und ihre historischen Wechselwirkungen, edited by Günter Löffladt, 297–304. Frankfurt a. M.: Harri Deutsch, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17766
Mindt, Ilka. “Talking like a Book. Investigating Colloquialization as a Change in Written English.” In Oralité(s) et Écriture(S), edited by Gerda Haßler and Cordula Neis, 43–56. Münster: Nodus Publikationen, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17228
Pitsch, Karola, Katrin Solveig Lohan, Katharina Rohlfing, Joe Saunders, Chrystopher L. Nehaniv, and Britta Wrede. “Better Be Reactive at the Beginning. Implications of the First Seconds of an Encounter for the Tutoring Style in Human-Robot-Interaction.” In Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012), 974–81. IEEE, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17216
Lohan, Katrin Solveig, Katharina Rohlfing, Karola Pitsch, Joe Saunders, Hagen Lehmann, Chrystopher L. Nehaniv, Kerstin Fischer, and Britta Wrede. “Tutor Spotter: Proposing a Feature Set and Evaluating It in a Robotic System.” International Journal of Social Robotics 4, no. 2 (2012): 131–46. https://doi.org/10.1007/s12369-011-0125-8.
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17230
Nomikou, Iris, and Katharina Rohlfing. “‘Scaffolding’ the Mutual Attention of Preverbal Infants: Adaptive Multimodal Practices in Early Mother-Infant Interactions.,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17223
Nomikou, Iris, Katrin Solveig Lohan, and Katharina Rohlfing. “Adaptive Maternal Synchrony: Multimodal Practices Are Tailored to Infants’ Attention,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 5054
Maßbaum, Alexandra, Tasja Klotzkowski, and Caren Sureth-Sloane. “Der Einfluss der Zinsschranke auf unternehmerische Kapitalstrukturentscheidungen.” Zeitschrift für Betriebswirtschaft 82, no. 12 (2012): 1389–1425. https://doi.org/10.1007/s11573-012-0630-8.
LibreCat | DOI
 

2012 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 17999
Meith, Frank Ingo. Jamming-Resistente MAC-Protokolle, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 18214
Tophinke, Doris. “Streitgeschichten – ein Buchprojekt.” Praxis Deutsch 233 (2012): 14–18.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18221
Schuster, Britt-Marie, and Doris Tophinke. “Andersschreiben als Gegenstand der linguistischen Forschung.” In Andersschreiben. Formen, Funktionen, Traditionen, 13–22. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 16408
Süß, Tim, Clemens Koch, Claudius Jähn, Matthias Fischer, and Friedhelm Meyer auf der Heide. “Asynchronous Occlusion Culling on Heterogeneous PC Clusters for Distributed 3D Scenes.” In Advances in Visual Computing, 7431:502–12. Lecture Notes in Computer Science. Berlin, Heidelberg, 2012. https://doi.org/10.1007/978-3-642-33179-4_48.
LibreCat | DOI
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18702
Peckhaus, Volker. “Chareix, Fabien, ‘Geometrization or Mathematization. Christiaan Huygens’s Critiques of Infinitesimal Analysis in His Correspondence with Leibniz’, in: The Practice of Reason. Leibniz and His Controversies, Hg. v. Marcelo Dascal, John Benjamins Publishing: Philadelphia 2010, 33–49.” Zentralblatt Für Mathematik Und Ihre Grenzgebiete [Zbl. 1244.01006], 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Review | LibreCat-ID: 18884
Peckhaus, Volker. “McCarty, David, ‘Constructivism in Mathematics’, in: Handbook of the Philosophy of Science. Philosophy of Mathematics, Hg. v. Andrew D. Irvine, Elesevier: Amsterdam 2009, 311–343.” Mathematical Reviews [MR2732670 (2012d:03012)], 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19262
Eke, Norbert Otto. “Werner Fritsch: „Theater gegen alles Theater“.” In Poetologisch-poetische Interventionen: Gegenwartsliteratur schreiben, edited by Alo Allkemper, Norbert Otto Eke, and Hartmut Steinecke, 371–87. München: Fink, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19267
Eke, Norbert Otto. “Der Verlust der Gattungsmerkmale. Drama nach 1945.” In Handbuch Drama. Theorie, Analyse, Geschichte, edited by Peter W. Marx, 310–22. Stuttgart/Weimar: Metzler, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19589
Bührmann, Thorsten, Petra Büker, and Agnes Kordulla. “Schnittfeld Schul- und Kindergartenentwicklung: Forschungsmethodologische Herausforderungen im Modellprojekt Kinderbildungshaus.” In Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule - Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), edited by Frank Hellmich, 16:135–40. Jahrbuch Grundschulforschung. Wiesbaden: VS Verlag, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19591
Röhner, Charlotte, Susanne Miller, Petra Büker, and et al. “Symposium ‘Neues Grundschullehramt’ in NRW.” In Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule- Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), edited by Frank Hellmich, 16:177–84. Jahrbuch Grundschulforschung. Wiesbaden: VS Verlag, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19887
Büker, Petra, and Nicola Bunte. “Qualitative Kinder-, Unterrichts- und Professionsforschung im Paderborner G-Lab: ein Beitrag zum forschenden Lernen im Grundschullehramt. Vortrag im Rahmen des Symposiums der Landesgruppe Grundschulpädagogik NRW: Forschendes Lernen in der neuen Lehrerausbildung. Konzepte und Projekte aus NRW. 21. Jahrestagung der Kommission ‘Grundschulforschung und Pädagogik in der Primarstufe’ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Friedrich-Alexander Universität Erlangen Nürnberg,” 2012.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2012

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed