Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1441 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32741
F. Markewitz, “Grundlagen und Paradigmen einer systemtheoretisch fundierten Textsortenlinguistik – Eine kritische Bestandsaufnahme,” Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Literatur (LiLi), pp. 321–244, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17096
P. Sommerauer, O. Müller, L. Maxim, and N. Østman, “The Effect of Marker-less Augmented Reality on Task and Learning Performance,” 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8519
T. Jenert and T. Brahm , “Fostering pre-service economics teachers´ reflection on their attitudes towards the discipline,” presented at the EARLI Biennial Conference, Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 2727
T. Gries and M. Redlin, “Pirates – The Young and the Jobless: The Effect of Youth Bulges and Youth Labor Market Integration on Maritime Piracy,” Defence and Peace Economics, vol. 30, no. 3, pp. 309–323, 2019, doi: 10.1080/10242694.2017.1333797.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32550
H. M. Buhl and S. Sommer, “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie,” Psychotherapie im Alter, vol. 16, no. 2, pp. 123–135, 2019, doi: 10.30820/1613-2637-2019-2-123.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32549
C. Bohndick, C. Menne, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation,” Journal of Further and Higher Education, vol. 44, no. 6, pp. 717–728, 2019, doi: 10.1080/0309877x.2019.1596233.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32548
J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, and H. M. Buhl, “Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale,” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 39, no. 1, pp. 24–40, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32551
C. Bohndick, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “Anstoß und Unterstützung der professionellen Weiterentwicklung im Lehramtstudium durch weiterentwicklungsorientiertes Online-Self-Assessment,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 12, no. 1, pp. 19–36, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32553
S. Kohlmeyer, H. M. Buhl, S. Bonanati, J. Dannowsky, and C. Bohndick, “Fit für Inklusion - Entwicklung und Validierung einer deutschsprachigen Kurzskala zum Umgang mit Heterogenität,” Empirische Pädagogik, vol. 33, no. 3, pp. 344–361, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32552
J. Hilkenmeier, C. Greiner, and H. M. Buhl, “Das Elterngespräch aus Forschungsperspektive. Strategien zur Förderung elterlichen Engagements,” SCHULE inklusiv, vol. 5, pp. 46–47, 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed