Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2136 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36313
Franzen, Katja, et al. Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden Und Erfahrungen Aus Dem Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 10. Tagung Der Sektion Empirische Bildungsforschung in Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen Als Herausforderungen Für Empirische Bildungsforschung“. Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36317
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on Their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“. University of Hamburg, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
Hellmich, Frank, et al. Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future". RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36341
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. The Role of Pronounced and Perceived Parental Feedback on Children’s Reading Comprehension. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future". RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36343
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. Primary School Teachers’ Personal Resources and the Quality of Inclusive Learning Processes. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future". RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36316
Löper, Marwin Felix, et al. Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices Concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“. University of Hamburg, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36323
Franzen, Katja, et al. Development Of Preservice Teachers’ Inclusive Competences. The “KinU”-Project. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“. University of Hamburg, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36306
Löper, Marwin Felix, et al. Einstellungen Und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug Auf Den Inklusiven Unterricht Als Determinanten Für Ihren Intentionalen Umgang Mit Heterogenität Im Klassenzimmer. Vortrag Auf Der 10. Tagung Der Sektion Empirische Bildungsforschung in Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen Als Herausforderungen Für Empirische Bildungsforschung“. Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36291
Schulze, Jan Roland, et al. Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Posterpräsentation. Symposium Der Förderlinie “Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung” Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung Und Relationen von Wissenschaft Und Praxis in Den Bildungsbereichen. Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36290
Franzen, Katja, et al. Kompetenzentwicklung Im Inklusiven Unterricht: Förderung Der Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden Im Vergleich Dreier Europäischer Systeme. Posterpräsentation. Symposium Der Förderlinie “Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung” Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung Und Relationen von Wissenschaft Und Praxis in Den Bildungsbereichen. Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36242
Hellmich, Frank, et al. Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule. Vortrag. Symposium Der Förderlinie “Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung” Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung Und Relationen von Wissenschaft Und Praxis in Den Bildungsbereichen. Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36297
Franzen, Katja, et al. Möglichkeiten Der Förderung Der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden Durch Erfahrungen Aus Dem Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“. Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36302
Schulze, Jan Roland, et al. Auswirkungen Einer Lerneinheit Zum Kooperativen Arbeiten Auf Die Selbstwirksamkeit von Angehenden Grund- Und Förderschullehrkräften in Bezug Auf Den Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“. Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36293
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Determinanten Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Einem Sonderpädagogischen Förderbedarf in Der Emotionalen Und Sozialen Entwicklung. Vortrag Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“. Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35840
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester.” Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, edited by Carina Caruso and Jan Woppowa, Universität Paderborn, 2019, pp. 37–51, doi:10.17619/UNIPB/1-603 .
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15851
Ma, Xuekai, et al. “Controllable High-Speed Polariton Waves in a PT-Symmetric Lattice.” New Journal of Physics, vol. 21, 123008, 2019, doi:10.1088/1367-2630/ab5a9b.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 40347
Wallmeier, Nadine. “Friedel Helga Roolfs (Hg.): Die Niederdeutsche Bühne Am Theater Münster 1919–2019. Im Auftrag Der Niederdeutschen Bühne Am Theater Münster. Münster: Aschendorff Verlag 2019.” Niederdeutsches Jahrbuch, vol. 142, 2019, pp. 211–12.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37387
Grotjahn, Rebecca. “»Eine Aufnahme, wie sie wohl selten Künstlern zu Theil wird«: Clara Schumann in Detmold.” ad notam. Jahrbuch der Hochschule für Musik Detmold, no. 18 | 19, 2019, pp. 80–83.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40581
Lopez Salas, Nieves, et al. “Looking at the ‘Water-in-Deep-Eutectic-Solvent’ System: A Dilution Range for High Performance Eutectics.” ACS Sustainable Chemistry & Engineering, vol. 7, no. 21, American Chemical Society (ACS), 2019, pp. 17565–73, doi:10.1021/acssuschemeng.9b05096.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40584
Castillo-Blas, Celia, et al. “Encoding Metal–Cation Arrangements in Metal–Organic Frameworks for Programming the Composition of Electrocatalytically Active Multimetal Oxides.” Journal of the American Chemical Society, vol. 141, no. 4, American Chemical Society (ACS), 2019, pp. 1766–74, doi:10.1021/jacs.8b12860.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed