Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2292 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35218
C. Lindmeier, D. Laubenstein, and K. Guthöhrlein, “Gelingensbedingungen des gemeinsamen Unterrichts an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz (GeSchwind). Ausgewählte Forschungsergebnisse,” in  Empirisch-pädagogische Forschung in inklusiven Zeiten. Konzeptualisierung, Professionalisierung, Systementwicklung, M. Walm, T. Häcker, F. Radisch, and A. Krüger, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2018, pp. 282–295.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35216
D. Laubenstein and C. Lindmeier, “Inklusion an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz,” in Inklusive Schul- und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch zur erfolgreichen Umsetzung. , F. Hellmich, G. Görel, and M. F. Löper, Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2018, pp. 26–41.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36280
P. Hohwiller, “Embodiment and the Literature Classroom,” in Focus on Evidence II – Fremdsprachendidaktik trifft Neurowissenschaften, H. Böttger and M. Sambanis, Eds. 2018, pp. 181–188.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36279
P. Hohwiller and S. Beckmann, “Herkunftssprecher(innen) im Fremdsprachenunterricht,” Praxis Fremdsprachenunterricht , vol. 5, pp. 5–7, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36269
J. Weber, “Introduction: Autonomous Driving and the Transformation of Car Culture,” Degendering the Driver. Sonderausgabe „Transfers: Interdisciplinary Journal of Mobility Studies“ (Hg.: Jutta Weber/Fabian Kröger), vol. Vol. 8(1), pp. 15–23, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36304
C. Thyssen, A. Finger, D. Laumann, and C. Vogelsang, “Digitalisierung in der Lehrerbildung - Einstellungen und motivationale Orientierungen von angehenden Biologielehrkräften zum Einsatz digitaler Medien im Unterricht,” in Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik, vol. 8, M. Hammann and M. Lindner, Eds. Innsbruck: Studienverlag, 2018, pp. 337–352.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
R. Hagengruber and S. Luft, Eds., Women Phenomenologists on Social Ontology, vol. 1. Springer International Publishing, 2018.
LibreCat | DOI | PubMed | Europe PMC
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
A. Pöllmann, “Strategies of segregation: race, residence, and the struggle for educational equality,” Ethnic and Racial Studies, vol. 42, no. 3. Informa UK Limited, pp. 490–492, 2018, doi: 10.1080/01419870.2018.1520274.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
A. Pöllmann, “La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria,” Revista Electrónica de Investigación Educativa, vol. 20, no. 1, Art. no. 83, 2018, doi: 10.24320/redie.2018.20.1.1461.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
A. Pöllmann, “Capital intercultural y posición socio-educacional: un análisis estadístico de las prácticas de lectura en idiomas extranjeros en la población alemana contemporánea,” Cultura y Representaciones Sociales, pp. 170–183, 2018, doi: 10.28965/2018-25-06.
LibreCat | DOI
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 36411 | OA
R. Becker, M. Heidgen, M. Lauert, and V. Witschel, Tagungsbericht: Kulturen der Moral – Moral Cultures. Internationale und interdisziplinäre Tagung in Kooperation mit der DGEJ vom 19. bis 22. September 2018 an der Universität Paderborn. 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 | OA
C. Schneijderberg and I. Steinhardt, “Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime,” Higher Education Policy, pp. 5–28, 2018, doi: 10.1057/s41307-018-0111-y.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36465
C. Caruso and J. Woppowa, “Praxissemester NRW: Bilanz und Perspektiven,” 2018, vol. 79.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36908
C. Adammek et al., “ Portfolioarbeit im Praxissemester – Hinweise und Anregungen für Lehrende in Vorbereitungs- und Begleitseminaren,” Zentrum für Bildungsforschung und Lehrerbildung, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 36932
T. Lehmann, D. Büchel, and J. Baumeister, “Exploring Functional Brain Connectivity of Postural Control in Upright Stance,” presented at the 3rd Mobile Brain/Body Imaging Conference, Berlin, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36867
N. Göddertz and M. Mauritz, “Die Neue Frauenbewegung und ‘die Kinderfrage’ - Zur Kollektivierung der Kindererziehung als Moment der Emanzipation,” Journal des Netzwerks Frauen- und Geschlechterforschung NRW BNr. 42/2018, S. 39-43, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 16118
C. Schumacher, V. Schöppner, and S. Gnaase, “Processing Short Fiber-reinforced Polymers in the Fused Deposition Modeling Process,” presented at the Solid Freeform Fabrication, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
C. Kuklinski et al., “Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving,” in Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018), 2018, pp. 527–536.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
R. Biehler et al., “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in 3. Auswertungsworkshop der Begleitforschung. Dokumentation der Projektbeiträge., A. Hanft, F. Bischoff, and S. Kretschmer, Eds. Oldenburg: Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 2018, pp. 32–41.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
R. Hochmuth et al., Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018. Hannover, 2018.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2018

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed