Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2166 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 24905
Siebert, S., Tolksdorf, N. F., Rohlfing, K. J., & Zorn, I. (2019). Raising Robotic Natives?: Persuasive Potentials of Social Robots in Early Education. The Journal of Communication and Media Studies, 21–35. https://doi.org/10.18848/2470-9247/cgp/v04i04/21-35
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24916
Tolksdorf, N. F., Dirk, H., Rohlfing, K. J., & Viertel, F. E. (2019). Do shy children behave differently than non-shy children in a child-robot interaction? An analysis of positive and negative expressions of shyness in kindergarten children. Atypical Interaction Conference, Helsinki, Finland.
LibreCat
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24913
Tolksdorf, N. F., Mertens, U. J., & Rohlfing, K. J. (2019). When learning words with robots, children’s answers are multimodal: a challenge for a dialogue design. International Conference on Human-Computer Interaction (HCI), Orlando, USA.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20203
Grimminger, A., & Rohlfing, K. (2019). Multimodale Kommunikation in frühen Buchlesesituationen und ihr Zusammenhang mit dem späteren Wortschatz. . Sprache · Stimme · Gehör, 43(2), 93–99. https://doi.org/10.1055/a-0851-9063
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20201
Grimminger, A., Rohlfing, K., Lüke, C., Liszkowski, U., & Ritterfeld, U. (2019). Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction. Journal of Child Language, 1–17. https://doi.org/10.1017/S0305000919000710
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20202
Rohlfing, K., & Grimminger, A. (2019). Utilizing Pragmatic Frames as an analytical tool for children’s performance during word learning. . Proceedings of the 9th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics .
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20224
Rohlfing, K., Nachtigäller, K., Berner, A., & Foltz, A. (2019). Does emotional narrative context influence retention of newly learned words? . In Narrative, Literacy and Other Skills. Studies in intervention. (pp. 91–107).
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20219
Rohlfing, K. (2019). Language learning from the use of gestures. . In International Handbook of Language Acquisition (pp. 213–233).
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 20218
Rohlfing, K. (2019). Frühe Sprachentwicklung (1st ed.).
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 17556
Nomikou, I., Rohlfing, K., Cimiano, P., & Mandler, J. M. (2019). Evidence for Early Comprehension of Action Verbs. LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT, 15(1), 64–74. https://doi.org/10.1080/15475441.2018.1520639
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20200
Grimminger, A. (2019). The timing of pointing-speech combinations in typically developing and language-delayed toddlers. Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction , GESPIN(6), 44–49. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-807
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20199
Grimminger, A. (2019). Die Integration von Lautsprache und Gesten in Lernkontexten. . Mitteilungen Des Deutschen Germanistenverbandes, 66(4), 408–414. https://doi.org/10.14220/mdge.2019.66.4.408
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36402
Schulze, J. R., Hoya, F. K., Löper, M. F., Mester, T., Kirsch, A., Blumberg, E., Schwab, S., & Hellmich, F. (2019). Wie können Studierende des Lehramts an Grund- und Förderschulen auf das kooperative Arbeiten in der inklusiven Grundschule vorbereitet werden? Posterpräsentation auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
Löper, M. F., Görel, G., Hoya, F. K., Kirsch, A., Mester, T., Schulze, J. R., Blumberg, E., Schwab, S., & Hellmich, F. (2019). Entwicklung kooperativen Arbeitens bei Lehramtsstudierenden für den naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der inklusiven Grundschule. Posterpräsentation auf dem 8. Paderborner Grundschultag.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36378
Hellmich, F., & Schulze, J. R. (2019). Kooperatives Unterrichten von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grund- und Förderschulen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in der Naturwissenschaftlichen Fakultät der Leibniz Universität Hannover. Institut für Didaktik der Naturwissenschaften.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33443
Wendel, S., Haucke-Korber, B., Dietz, A., & Kennel, R. (2019). Experimental Evaluation of Cascaded Continuous and Finite Set Model Predictive Speed Control for Electrical Drives. 2019 21st European Conference on Power Electronics and Applications (EPE ’19 ECCE Europe). https://doi.org/10.23919/epe.2019.8914947
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36395
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2019). Feedback im Leseunterricht der Grundschule aus der Perspektive von Kindern und Lehrkräften – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36387
Hellmich, F., & Löper, M. F. (2019). Prerequisites for children’s attitudes towards peers with special educational needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to me! Exploring under-served students’ voice through innovative and participatory research designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Görel, G. (2019). Auswirkungen eines Trainings zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug auf den inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36347
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2019). Prerequisites of Primary School Students’ Pro-social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future".
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed