Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2292 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35218
Lindmeier, C., Désirée Laubenstein, and K. Guthöhrlein. “Gelingensbedingungen Des Gemeinsamen Unterrichts an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz (GeSchwind). Ausgewählte Forschungsergebnisse.” In  Empirisch-Pädagogische Forschung in Inklusiven Zeiten. Konzeptualisierung, Professionalisierung, Systementwicklung, edited by M. Walm, T. Häcker, F. Radisch, and A. Krüger, 282–95. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35216
Laubenstein, Désirée, and C. Lindmeier. “Inklusion an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz.” In Inklusive Schul- Und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch Zur Erfolgreichen Umsetzung. , edited by F. Hellmich, G. Görel, and M.F. Löper, 26–41. Stuttgart: Kohlhammer, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36280
Hohwiller, Peter. “Embodiment and the Literature Classroom.” In Focus on Evidence II – Fremdsprachendidaktik Trifft Neurowissenschaften, edited by Heiner Böttger and Michaela Sambanis, 181–88, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36279
Hohwiller, Peter, and Sebastian Beckmann. “Herkunftssprecher(innen) im Fremdsprachenunterricht.” Praxis Fremdsprachenunterricht 5 (2018): 5–7.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36269
Weber, Jutta. “Introduction: Autonomous Driving and the Transformation of Car Culture.” Degendering the Driver. Sonderausgabe „Transfers: Interdisciplinary Journal of Mobility Studies“ (Hg.: Jutta Weber/Fabian Kröger) Vol. 8(1) (2018): 15–23.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36304
Thyssen, Christoph, Alexander Finger, Daniel Laumann, and Christoph Vogelsang. “Digitalisierung in der Lehrerbildung - Einstellungen und motivationale Orientierungen von angehenden Biologielehrkräften zum Einsatz digitaler Medien im Unterricht.” In Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik, edited by Marcus Hammann and Martin Lindner, 8:337–52. Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik. Innsbruck: Studienverlag, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
Hagengruber, Ruth, and Sebastian Luft, eds. Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol. 1. Women in the History of Philosophy and Sciences. Springer International Publishing, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97861-1.
LibreCat | DOI | PubMed | Europe PMC
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
Pöllmann, Andreas. “Strategies of Segregation: Race, Residence, and the Struggle for Educational Equality.” Ethnic and Racial Studies. Informa UK Limited, 2018. https://doi.org/10.1080/01419870.2018.1520274.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
Pöllmann, Andreas. “La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria.” Revista Electrónica de Investigación Educativa 20, no. 1 (2018). https://doi.org/10.24320/redie.2018.20.1.1461.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
Pöllmann, Andreas. “Capital Intercultural y Posición Socio-Educacional: Un Análisis Estadístico de Las Prácticas de Lectura En Idiomas Extranjeros En La Población Alemana Contemporánea.” Cultura y Representaciones Sociales, 2018, 170–83. https://doi.org/10.28965/2018-25-06.
LibreCat | DOI
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 36411 | OA
Becker, Rieke, Michael Heidgen, Markus Lauert, and Verena Witschel. Tagungsbericht: Kulturen der Moral – Moral Cultures. Internationale und interdisziplinäre Tagung in Kooperation mit der DGEJ vom 19. bis 22. September 2018 an der Universität Paderborn. H-Net, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 | OA
Schneijderberg, Christian, and Isabel Steinhardt. “Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime.” Higher Education Policy, 2018, 5–28. https://doi.org/10.1057/s41307-018-0111-y.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36465
Caruso, Carina, and Jan Woppowa. “Praxissemester NRW: Bilanz und Perspektiven,” Vol. 79. puz (Paderborner Universitätszeitschrift), 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36908
Adammek, Christine, Carina Caruso, Susanne Henning, Eva-Christin Koch, Miriam Stolcis, Sabrina Bonanati, and Sybille Wiescholek. “ Portfolioarbeit im Praxissemester – Hinweise und Anregungen für Lehrende in Vorbereitungs- und Begleitseminaren.” Zentrum für Bildungsforschung und Lehrerbildung, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 36932
Lehmann, Tim, Daniel Büchel, and Jochen Baumeister. “Exploring Functional Brain Connectivity of Postural Control in Upright Stance,” 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36867
Göddertz, Nina, and Miriam Mauritz. “Die Neue Frauenbewegung und ‘die Kinderfrage’ - Zur Kollektivierung der Kindererziehung als Moment der Emanzipation.” Journal des Netzwerks Frauen- und Geschlechterforschung NRW BNr. 42/2018, S. 39-43, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 16118
Schumacher, Christian, Volker Schöppner, and Stefan Gnaase. “Processing Short Fiber-Reinforced Polymers in the Fused Deposition Modeling Process.” In Proceedings of the 29th Annual InternationalSolid Freeform Fabrication Symposium – An Additive Manufacturing Conference, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski, Christiane, Elena Leis, Michael Liebendörfer, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Elisa Lankeit, Silke Neuhaus, Niclas Schaper, and Mirko Schürmann. “Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture Focused on Problem-Solving.” In Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018), edited by V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, and N.M. Hogstad, 527–36. Kristiansand, Norway: INDRUM Network, University of Agder, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler, Rolf, Reinhard Hochmuth, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” In 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge., edited by Anke Hanft, Franziska Bischoff, and Stefanie Kretschmer, 32–41. Oldenburg: Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 2018.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Hochmuth, Reinhard, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018. Hannover, 2018. https://doi.org/10.2314/KXP:1689534117.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed