Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1747 Publications


2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 25585
S. Lauck, S. Boxnick, and Lukas Kopecki, “Analyzing Supply Chain Nodes in Heterogeneous Environments Based on Transaction Data with Respect to Independent Item Behavior,” International Journal of Advances in Computer Science & Its Applications - IJCSIA, vol. 5, no. 1, pp. 41–45, 2015.
LibreCat
 

2015 | Misc | LibreCat-ID: 25586
Wilhelm Dangelmaier, Wilhelm, Online optimization to determine order times. 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25587
M. Geierhos and V. Stu{\ss}, “Identifikation kognitiver Effekte in Online-Bewertungen,” 2015, pp. 239–243.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25588
M. Geierhos and F. S. Baeumer, “Second-hand experience reports: Findings {\ "about the authorship of doctor reviews in online portals,” 2015, pp. 69–72.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25589
M. Geierhos, S. Schulze, and Frederik Simon Baeumer, “What did you mean? Facing the Challenges of User-generated Software Requirements,” in Proceedings of the 7th International Conference on Agents and Artificial Intelligence, 2015, pp. 277–283.
LibreCat
 

2015 | Dissertation | LibreCat-ID: 25590
Paul Markwart, Analytical derivation of the sequence rules for the equalization of high-volume job features, vol. 349. Universit {\ "a} t Paderborn, Heinz Nixdorf Institute, Business informatics, especially CIM: publishing series of the Heinz Nixdorf Institute, Paderborn, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25591
C. Minhee, J. Weber, Sa-kwang Song, H. Jung, and M. Lee, “Prescriptive Analytics for Planning Research-Performance Strategy,” in Computer Science and Its Applications - Ubiquitous Information Technologies, vol. 330, J. J. (Jong H. Park, I. Stojmenovic, H. Y. Jeong, and G. Yi, Eds. Springer Berlin/Heidelberg, 2015, pp. 1123–1129.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25592
S. C. Stotz, V. Stu{\ss}, M. Reinert, and M. Schrott, “Interpersonal relations in biographical dictionaries. A case study,” in Proceedings of the First Conference on Biographical Data in a Digital World, 2015, vol. 1399.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 25593
M. Geierhos and S. Schulze, “The satisfied patient 2.0: Analysis of anonymous doctor reviews to generate a patient mood,” ForschungsForum Paderborn, vol. 18, pp. 14–19, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 25594
M. Geierhos and S. Schulze, “The Satisfied Patient 2.0: Analysis of anonymous doctor ratings to gain insight into patient sentimen,” ForschungsForum Paderborn, vol. 18, pp. 14–19, 2015.
LibreCat
 

2015 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 256
F. Zindler, Selektive Vertriebssysteme am Fallbeispiel der Adidas AG - eine wettbewerbspolitische Beurteilung. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19536
P. Büker, “Kinderstärken – Kinder stärken: Pädagogische, soziologische und psychologische Zugänge zu einer „starken Idee",” in Kinderstärken – Kinder stärken. Erziehung und Bildung ressourcenorientiert gestalten. (KinderStärken, Bd. 1), P. Büker, Ed. Stuttgart: Kohlhammer, 2015, pp. 11–77.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19537
A. Kordulla and P. Büker, “KinderStärken beobachten und dokumentieren,” in Kinderstärken – Kinder stärken. Erziehung und Bildung ressourcenorientiert gestalten. (KinderStärken, Bd. 1), P. Büker, Ed. Stuttgart: Kohlhammer, 2015, pp. 135–145.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19538
B. Hüpping and P. Büker, “KinderStärken für das Aufwachsen in multikulturellen Lebenswelten,” in Kinderstärken – Kinder stärken. Erziehung und Bildung ressourcenorientiert gestalten. (KinderStärken, Bd. 1) , P. Büker, Ed. Stuttgart: Kohlhammer, 2015, pp. 146–156.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 19563
T. Bührmann and P. Büker, “Organisationsentwicklung und multiprofessionelle Teamarbeit im Kinderbildungshaus - eine systemische Perspektive,” Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, vol. 10 Jg., H. 2, pp. 149–165, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19565
A. Kordulla and P. Büker, “Perspektiven von Kindern auf die Gestaltung didaktischer Lernarrangements im Übergang Kindergarten-Grundschule,” in Perspektiven und Potentiale in der Schuleingangsstufe, C. Müller, L. Amberg, T. Dütsch, E. Hildebrandt, F. Vogt, and E. Wannack, Eds. Münster: Waxmann, 2015, pp. 197–209.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19804
P. Büker and C. Weiß, “Inklusion vom Kind aus denken - das Vielfaltstableau für die Aus- und Weiterbildung in multi-professionellen Teams. Workshop im Rahmen der 3. Arbeitstagung der Multiplikatoren für Integration im Projekt ZINT  an der Hochschule Görlitz/Zittau,” 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19805
P. Büker and J. Höke, “Das Kind als kompetenter Akteur - Interdisziplinäre Anfragen an ein prominentes Paradigma der Früh- und Grundschulpädagogik. Vortrag an der Jahrestagung der Sektion Schulpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Georg-August Universität Göttingen,” 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19810
P. Büker and C. Bethke, “‘This is important for us’: Quality criterion enunciated by children as experts for their transition process from kindergarten to primary school. Poster presentation at the 25th EECERA conference - European Early Childhood Education Research Association. Barcelona, Spain,” 2015.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19811
P. Büker, C. Weiß, and T. Schulze Mengering, “Inklusion vom Kind aus denken - eine Lehrerfortbildung mittels des Vielfaltstableaus gestalten: Vortrag im Rahmen des Praxisforums Inklusion des Bildungs- und Integrationszentrum des Kreises Paderborn in Kooperation mit der Universität Paderborn. Universität Paderborn,” 2015.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2015

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed