Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2180 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48501
Balluff, S., Bendfeld, J., & Krauter, S. (2019). Meteorological Data Forecast using RNN. In Deep Learning and Neural Networks. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-0414-7.ch050
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48515
Hubner-Benz, S., Baum, M., & Frese, M. (2019). Contagion of Entrepreneurial Passion: Effects on Employee Outcomes. Entrepreneurship Theory and Practice, 44(6), 1112–1140. https://doi.org/10.1177/1042258719883995
LibreCat | DOI
 

2019 | Working Paper | LibreCat-ID: 48549
Mordhorst, L., & Nickel, S. (2019). Grenzenloses Wachstum? Entwicklung des dualen Studiums in den Bundesländern (Vol. 212). CHE.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48546
Ziegele, F., & Mordhorst, L. (2019). Competition, Collaboration and Complementarity: Higher Education Policies in Europe. In R. M. O. Pritchard, M. O’Hara, C. Milsom, J. Williams, & L. Matei (Eds.), The Three Cs of Higher Education: Competition, Collaboration and Complementarity (pp. 11–26). Central European University Press.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45391
Delucchi, R., Neugebauer, P., Dröse, J., Prediger, S., & Mertins, B. (2019). Eye-Tracking-Studie zum Erfassen von Referenzstrukturen in Textaufgaben der Klasse 5. In A. Frank, S. Krauss, & K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 (pp. 1239–1242). WTM.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Golombek, C., Klingsieck, K. B., & Scharlau, I. (2019). Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale. European Journal of Psychological Assessment, 35(5), 751–761. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000452
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Scharlau, I., & Klingsieck, K. B. (2019). Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren. In A. Hirsch-Weber, C. Loesch, & S. Scherer (Eds.), Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg? (pp. 207–226). Beltz (Juventa).
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
Klingsieck, K. B., & Marker, R. (2019). Zweifel am Studium. Konzeptuelle Überlegungen und eine erste empirische Annäherung. Die Hochschullehre, 5(2019), 825–838.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48703
Zobe, C., Krause, D., & Blischke, K. (2019). Dissociative effects of normative feedback on motor automaticity and motor accuracy in learning an arm movement sequence. Human Movement Science, 66, 529–540. https://doi.org/10.1016/j.humov.2019.06.004
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48704
Krause, D., Becker, L., & Vogt, S. (2019). Zur Gestaltung von Feedbackprozeduren zum Erlernen der postoperativen Teilbelastung beim Gehen mit Unterarmgehstützen im Kontext der Bewegungsautomatisierung. B&G Bewegungstherapie und Gesundheitssport, 35(01), 14–19. https://doi.org/10.1055/a-0818-7603
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed