Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2459 Publications
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 50254
M. A. Robaszkiewicz, “Sophie Loidolt, Phenomenology of Plurality: Hannah Arendt on Political Intersubjectivity, Routledge Research in Phenomenology,” Phenomenological Reviews. 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50245
M. A. Robaszkiewicz, “Herausforderungen der Pluralität: Hannah Arendts politische Urteilskraft als ein Mittel zur Verbesserung des öffentlichen Diskurses um Migration,” HannahArendt.net, vol. 9, no. 1, pp. 1–17, 2018, doi: 10.57773/HANET.V9I1.421.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50248
M. A. Robaszkiewicz and J. Steinhausen, “Potenzial von Peer-Mentoring in Lehrveranstaltungen für Studienanfänger_innen,” Die Hochschullehre, vol. 4, pp. 27–44, 2018.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45745
L. Steinhoff and M. Zondag, “Enhancing Loyalty Program Effectiveness by Engaging Members along the Customer Journey,” presented at the 2018 Winter AMA Conference Proceedings, New Orleans, 2018.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45063
M. Knickenberg, T. Koskela, and S. Hanna-Maija, “Perceptions of Inclusion Questionnaire in Finland – Adaption and examination of the student version,” presented at the EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs’. “Inclusive education: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education,” Potsdam, 2018.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45062
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, S. Schwab, and M. Gebhardt, “Assessing dimensions of inclusion – Measurement invariance between students with/without disabilities,” presented at the EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs’. “Inclusive education: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education,” Potsdam, 2018.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45064
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, and H. Frank, “Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study,” presented at the Conference on Teacher Efficacy and Inclusive Education., Wuppertal, 2018.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45065
M. Knickenberg and F. Hellmich, “Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule,” presented at the 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel, Schweiz, 2018.
LibreCat
2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 49924 |

I. Hoyer, A. Corves, E. Nyquist, and O. Reis, “Reziprozität zwischen Lehrenden und Studierenden als Kern der Kompetenzorientierung – eine didaktisch-praktische Anwendung,” in Neues Handbuch Hochschullehre, A 3.26, 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 49921 |

I. Hoyer, A. Corves, E. Nyquist, and O. Reis, “Reziprozität zwischen Lehrenden und Studierenden als Kern der Kompetenzorientierung – eine Grundsatzklärung,” in Neues Handbuch Hochschullehre, A 1.14, 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19773
P. Büker, J. Ogrodowski, M. Seibel, and C. Weiß, “Inklusion vom Kind aus denken: Förderplanung im Übergang. Fortbildung für das Paderborner Netzwerk der Bildungshauspartner „Marien“ im Rahmen des Weiterbildungsprogramms zur Qualitätsentwicklung im Übergang mit dem Paderborner Qualitätsstern: Professionelle Wege der Zusammenarbeit zwischen Kita und Grundschule des Bildungsbüros Kind & Ko der Stadt Paderborn,” 2018.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19775
P. Büker and J. Ogrodowski, “Zur Bedeutung von Integrationserfahrungen in der Grundschulzeit aus der Retroperspektive junger Erwachsener. Eine Interviewstudie. Vortrag an der 27. Jahrestagung der Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der Goethe Universität Frankfurt,” 2018.
LibreCat
2018 | Dissertation | LibreCat-ID: 50616
S. Aschhoff-Hartmann, Das moralische Urteil von Schülerinnen und Schülern mit Verhaltensstörungen. Theoretische Ansätze und empirische Befunde aus kohlbergianischer und neo-kohlbergianischer Perspektive. Universität Paderborn, 2018.
LibreCat
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50632
V. Albus, Ed., Phänomenologie, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3. 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50684 |

V. Albus and T. Philipp, “Phänomenologie und Philosophiedidaktik,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3, pp. 3–8, 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50686
V. Albus, “Bochumer Werkstatt der philosophischen Bildung,” in Kultur der philosophischen Bildung. Volker Steenblock zum 60. Geburtstag, H.-U. Lessing, M. Tiedemann, and J. Siebert, Eds. Hannover, 2018, pp. 142–146.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50685
V. Albus and K. Meyer-Drawe, “Im Gespräch mit … Käte Meyer-Drawe,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3, pp. 64–71, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50874
A. Blank, “‘Sixteenth-Century Pharmacology and the Controversy between Reductionism and Emergentism.’ ,” Perspectives on Science, vol. 26, no. 2, pp. 157–184, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 50873
A. Blank, “‘Anne-Thérèse de Lambert on Aging and Self-Esteem.’ ,” Hypatia, vol. 33, no. 3, pp. 289–304, 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50930
A. Blank, “‘Complaisance and the Question of Autonomy in the French Women Moralists, 1650–1710.’ ,” in Women Philosophers on Autonomy. , S. Bergès and A. Siani, Eds. London: Routledge, 2018, pp. 43–60.
LibreCat