Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2148 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36317
J. R. Schulze, F. K. Hoya, and F. Hellmich, “Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
F. Hellmich, M. F. Löper, and M. Knickenberg, “Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36341
F. K. Hoya and F. Hellmich, “The Role of Pronounced and Perceived Parental Feedback on Children’s Reading Comprehension. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36343
G. Görel and F. Hellmich, “Primary School Teachers’ Personal Resources and the Quality of Inclusive Learning Processes. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36316
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36323
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, and F. Hellmich, “Development Of Preservice Teachers’ Inclusive Competences. The ‘KinU’-Project. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36306
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht als Determinanten für ihren intentionalen Umgang mit Heterogenität im Klassenzimmer. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36291
J. R. Schulze, F. K. Hoya, A. Kirsch, M. Brandenburg, S. Schwab, and F. Hellmich, “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36290
K. Franzen, G. Görel, A. Filipiak, T. Albers, and F. Hellmich, “Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht: Förderung der Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Systeme. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36242
F. Hellmich, F. K. Hoya, and J. R. Schulze, “Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. Symposium der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36297
K. Franzen, G. Görel, F. K. Hoya, A. Filipiak, T. Albers, and F. Hellmich, “Möglichkeiten der Förderung der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden durch Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36302
J. R. Schulze, F. K. Hoya, and F. Hellmich, “Auswirkungen einer Lerneinheit zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeit von angehenden Grund- und Förderschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36293
M. F. Löper and F. Hellmich, “Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35840
C. Caruso and A. Seifert, “Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester.,” in Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, C. Caruso and J. Woppowa, Eds. Paderborn : Universität Paderborn, 2019, pp. 37–51.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15851
X. Ma, Y. Y. Kartashov, T. Gao, and S. Schumacher, “Controllable high-speed polariton waves in a PT-symmetric lattice,” New Journal of Physics, vol. 21, Art. no. 123008, 2019, doi: 10.1088/1367-2630/ab5a9b.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 40347
N. Wallmeier, “Friedel Helga Roolfs (Hg.): Die Niederdeutsche Bühne am Theater Münster 1919–2019. Im Auftrag der Niederdeutschen Bühne am Theater Münster. Münster: Aschendorff Verlag 2019,” Niederdeutsches Jahrbuch, vol. 142. pp. 211–212, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37387
R. Grotjahn, “»Eine Aufnahme, wie sie wohl selten Künstlern zu Theil wird«: Clara Schumann in Detmold,” ad notam. Jahrbuch der Hochschule für Musik Detmold, no. 18 | 19, pp. 80–83, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40581
N. Lopez Salas et al., “Looking at the ‘Water-in-Deep-Eutectic-Solvent’ System: A Dilution Range for High Performance Eutectics,” ACS Sustainable Chemistry & Engineering, vol. 7, no. 21, pp. 17565–17573, 2019, doi: 10.1021/acssuschemeng.9b05096.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40584
C. Castillo-Blas et al., “Encoding Metal–Cation Arrangements in Metal–Organic Frameworks for Programming the Composition of Electrocatalytically Active Multimetal Oxides,” Journal of the American Chemical Society, vol. 141, no. 4, pp. 1766–1774, 2019, doi: 10.1021/jacs.8b12860.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40582
R. J. Sánchez-Leija et al., “Deep eutectic solvents as active media for the preparation of highly conducting 3D free-standing PANI xerogels and their derived N-doped and N-, P-codoped porous carbons,” Carbon, vol. 146, pp. 813–826, 2019, doi: 10.1016/j.carbon.2019.02.055.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 35756
G. Khan, M. Mohaisen, and M. Trier, “The network ROI,” Internet Research, vol. 30, no. 2, pp. 631–652, 2019, doi: 10.1108/intr-07-2018-0346.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36878
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, and M. Mauritz, “Einleitung: Zugänge zur Kinderladenbewegung,” in Zugänge zur Kinderladenbewegung, Springer VS, 2019, p. XIII, 429 Seiten.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36850
      Karin Bock, N. Göddertz, Franziska Heyden, and Miriam Mauritz, Eds., Zugänge zur Kinderladenbewegung . Wiesbaden: Springer VS, 2019.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 38047
Z. Xie et al., “Efficient C-band single-photon upconversion with chip-scale Ti-indiffused pp-LiNbO3 waveguides,” Applied Optics, vol. 58, no. 22, Art. no. 5910, 2019, doi: 10.1364/ao.58.005910.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 38046
I. I. Faruque et al., “Estimating the Indistinguishability of Heralded Single Photons Using Second-Order Correlation,” Physical Review Applied, vol. 12, no. 5, Art. no. 054029, 2019, doi: 10.1103/physrevapplied.12.054029.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40686
M. Soleymani, C. Lameiro, I. Santamaria, and P. J. Schreier, “Robust Improper Signaling for Two-user SISO Interference Channels,” IEEE Trans. Commun., vol. 67, no. 7, pp. 4709–4723, 2019, doi: 10.1109/TCOMM.2019.2910549.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40687
M. Soleymani, I. Santamaria, C. Lameiro, and P. J. Schreier, “Ergodic Rate for Fading Interference Channels with Proper and Improper Gaussian Signaling,” Entropy, vol. 21, no. 10, p. 922, 2019, doi: 10.3390/e21100922.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40692
M. Soleymani, C. Lameiro, P. J. Schreier, and I. Santamaria, “Energy-efficient Design for Underlay Cognitive Radio Using Improper Signaling,” in IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), 2019, pp. 4769–4773, doi: 10.1109/ICASSP.2019.8683029.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40691
M. Soleymani and B. Maham, “Rate Analysis of SC-FDE and OFDM Systems with Low Resolution ADCs,” in Proc. IEEE 30th Annual International Symposium on Personal, Indoor and Mobile Radio Communications (PIMRC), 2019, pp. 351–355, doi: 10.1109/PIMRC.2019.8904363.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40693
A. Eguizabal, C. Lameiro, D. Ramirez, and P. J. Schreier, “Source enumeration in the presence of colored noise,” IEEE Signal Proc. Lett., vol. 26, no. 3, pp. 475–479, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40685
M. Soleymani, C. Lameiro, I. Santamaria, and P. J. Schreier, “Improper Signaling for SISO Two-user Interference Channels with Additive Asymmetric Hardware Distortion,” IEEE Trans. Commun., 2019, doi: 10.1109/TCOMM.2019.2939310.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40684
C. Lameiro, I. Santamaría, P. J. Schreier, and W. Utschick, “Maximally Improper Signaling in Underlay MIMO Cognitive Radio Networks,” IEEE Transactions on Signal Processing, vol. 67, no. 24, pp. 6241–6255, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40681
C. Lameiro, T. Hasija, T. Marrinan, and P. J. Schreier, “Estimating the Number of Correlated Components Based on Random Projections,” in ICASSP 2019-2019 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), 2019, pp. 5152–5156.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40688
Y.-H. Xiao, J. Xie, L. Huang, and H.-C. So, “Multi-antenna Assisted Source Detection with Toeplitz Noise Covariance,” IEEE Signal Processing Letters, vol. 26, no. 6, pp. 813–817, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40951
B. Uhl and L. Drepper, “Verbale Distanz als sprachliches Werkzeug des Erzählens – Über die Vermittlung von textgrammatischem Handlungswissen an einer inklusiven Kindertagesstätte,” in Grammatik in Erzählungen– Grammatik für Erzählungen. Erwerbs-, Entwicklungs- und Förderperspektiven, A. Binanzer, M. Langlotz, and V. Wecker, Eds. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34620
S. Alpsancar, “Arbeit und Technik? Zur Anschlussfähigkeit des Arbeitsparadigmas am Beispiel Ernst Kapp,” in Ernst Kapp und die Anthropologie der Medien, 1st ed., H. Maye and L. Scholz, Eds. Berlin: Kadmos, 2019, pp. 104–122.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40156
M. Haller, “Implizites Geschlecht – Kleidergrößen in zeitgenössischer Kindermode,” Zeitschrift Gender, Sonderheft zum Thema Hochschule, 1/2019 (Peer Reviewed), 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41033
S. Kreft et al., “Improving Selectivity and Activity of CO2 Reduction Photocatalysts with Oxygen,” Chem, vol. 5, no. 7, pp. 1818–1833, 2019, doi: 10.1016/j.chempr.2019.04.006.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41153
Z. Teuber, J. Möer, L. Webel, and A. Seifert, “Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job-Demands-Resources-Modells in den deutschen Schulkontext,” Prävention und Gesundheitsförderung, vol. 15, no. 3, pp. 269–274, 2019, doi: 10.1007/s11553-019-00752-1.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40930
J. Standke and E. Topalovic, Eds., Deutschdidaktik 2000–2018. Debatten – Entwicklungen – Perspektiven, vol. 66. Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, 2019.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41309
A. Eggert, L. Steinhoff, and C. Witte, “Gift Purchases as Catalysts for Strengthening Customer–Brand Relationships,” Journal of Marketing, vol. 83, no. 5, pp. 115–132, 2019, doi: 10.1177/0022242919860802.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 41301
R. W. Palmatier and L. Steinhoff, Relationship Marketing in the Digital Age. Routledge, 2019.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26052
K. H. Luo et al., “Counter-propagating photon pair generation in a nonlinear waveguide,” Optics Express, Art. no. 3215, 2019, doi: 10.1364/oe.378789.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24923
N. F. Tolksdorf and K. J. Rohlfing, “Reconceptualising early childhood literacy facing child-robot interaction,” presented at the Reconceptualising Early Childhood Literacies: An International Conference, Manchester, UK, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20243
K. Rohlfing, G. Leonardi, I. Nomikou, J. Rączaszek-Leonardi, and E. Hüllermeier, “Multimodal Turn-Taking: Motivations, Methodological Challenges, and Novel Approaches,” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, 2019, doi: 10.1109/TCDS.2019.2892991.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20242
S. Siebert, N. F. Tolksdorf, K. Rohlfing, and I. Zorn, “Raising Robotic Natives?: Persuasive Potentials of Social Robots in Early Education,” The Journal of Communication and Media Studies , pp. 21–35, 2019, doi: 10.18848/2470-9247/CGP/v04i04/21-35.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40974
E. Topalović and L. Drepper, “Nähe-Distanz als multimodaler Strukturierungsraum: Empirische Daten zum vorschulischen Schriftspracherwerb,” Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes, vol. 66, no. 4, pp. 327–336, 2019, doi: 10.14220/mdge.2019.66.4.327.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40950
E. Topalović and L. Drepper, “Nähe-Distanz als multimodaler Strukturierungsraum: Empirische Daten zum vorschulischen Schriftspracherwerb,” Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung. Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes, no. 4, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 17178
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, and J. M. Mandler, “Evidence for Early Comprehension of Action Verbs,” LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT, vol. 15, no. 1, pp. 64–74, 2019, doi: 10.1080/15475441.2018.1520639.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41419 | OA
V. Uppenkamp and W. Sarah-Luise, “Gemeinsam biblischen Geschichten begegnen - reziprokes Lehren als bibeldidaktische Methode,” in Miteinander am Tisch. Tische als Ort sozialer Utopien, vol. 10, A. Pithan and A. Wuckelt, Eds. Münster: Comenius-Institut, 2019, pp. 151–169.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed