Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2054 Publications
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 20252
Pragmatic Frames for Teaching and Learning in Human–Robot Interaction: Review and Challenges
A.-L. Vollmer, B. Wrede, K. Rohlfing, P.-Y. Oudeyer, Frontiers in Neurorobotics (2016).
LibreCat
| DOI
A.-L. Vollmer, B. Wrede, K. Rohlfing, P.-Y. Oudeyer, Frontiers in Neurorobotics (2016).
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 20248
Language meddles with infants‘ processing of observed actions
A. Sciutti, K.S. Lohan, G. Gredebäck, B. Koch, K. Rohlfing, Frontiers in Robotics and AI (2016).
LibreCat
| DOI
A. Sciutti, K.S. Lohan, G. Gredebäck, B. Koch, K. Rohlfing, Frontiers in Robotics and AI (2016).
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 20249
Language—at all times. Action and interaction as contexts for enriching representations.
I. Nomikou, S. Malte, V. Heller, K. Rohlfing, Interaction Studies (2016) 120–145.
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, S. Malte, V. Heller, K. Rohlfing, Interaction Studies (2016) 120–145.
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41199
Die KOMFOR-Studie zum studentischen Wahlverhalten in überfachlichen Studienprogrammen – statistische Analysen und Auswertung von Interviews.
C. Strunz, M. Adomßent, A. Seifert, J. Schütz, M. Gunkel, in: K. Beck, T. Bothe, T. Glaser, C. Heuer, J. Schütz, A. Seifert (Eds.), Bildung und Hochschule. Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College., Waxmann, Münster, 2016.
LibreCat
C. Strunz, M. Adomßent, A. Seifert, J. Schütz, M. Gunkel, in: K. Beck, T. Bothe, T. Glaser, C. Heuer, J. Schütz, A. Seifert (Eds.), Bildung und Hochschule. Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College., Waxmann, Münster, 2016.
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17182
Embodied Language Learning and Cognitive Bootstrapping: Methods and Design Principles
C. Lyon, C.L. Nehaniv, J. Saunders, T. Belpaeme, A. Bisio, K. Fischer, F. Forster, H. Lehmann, G. Metta, V. Mohan, A. Morse, S. Nolfi, F. Nori, K. Rohlfing, A. Sciutti, J. Tani, E. Tuci, B. Wrede, A. Zeschel, A. Cangelosi, International Journal of Advanced Robotic Systems 13 (2016).
LibreCat
| DOI
C. Lyon, C.L. Nehaniv, J. Saunders, T. Belpaeme, A. Bisio, K. Fischer, F. Forster, H. Lehmann, G. Metta, V. Mohan, A. Morse, S. Nolfi, F. Nori, K. Rohlfing, A. Sciutti, J. Tani, E. Tuci, B. Wrede, A. Zeschel, A. Cangelosi, International Journal of Advanced Robotic Systems 13 (2016).
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17184
Effekte von Objekt-Familiarisierung auf die frühe gestische Kommunikation. Individuelle Unterschiede in Hinblick auf den späteren Wortschatz
A. Grimminger, C. Lüke, U. Ritterfeld, U. Liszkowski, K. Rohlfing, Frühe Bildung 5 (2016) 91–97.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, C. Lüke, U. Ritterfeld, U. Liszkowski, K. Rohlfing, Frühe Bildung 5 (2016) 91–97.
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17181
An Alternative to Mapping a Word onto a Concept in Language Acquisition: Pragmatic Frames
K. Rohlfing, B. Wrede, A.-L. Vollmer, P.-Y. Oudeyer, FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 7 (2016).
LibreCat
| DOI
K. Rohlfing, B. Wrede, A.-L. Vollmer, P.-Y. Oudeyer, FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 7 (2016).
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17183
Preschoolers' engagement in social interaction with an autonomous robotic system
P. Lücking, K. Rohlfing, B. Wrede, M. Schilling, in: 2016 Joint IEEE International Conference on Development and Learning and Epigenetic Robotics (ICDL-EpiRob), Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2016.
LibreCat
| DOI
P. Lücking, K. Rohlfing, B. Wrede, M. Schilling, in: 2016 Joint IEEE International Conference on Development and Learning and Epigenetic Robotics (ICDL-EpiRob), Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37802
Einstellungen zur Inklusion im Zusammenhang mit der Motivation für die Beschäftigung mit inklusionsspezifischen Fragestellungen bei Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grundschulen. Vortrag auf der 4. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
G. Görel, F. Hellmich, S. Schwab , in: Freie Universität Berlin, Berlin, 2016.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, S. Schwab , in: Freie Universität Berlin, Berlin, 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37801
Rückmeldungen zu Leseprozessen in Elternhaus und Schule im Zusammenhang mit der Lesemotivation von Kindern im dritten und vierten Grundschuljahr. Vortrag auf der 4. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Freie Universität Berlin, Berlin, 2016.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Freie Universität Berlin, Berlin, 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37804
Einstellungen zum inklusiven Unterricht bei Lehrkräften als Voraussetzungen für inklusives Lernen in der Grundschule. Vortrag auf dem 25. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Kassel, Kassel, 2016.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Kassel, Kassel, 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37800
Primary school children`s attitudes towards peers with special educational needs
M.F. Löper, G. Görel, R. Pfahl, F. Hellmich, in: University of Wuppertal, Wuppertal, 2016.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, R. Pfahl, F. Hellmich, in: University of Wuppertal, Wuppertal, 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37799
Primary school teachers` attitudes towards inclusion and their interest in inclusive teaching
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Wuppertal, Wuppertal, 2016.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Wuppertal, Wuppertal, 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37791
Leseleistungen von Kindern im Grundschulalter im Zusammenhang mit den Rückmeldungen ihrer Lehrerinnen und Lehrer im Leseunterricht der Grundschule – Ergebnisse aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag auf der 25. Jahrestagung „Profession und Disziplin – Grundschulpädagogik im Diskurs“ der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Bielefeld, Bielefeld, 2016.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Bielefeld, Bielefeld, 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37792
Motivation und Einstellungen zur Inklusion bei deutschen und österreichischen Studentinnen und Studenten mit dem Studienschwerpunkt Grundschule – ein Vergleich. Vortrag auf der 25. Jahrestagung „Profession und Disziplin – Grundschulpädagogik im Diskurs“ der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
G. Görel, F. Hellmich, S. Schwab, in: Universität Bielefeld, Bielefeld, 2016.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, S. Schwab, in: Universität Bielefeld, Bielefeld, 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37790
Bedingungsfaktoren für Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 25. Jahrestagung „Profession und Disziplin – Grundschulpädagogik im Diskurs“ der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe (Sektion Schulpädagogik) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
M.F. Löper, G. Görel, R. Pfahl, F. Hellmich, in: Universität Bielefeld, Bielefeld, 2016.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, R. Pfahl, F. Hellmich, in: Universität Bielefeld, Bielefeld, 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37798
The role of pre-service teachers` attitudes towards inclusion for their motivation to engage in inclusive educational issues during their studies. Vortrag im Rahmen des Symposiums "Teachers' self-efficacy beliefs, attitudes and motivation to engage in inclusive education" (Chair: Marco Hessels). ECER 2016 (European Conference on Educational Research)
F. Hellmich, G. Görel, S. Schwab, in: University College Dublin, Dublin, Ireland, 2016.
LibreCat
F. Hellmich, G. Görel, S. Schwab, in: University College Dublin, Dublin, Ireland, 2016.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37797
The role of primary school students`perceptions of their parental and teachers` feedback for their reading motivation. Vortrag auf der ECER 2016 (European Conference on Educational Research). „Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers"
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University College Dublin, Dublin, Ireland, 2016.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: University College Dublin, Dublin, Ireland, 2016.
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 26064
Towards a quantum interface between telecommunication and UV wavelengths: design and classical performance
H. Rütz, K.-H. Luo, H. Suche, C. Silberhorn, Applied Physics B (2016).
LibreCat
| DOI
H. Rütz, K.-H. Luo, H. Suche, C. Silberhorn, Applied Physics B (2016).
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 26063
A versatile design for resonant guided-wave parametric down-conversion sources for quantum repeaters
B. Brecht, K.H. Luo, H. Herrmann, C. Silberhorn, Applied Physics B (2016).
LibreCat
| DOI
B. Brecht, K.H. Luo, H. Herrmann, C. Silberhorn, Applied Physics B (2016).