Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2437 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33392
Rudwill, F., O’Gorman, D., Lefai, E., Chery, I., Zahariev, A., Normand, S., Pagano, A. F., Chopard, A., Damiot, A., Laurens, C., Hodson, L., Canet-Soulas, E., Heer, M., Meuthen, P. F., Bühlmeier, J., Baecker, N., Meiller, L., Gauquelin-Koch, G., Blanc, S., … Bergouignan, A. (2018). Metabolic Inflexibility Is an Early Marker of Bed-Rest–Induced Glucose Intolerance Even When Fat Mass Is Stable. The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, 103(5), 1910–1920. https://doi.org/10.1210/jc.2017-02267
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33388
Passon, M., Bühlmeier, J., Zimmermann, B. F., Stratmann, A., Latz, S., Stehle, P., & Galensa, R. (2018). Polyphenol Phase-II Metabolites are Detectable in Human Plasma after Ingestion of 13C Labeled Spinach-a Pilot Intervention Trial in Young Healthy Adults. Molecular Nutrition & Food Research, 62(10), Article 1701003. https://doi.org/10.1002/mnfr.201701003
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27027
Bühlmeier, J., Harris, C., Koletzko, S., Lehmann, I., Bauer, C.-P., Schikowski, T., von Berg, A., Berdel, D., Heinrich, J., Hebebrand, J., Föcker, M., Standl, M., & Libuda, L. (2018). Dietary Acid Load and Mental Health Outcomes in Children and Adolescents: Results from the GINIplus and LISA Birth Cohort Studies. Nutrients, Article 582. https://doi.org/10.3390/nu10050582
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33391
Biolo, G., Di Girolamo, F. G., Heer, M., Sturma, M., Mazzucco, S., Agostini, F., Situlin, R., Vinci, P., Giordano, M., Bühlmeier, J., Frings-Meuthen, P., Mearelli, F., & Fiotti, N. (2018). Alkalinization with potassium bicarbonate improves glutathione status and protein kinetics in young volunteers during 21-day bed rest. Clinical Nutrition, 38(2), 652–659. https://doi.org/10.1016/j.clnu.2018.04.006
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33421
Kißling, M. (2018). Effi Briest zwischen Handlungsfähigkeit und Ohnmacht. Fontane, Fassbinder und Huntgeburth im intermedialen Vergleich. In M. Eggers & C. Hamann (Eds.), Komparatistik und Didaktik. Möglichkeiten des Vergleichs im Literaturunterricht (pp. 217–236). Aisthesis Verlag .
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33422
Kißling, M. (2018). Tote ohne Aufschrei. Merle Krögers Politthriller Havarie im Deutschunterricht. In M. Genc & C. Hamann (Eds.), Kriminographien. Formenspiele und Medialität kriminalliterarischer Schreibweisen (pp. 277–292). Königshausen und Neumann .
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33440
Hellmich, F., Knickenberg, M., & Görel, G. (2018). Einstellungen und Auffassungen von Grundschullehrkräften im Zusammenhang mit dem inklusiven Unterricht in der Grundschule – Ergebnisse aus einer Interviewstudie. In F. Hellmich, G. Görel, & M. F. Löper (Eds.), Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung (pp. 123–140). Kohlhammer.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 33439
Knickenberg, M. (2018). Feedback und Attributionen im Grundschulunterricht. Bedeutung für Motivation und Lesekompetenzen. Springer.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33329
Ulrich, T. (2018). Ist das noch normal? Robuste empirische Daten zum Grammatikerwerb vier- bis neunjähriger Kinder. Sprachförderung Und Sprachtherapie in Schule Und Praxis, 7(1), 7–14.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33318
Ulrich, T. (2018). Der neue Blick, der neue Mut, das neue Know-How: Möglichkeiten der Umsetzung von Wortlernstrategien im Unterricht. Sprachförderung Und Sprachtherapie in Schule Und Praxis, 7(3), 112–117.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33319
Thater, S., & Ulrich, T. (2018). Pluralmarkierung bei deutschsprachigen Kindern zwischen 4 und 9 Jahren. Forschung Sprache, 6(1), 44–61.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33317
Ulrich, T., & Motsch, H. J. (2018). Der Gebrauch des Genitivs in der deutschen Kindersprache. Forschung Sprache, 43–55.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33102
Schlieper, H. (2018). Mort et renaissance du héros tragique: Hercule mourant de Rotrou. European Drama and Perfomance Studies, 10, 211–228.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32904
Öhlschläger C. (2018). Spielplatz, Festung, Insel: Randzonen der Geschichtsreflexion in Reisefeuilletons von Franz Hessel, Joseph Roth, Robert Musil. In Musil-Forum 35 (2017/18) (pp. 195–210).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32903
Öhlschläger, C. (2018). Elias Canetti: Masse und Macht. In H. Schauer & M. Lepper (Eds.), Titelpaare. Ein philosophisches und literarisches Wörterbuch (pp. 117–121).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32680
Steigerwald, J. (2018). La naissance de la tragédie d’amour: Le “Discours de la tragédie” de Jean-François Sarasin. In M. Roussillon (Ed.), Littéraire. Pour Alain Viala. Arras: Artois Presses Université, Tome I (pp. 369–378).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 22440
Schadomsky, M., Zimmer, D., & Neumann, C. (2018). Energieeffiziente Federkraftbremse. Konstruktion - Zeitschrift für Produktentwicklung und Ingenieur-Werkstoffe, 73–82. https://doi.org/10.37544/0720-5953-2018-09-73
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33536
Rezat, S., Feilke, H., Lehnen, K., & Steinmetz, M. (Eds.). (2018). Materialgestütztes Schreiben – Erfahrungen aus der Praxis und Perspektiven der Forschung. Fillibach bei Klett.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 15727
Kodalle, T., Kormath Madam Raghupathy, R., Bertram, T., Maticiuc, N., Yetkin, H. A., Gunder, R., Schlatmann, R., Kühne, T., Kaufmann, C. A., & Mirhosseini, S. H. (2018). Properties of Co‐Evaporated RbInSe            2            Thin Films. Physica Status Solidi (RRL) – Rapid Research Letters, Article 1800564. https://doi.org/10.1002/pssr.201800564
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33607
Rezat, S. (2018). Argumentative Textprozeduren als Instrumente zur Anbahnung wissenschaftlicher Textkompetenz. Textprozeduren-Nutzungsweisen von Schülerinnen und Schülern der Sekundarstufe. In S. Schmölzer-Eibinger, B. Bushati, C. Ebner, & L. Niederdorfer (Eds.), Wissenschaftliches Schreiben lehren und lernen. Diagnose und Förderung wissenschaftlicher Textkompetenz in Schule und Universität (pp. 125–146). Waxmann.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed