Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1991 Publications


2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37791
F. K. Hoya and F. Hellmich, “Leseleistungen von Kindern im Grundschulalter im Zusammenhang mit den Rückmeldungen ihrer Lehrerinnen und Lehrer im Leseunterricht der Grundschule – Ergebnisse aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag auf der 25. Jahrestagung „Profession und Disziplin – Grundschulpädagogik im Diskurs“ der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE),” 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37792
G. Görel, F. Hellmich, and S. Schwab, “Motivation und Einstellungen zur Inklusion bei deutschen und österreichischen Studentinnen und Studenten mit dem Studienschwerpunkt Grundschule – ein Vergleich. Vortrag auf der 25. Jahrestagung „Profession und Disziplin – Grundschulpädagogik im Diskurs“ der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE),” 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37790
M. F. Löper, G. Görel, R. Pfahl, and F. Hellmich, “Bedingungsfaktoren für Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 25. Jahrestagung „Profession und Disziplin – Grundschulpädagogik im Diskurs“ der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE),” 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37798
F. Hellmich, G. Görel, and S. Schwab, “The role of pre-service teachers` attitudes towards inclusion for their motivation to engage in inclusive educational issues during their studies. Vortrag im Rahmen des Symposiums ‘Teachers’ self-efficacy beliefs, attitudes and motivation to engage in inclusive education’ (Chair: Marco Hessels). ECER 2016 (European Conference on Educational Research),” 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37797
F. K. Hoya and F. Hellmich, “The role of primary school students`perceptions of their parental and teachers` feedback for their reading motivation. Vortrag auf der ECER 2016 (European Conference on Educational Research). „Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers",” 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 26064
H. Rütz, K.-H. Luo, H. Suche, and C. Silberhorn, “Towards a quantum interface between telecommunication and UV wavelengths: design and classical performance,” Applied Physics B, 2016, doi: 10.1007/s00340-016-6325-z.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 26063
B. Brecht, K. H. Luo, H. Herrmann, and C. Silberhorn, “A versatile design for resonant guided-wave parametric down-conversion sources for quantum repeaters,” Applied Physics B, 2016, doi: 10.1007/s00340-016-6381-4.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 40066
R. Bañuelos, K. Bogdan, and T. Luks, “Hardy–Stein identities and square functions for semigroups,” Journal of the London Mathematical Society, vol. 94, no. 2, pp. 462–478, 2016, doi: 10.1112/jlms/jdw042.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 35784
S. Landhäußer, “Kohäsion und soziales Kapital : Ausschließungsprozesse in der Sozialen Arbeit,” Sozialmagazin, no. 11–12, pp. 20–25, 2016, doi: 10.3262/SM1612020.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 1454
Y. Grynko, T. Zentgraf, T. Meier, and J. Förstner, “Simulations of high harmonic generation from plasmonic nanoparticles in the terahertz region,” Applied Physics B, vol. 122, no. 9, p. 242, 2016, doi: 10.1007/s00340-016-6510-0.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2016

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed