Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2384 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32543 | OA
Professionalisierung von Grundschullehrkräften – wissenschaftlich fundiert, praxisorientiert und reflexionsbasiert
A. Frey, H.M. Buhl, Zeitschrift für Grundschulforschung 11 (2018) 199–213.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32542 | OA
Intergenerational Transfers: Associations with Adult Children’s Emotional Support of Their Parents
S. Sommer, H.M. Buhl, Journal of Adult Development 25 (2018) 286–296.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32544
Ist das denn noch normal? - Normalität und Inklusion in der Lehrerbildung
S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, in: G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, H. Roose (Eds.), Heterogenität im Klassenzimmer, Babenhausen, 2018, pp. 116–131.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32541
Lehramtsnavi: Beratungsorientiertes Self-Assessment im Lehramtsstudium
H.M. Buhl, S. Kohlmeyer, D. Mertens, C. Bohndick, in: B. Riegraf, D.M. Meister, P. Reinhold, N. Schaper, T.T. Temps, Universität Paderborn (Eds.), Heterogenität als Chance: Bilanz und Perspektiven des Qualitätspakt Lehre-Projekts an der Universität Paderborn, Paderborn, 2018, pp. 24–27.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32547 | OA
Fallbasierte Modulabschlussprüfungen zur Verzahnung von Theorie und Praxis im Master des Lehramtsstudiums
H.M. Buhl, C. Bohndick, S. Bonanati, C. Greiner, J. Hilkenmeier, R. Kordts-Freudinger, in: M. Krämer, S. Preiser, K. Brusdevlins (Eds.), Psychologiedidaktik und Evaluation XII, Shaker, Aachen, 2018, pp. 351–357.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33261 LibreCat | DOI | arXiv
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32746
Systemgebundene Rolleninszenierungen der Lehrenden des Höheren Schulwesens anhand derTextsorte 'Schulprogramm' – Eine systemtheoretisch-textsortenlinguistische Untersuchung
F. Markewitz, in: K. Adamzik, Mateusz Maselko (Eds.), Variationslinguistik Trifft Textlinguistik, Tubingen, 2018, pp. 247–272.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33335
Persistence of one-dimensional AR(1)-processes
G. Hinrichs, M. Kolb, V. Wachtel, Journal of Theoretical Probability 33 (2018) 65–102.
LibreCat | DOI
 

2018 | Working Paper | LibreCat-ID: 29259 | OA
Externe und interne Qualitätssicherung von Studium und Lehre durch Akkreditierungs- und Evaluationsverfahren
I. Steinhardt, C. Schneijderberg, G. Krücken, J. Baumann, Externe und interne Qualitätssicherung von Studium und Lehre durch Akkreditierungs- und Evaluationsverfahren, Incher-Kassel, Kassel, 2018.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27115
Higher education policy dynamics in turbulent times – access to higher education for refugees in Europe
J. Jungblut, M. Vukasovic, I. Steinhardt, Studies in Higher Education 45 (2018) 327–338.
LibreCat | Files available | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33390
The negative effect of unloading exceeds the bone-sparing effect of alkaline supplementation: a bed rest study
P. Frings-Meuthen, G. Bernhardt, J. Bühlmeier, N. Baecker, F. May, M. Heer, Osteoporosis International 30 (2018) 431–439.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33392
Metabolic Inflexibility Is an Early Marker of Bed-Rest–Induced Glucose Intolerance Even When Fat Mass Is Stable
F. Rudwill, D. O’Gorman, E. Lefai, I. Chery, A. Zahariev, S. Normand, A.F. Pagano, A. Chopard, A. Damiot, C. Laurens, L. Hodson, E. Canet-Soulas, M. Heer, P.F. Meuthen, J. Bühlmeier, N. Baecker, L. Meiller, G. Gauquelin-Koch, S. Blanc, C. Simon, A. Bergouignan, The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism 103 (2018) 1910–1920.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33388
Polyphenol Phase-II Metabolites are Detectable in Human Plasma after Ingestion of 13C Labeled Spinach-a Pilot Intervention Trial in Young Healthy Adults
M. Passon, J. Bühlmeier, B.F. Zimmermann, A. Stratmann, S. Latz, P. Stehle, R. Galensa, Molecular Nutrition & Food Research 62 (2018).
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27027
Dietary Acid Load and Mental Health Outcomes in Children and Adolescents: Results from the GINIplus and LISA Birth Cohort Studies
J. Bühlmeier, C. Harris, S. Koletzko, I. Lehmann, C.-P. Bauer, T. Schikowski, A. von Berg, D. Berdel, J. Heinrich, J. Hebebrand, M. Föcker, M. Standl, L. Libuda, Nutrients (2018).
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33391
Alkalinization with potassium bicarbonate improves glutathione status and protein kinetics in young volunteers during 21-day bed rest
G. Biolo, F.G. Di Girolamo, M. Heer, M. Sturma, S. Mazzucco, F. Agostini, R. Situlin, P. Vinci, M. Giordano, J. Bühlmeier, P. Frings-Meuthen, F. Mearelli, N. Fiotti, Clinical Nutrition 38 (2018) 652–659.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33421
Effi Briest zwischen Handlungsfähigkeit und Ohnmacht. Fontane, Fassbinder und Huntgeburth im intermedialen Vergleich
M. Kißling, in: M. Eggers, C. Hamann (Eds.), Komparatistik und Didaktik. Möglichkeiten des Vergleichs im Literaturunterricht, Aisthesis Verlag , Bielefeld, 2018, pp. 217–236.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33422
Tote ohne Aufschrei. Merle Krögers Politthriller Havarie im Deutschunterricht
M. Kißling, in: M. Genc, C. Hamann (Eds.), Kriminographien. Formenspiele und Medialität kriminalliterarischer Schreibweisen, Königshausen und Neumann , Würzburg, 2018, pp. 277–292.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33440
Einstellungen und Auffassungen von Grundschullehrkräften im Zusammenhang mit dem inklusiven Unterricht in der Grundschule – Ergebnisse aus einer Interviewstudie
F. Hellmich, M. Knickenberg, G. Görel, in: F. Hellmich, G. Görel, M.F. Löper (Eds.), Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung, Kohlhammer, Stuttgart, 2018, pp. 123–140.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 33439
Feedback und Attributionen im Grundschulunterricht. Bedeutung für Motivation und Lesekompetenzen
M. Knickenberg, Feedback Und Attributionen Im Grundschulunterricht. Bedeutung Für Motivation Und Lesekompetenzen, Springer, Wiesbaden, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33329
Ist das noch normal? Robuste empirische Daten zum Grammatikerwerb vier- bis neunjähriger Kinder
T. Ulrich, Sprachförderung Und Sprachtherapie in Schule Und Praxis 7 (2018) 7–14.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed