Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2148 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36317
J. R. Schulze, F. K. Hoya, and F. Hellmich, “Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
F. Hellmich, M. F. Löper, and M. Knickenberg, “Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36341
F. K. Hoya and F. Hellmich, “The Role of Pronounced and Perceived Parental Feedback on Children’s Reading Comprehension. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36343
G. Görel and F. Hellmich, “Primary School Teachers’ Personal Resources and the Quality of Inclusive Learning Processes. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36316
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36323
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, and F. Hellmich, “Development Of Preservice Teachers’ Inclusive Competences. The ‘KinU’-Project. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36306
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht als Determinanten für ihren intentionalen Umgang mit Heterogenität im Klassenzimmer. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36291
J. R. Schulze, F. K. Hoya, A. Kirsch, M. Brandenburg, S. Schwab, and F. Hellmich, “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36290
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, and F. Hellmich, “Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht: Förderung der Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Systeme. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36242
F. Hellmich, F. K. Hoya, and J. R. Schulze, “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. Symposium der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen,” 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed