Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2148 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36395
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2019). Feedback im Leseunterricht der Grundschule aus der Perspektive von Kindern und Lehrkräften – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36387
Hellmich, F., & Löper, M. F. (2019). Prerequisites for children’s attitudes towards peers with special educational needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to me! Exploring under-served students’ voice through innovative and participatory research designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Görel, G. (2019). Auswirkungen eines Trainings zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug auf den inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36347
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2019). Prerequisites of Primary School Students’ Pro-social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future".
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
Hellmich, F., Löper, M. F., & Knickenberg, M. (2019). Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36355
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2019). Children’s Pro-social Behavior towards Peers with Social or Emotional Disabilities in the Inclusive Classroom. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36383
Hellmich, F. (2019). Under which conditions does the social participation of students with special educational needs succeed? Keynote. Conference “Inclusive Education – Giving students a voice.”
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36312
Schulze, J. R., Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2019). Effekte eines Trainings zum kooperativen Arbeiten im inklusiven Unterricht auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36313
Franzen, K., Görel, G., Hoya, F. K., Filipiak, A., Albers, T., & Hellmich, F. (2019). Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden und Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36317
Schulze, J. R., Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2019). Effects of a Training to Foster Pre-Service Teachers’ Knowledge about Team-Teaching on their Competencies for Inclusive Education at Primary School. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36344
Hellmich, F., Löper, M. F., & Knickenberg, M. (2019). Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education. Single Paper.18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future".
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36341
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2019). The Role of Pronounced and Perceived Parental Feedback on Children’s Reading Comprehension. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future".
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36343
Görel, G., & Hellmich, F. (2019). Primary School Teachers’ Personal Resources and the Quality of Inclusive Learning Processes. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future".
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36316
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2019). Prerequisites for Primary School Teachers’ Intentions and Everyday Day Practices concerning Inclusive Education. Single Paper. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36323
Franzen, K., Görel, G., Filipiak, A., Albers, T., & Hellmich, F. (2019). Development Of Preservice Teachers’ Inclusive Competences. The “KinU”-Project. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36306
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2019). Einstellungen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht als Determinanten für ihren intentionalen Umgang mit Heterogenität im Klassenzimmer. Vortrag auf der 10. Tagung der Sektion Empirische Bildungsforschung in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen als Herausforderungen für empirische Bildungsforschung“.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36291
Schulze, J. R., Hoya, F. K., Kirsch, A., Brandenburg, M., Schwab, S., & Hellmich, F. (2019). Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36290
Franzen, K., Görel, G., Filipiak, A., Albers, T., & Hellmich, F. (2019). Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht: Förderung der Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Systeme. Posterpräsentation. Symposium der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36242
Hellmich, F., Hoya, F. K., & Schulze, J. R. (2019). Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden im Zusammenhang mit ihrer Qualifizierung für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. Symposium der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF). Transfer, Nutzung und Relationen von Wissenschaft und Praxis in den Bildungsbereichen.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36297
Franzen, K., Görel, G., Hoya, F. K., Filipiak, A., Albers, T., & Hellmich, F. (2019). Möglichkeiten der Förderung der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden durch Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36302
Schulze, J. R., Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2019). Auswirkungen einer Lerneinheit zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeit von angehenden Grund- und Förderschullehrkräften in Bezug auf den inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36293
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2019). Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung. Vortrag auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35840
Caruso, C., & Seifert, A. (2019). Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester. In C. Caruso & J. Woppowa (Eds.), Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven (pp. 37–51). Universität Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-603
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15851
Ma, X., Kartashov, Y. Y., Gao, T., & Schumacher, S. (2019). Controllable high-speed polariton waves in a PT-symmetric lattice. New Journal of Physics, 21, Article 123008. https://doi.org/10.1088/1367-2630/ab5a9b
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 40347
Wallmeier, N. (2019). Friedel Helga Roolfs (Hg.): Die Niederdeutsche Bühne am Theater Münster 1919–2019. Im Auftrag der Niederdeutschen Bühne am Theater Münster. Münster: Aschendorff Verlag 2019. In Niederdeutsches Jahrbuch (Vol. 142, pp. 211–212).
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37387
Grotjahn, R. (2019). »Eine Aufnahme, wie sie wohl selten Künstlern zu Theil wird«: Clara Schumann in Detmold. ad notam. Jahrbuch der Hochschule für Musik Detmold, 18 | 19, 80–83.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40581
Lopez Salas, N., Vicent-Luna, J. M., Imberti, S., Posada, E., Roldán, M. J., Anta, J. A., Balestra, S. R. G., Madero Castro, R. M., Calero, S., Jiménez-Riobóo, R. J., Gutiérrez, M. C., Ferrer, M. L., & del Monte, F. (2019). Looking at the “Water-in-Deep-Eutectic-Solvent” System: A Dilution Range for High Performance Eutectics. ACS Sustainable Chemistry & Engineering, 7(21), 17565–17573. https://doi.org/10.1021/acssuschemeng.9b05096
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40584
Castillo-Blas, C., Lopez Salas, N., Gutiérrez, M. C., Puente-Orench, I., Gutiérrez-Puebla, E., Ferrer, M. L., Monge, M. Á., & Gándara, F. (2019). Encoding Metal–Cation Arrangements in Metal–Organic Frameworks for Programming the Composition of Electrocatalytically Active Multimetal Oxides. Journal of the American Chemical Society, 141(4), 1766–1774. https://doi.org/10.1021/jacs.8b12860
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40582
Sánchez-Leija, R. J., Lopez Salas, N., Fierro, J. L. G., Gutiérrez, M. C., Ferrer, M. L., Mota-Morales, J. D., Luna-Bárcenas, G., & Monte, F. del. (2019). Deep eutectic solvents as active media for the preparation of highly conducting 3D free-standing PANI xerogels and their derived N-doped and N-, P-codoped porous carbons. Carbon, 146, 813–826. https://doi.org/10.1016/j.carbon.2019.02.055
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 35756
Khan, G., Mohaisen, M., & Trier, M. (2019). The network ROI. Internet Research, 30(2), 631–652. https://doi.org/10.1108/intr-07-2018-0346
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36878
Bock, K., Göddertz, N., Heyden, F., & Mauritz, M. (2019). Einleitung: Zugänge zur Kinderladenbewegung. In Zugänge zur Kinderladenbewegung (p. XIII, 429 Seiten). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-24189-6_1
LibreCat | DOI
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36850
Bock,       Karin , Göddertz, N., Heyden, Franziska , & Mauritz, Miriam (Eds.). (2019). Zugänge zur Kinderladenbewegung . Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-24189-6
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 38047
Xie, Z., Luo, K. H., Chang, K. C., Panoiu, N. C., Herrmann, H., Silberhorn, C., & Wong, C. W. (2019). Efficient C-band single-photon upconversion with chip-scale Ti-indiffused pp-LiNbO3 waveguides. Applied Optics, 58(22), Article 5910. https://doi.org/10.1364/ao.58.005910
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 38046
Faruque, I. I., Sinclair, G. F., Bonneau, D., Ono, T., Silberhorn, C., Thompson, M. G., & Rarity, J. G. (2019). Estimating the Indistinguishability of Heralded Single Photons Using Second-Order Correlation. Physical Review Applied, 12(5), Article 054029. https://doi.org/10.1103/physrevapplied.12.054029
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40686
Soleymani, M., Lameiro, C., Santamaria, I., & Schreier, P. J. (2019). Robust Improper Signaling for Two-user SISO Interference Channels. IEEE Trans. Commun., 67(7), 4709–4723. https://doi.org/10.1109/TCOMM.2019.2910549
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40687
Soleymani, M., Santamaria, I., Lameiro, C., & Schreier, P. J. (2019). Ergodic Rate for Fading Interference Channels with Proper and Improper Gaussian Signaling. Entropy, 21(10), 922. https://doi.org/10.3390/e21100922
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40692
Soleymani, M., Lameiro, C., Schreier, P. J., & Santamaria, I. (2019). Energy-efficient Design for Underlay Cognitive Radio Using Improper Signaling. IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), 4769–4773. https://doi.org/10.1109/ICASSP.2019.8683029
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40691
Soleymani, M., & Maham, B. (2019). Rate Analysis of SC-FDE and OFDM Systems with Low Resolution ADCs. Proc. IEEE 30th Annual International Symposium on Personal, Indoor and Mobile Radio Communications (PIMRC), 351–355. https://doi.org/10.1109/PIMRC.2019.8904363
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40693
Eguizabal, A., Lameiro, C., Ramirez, D., & Schreier, P. J. (2019). Source enumeration in the presence of colored noise. IEEE Signal Proc. Lett., 26(3), 475–479.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40685
Soleymani, M., Lameiro, C., Santamaria, I., & Schreier, P. J. (2019). Improper Signaling for SISO Two-user Interference Channels with Additive Asymmetric Hardware Distortion. IEEE Trans. Commun. https://doi.org/10.1109/TCOMM.2019.2939310
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40684
Lameiro, C., Santamaría, I., Schreier, P. J., & Utschick, W. (2019). Maximally Improper Signaling in Underlay MIMO Cognitive Radio Networks. IEEE Transactions on Signal Processing, 67(24), 6241–6255.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40681
Lameiro, C., Hasija, T., Marrinan, T., & Schreier, P. J. (2019). Estimating the Number of Correlated Components Based on Random Projections. ICASSP 2019-2019 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP), 5152–5156.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40688
Xiao, Y.-H., Xie, J., Huang, L., & So, H.-C. (2019). Multi-antenna Assisted Source Detection with Toeplitz Noise Covariance. IEEE Signal Processing Letters, 26(6), 813–817.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40951
Uhl, B., & Drepper, L. (2019). Verbale Distanz als sprachliches Werkzeug des Erzählens – Über die Vermittlung von textgrammatischem Handlungswissen an einer inklusiven Kindertagesstätte. In A. Binanzer, M. Langlotz, & V. Wecker (Eds.), Grammatik in Erzählungen– Grammatik für Erzählungen. Erwerbs-, Entwicklungs- und Förderperspektiven. Schneider Hohengehren.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34620
Alpsancar, S. (2019). Arbeit und Technik? Zur Anschlussfähigkeit des Arbeitsparadigmas am Beispiel Ernst Kapp. In H. Maye & L. Scholz (Eds.), Ernst Kapp und die Anthropologie der Medien (1st ed., pp. 104–122). Kadmos.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40156
Haller, M. (2019). Implizites Geschlecht – Kleidergrößen in zeitgenössischer Kindermode. Zeitschrift Gender, Sonderheft zum Thema Hochschule, 1/2019 (Peer Reviewed).
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41033
Kreft, S., Schoch, R., Schneidewind, J., Rabeah, J., Kondratenko, E. V., Kondratenko, V. A., Junge, H., Bauer, M., Wohlrab, S., & Beller, M. (2019). Improving Selectivity and Activity of CO2 Reduction Photocatalysts with Oxygen. Chem, 5(7), 1818–1833. https://doi.org/10.1016/j.chempr.2019.04.006
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41153
Teuber, Z., Möer, J., Webel, L., & Seifert, A. (2019). Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job-Demands-Resources-Modells in den deutschen Schulkontext. Prävention und Gesundheitsförderung, 15(3), 269–274. https://doi.org/10.1007/s11553-019-00752-1
LibreCat | DOI
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40930
Standke, J., & Topalovic, E. (Eds.). (2019). Deutschdidaktik 2000–2018. Debatten – Entwicklungen – Perspektiven (Vol. 66). Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG. https://doi.org/10.14220/mdge.2019.66.1.0
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41309
Eggert, A., Steinhoff, L., & Witte, C. (2019). Gift Purchases as Catalysts for Strengthening Customer–Brand Relationships. Journal of Marketing, 83(5), 115–132. https://doi.org/10.1177/0022242919860802
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed