Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2185 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48501
S. Balluff, J. Bendfeld, and S. Krauter, “Meteorological Data Forecast using RNN,” in Deep Learning and Neural Networks, IGI Global, 2019.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48515
S. Hubner-Benz, M. Baum, and M. Frese, “Contagion of Entrepreneurial Passion: Effects on Employee Outcomes,” Entrepreneurship Theory and Practice, vol. 44, no. 6, pp. 1112–1140, 2019, doi: 10.1177/1042258719883995.
LibreCat | DOI
 

2019 | Working Paper | LibreCat-ID: 48549
L. Mordhorst and S. Nickel, Grenzenloses Wachstum? Entwicklung des dualen Studiums in den Bundesländern, vol. 212. Gütersloh: CHE, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48546
F. Ziegele and L. Mordhorst, “Competition, Collaboration and Complementarity: Higher Education Policies in Europe,” in The Three Cs of Higher Education: Competition, Collaboration and Complementarity, R. M. O. Pritchard, M. O’Hara, C. Milsom, J. Williams, and L. Matei, Eds. Budapest: Central European University Press, 2019, pp. 11–26.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45391
R. Delucchi, P. Neugebauer, J. Dröse, S. Prediger, and B. Mertins, “Eye-Tracking-Studie zum Erfassen von Referenzstrukturen in Textaufgaben der Klasse 5,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 , 2019, pp. 1239–1242.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
C. Golombek, K. B. Klingsieck, and I. Scharlau, “Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale,” European Journal of Psychological Assessment, vol. 35, no. 5, pp. 751–761, 2019, doi: 10.1027/1015-5759/a000452.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
I. Scharlau and K. B. Klingsieck, “Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren,” in Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?, A. Hirsch-Weber, C. Loesch, and S. Scherer, Eds. Weinheim: Beltz (Juventa), 2019, pp. 207–226.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
K. B. Klingsieck and R. Marker, “Zweifel am Studium. Konzeptuelle Überlegungen und eine erste empirische Annäherung,” die hochschullehre, vol. 5, no. 2019, pp. 825–838, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48703
C. Zobe, D. Krause, and K. Blischke, “Dissociative effects of normative feedback on motor automaticity and motor accuracy in learning an arm movement sequence,” Human Movement Science, vol. 66, pp. 529–540, 2019, doi: 10.1016/j.humov.2019.06.004.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48704
D. Krause, L. Becker, and S. Vogt, “Zur Gestaltung von Feedbackprozeduren zum Erlernen der postoperativen Teilbelastung beim Gehen mit Unterarmgehstützen im Kontext der Bewegungsautomatisierung,” B&G Bewegungstherapie und Gesundheitssport, vol. 35, no. 01, pp. 14–19, 2019, doi: 10.1055/a-0818-7603.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48702
D. Krause, T. Koers, and L. K. Maurer, “Valence‐dependent brain potentials of processing augmented feedback in learning a complex arm movement sequence,” Psychophysiology, vol. 57, no. 3, 2019, doi: 10.1111/psyp.13508.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48767
J. Diederich, “Vorstellungen von Grundschulkindern zur Zeitzeugenbefragung – eine empirische Untersuchung zu Kompetenzen historischen Denkens,” in Fokus Grundschule. Forschungsperspektiven und Entwicklungslinien, vol. 1, A. Holzinger, S. Kopp-Sixt, S. Luttenberger, and D. Wohlhart, Eds. Münster: Waxmann, 2019, pp. 189–198.
LibreCat | Files available
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48768
J. Diederich, “Vorstellungen von Grundschulkindern zur Zeitzeugenbefragung - Eine empirische Untersuchung zu Kompetenzen historischen Denkens,” in Forschendes Lernen im Sachunterricht, M. Knörzer, L. Förster, U. Franz, and A. Hartinger, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48769
J. Diederich and T. Mester, “Tiefenlernen durch Concept Maps mit Reflexionsanteilen,” in Beiträge zu Praxis, Praxisforschung und Forschung - Jahresheft 2018, die Hochschullehre. Interdisziplinäre Zeitschri für Studium und Lehre, Ed. 2019.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 48792
S. Luft, The Space of Culture.  Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer). Oxford/New York: Oxford University Press, 2019.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 48791
S. Luft, Philosophie Lehren. Hamburg: Meiner, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48831
S. Luft, “Phenomenology without Foundations = Pragmatism? Or: What is Left of Phenomenology After a Pragmatic Critique,” Phänomenologische Forschungen, no. 2, pp. 91–114, 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48924
N.-M. Peitz, “mobinardo - Training Abroad for Learners and Teachers at Vocational Training Institutions,” Focus Europe, Special Edition: Quo vadis, homo? , 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23720
I. Gräßler, J. Pottebaum, P. Taplick, D. Roesmann, and D. Preuß, “Unterstützung des Lernens für kritische Situationen: Potenzial von Augmented Reality für die Instandsetzung auf See,” in Go-3D 2019 “Mit 3D Richtung Maritim 4.0” - Tagungsband zur Konferenz Go-3D 2019, 2019, pp. 45–57.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48976
M. Schulze, “Schöner Wohnen,” in Flugblätter / Flying Letters, B. Jensen and Künstler Gut Loitz e.V., Eds. 2019, pp. 248–249.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed