Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2188 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45743
L. Steinhoff and M. Zondag, “Enhancing Loyalty Program Effectiveness by Stimulating Member Activity along the Customer Journey,” presented at the Proceedings of the 48th European Marketing Academy (EMAC) Conference, Hamburg, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, and M. Gebhardt, “Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten.,” presented at the 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Köln, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, and M. Venetz, “Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.,” presented at the Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development (SRCD), Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
M. Knickenberg, H. Frank, and L. Marwin Felix, “Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews.,” presented at the Porto International Conference on Research in Education (ICRE), Porto, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, and H. Frank, “Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education,” presented at the 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019, Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, and M. Venetz, “Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method,” presented at the second edition of the conference “On the Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education - New ways to measure social inclusion,” Groningen, Netherlands, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, and M. Venetz, “Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience.,” presented at the 6th biannual meeting of the Society Ambulatory Assessment, Syracuse, NY, United States, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
M. Knickenberg and C. Zurbriggen, “Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method.,” presented at the Frühjahrstagung der Arbeitsgruppe für empirische sonderpädagogische Forschung. Universität Freiburg, Freiburg, Schweiz, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
M. Knickenberg and H. Chantal, “Applicability of ESM in School: Quality of students’ social interaction,” presented at the 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019, Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34653
I. Hoyer and T. Kohlmeyer, “Das gesungene Lied im Religionsunterricht - zwischen Ritualisierung und Instrumentalisierung,” in Praxis des RU, vol. 10, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, and H. Roose, Eds. 2019, pp. 85–94.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19771
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, and C. Weiß, “Inklusion vom Kind aus denken: Mit der KrafT Bildungsdokumentation den Übergang Kita-Grundschule gemeinsam gestalten. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19769
P. Büker and J. Ogrodowski, “Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung: Wie können Kinder, pädagogische Fachkräfte und die Übergangsgestaltung von der Kooperation profitieren? Eröffnungsvortrag zum Fachtag: „Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung“ im Bildungshaus Emmerthal (Niedersachsen),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 50615
S. Aschhoff-Hartmann, Das moralische Urteil von Schülerinnen und Schülern mit Verhaltensstörungen. Theoretische Ansätze und empirische Befunde aus kohlbergianischer und neo-kohlbergianischer Perspektive. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50633
V. Albus, Ed., Montesquieu, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3. 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50687
V. Albus, “Montesquieu und die Philosophiedidaktik,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3, pp. 3–7, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 50713
V. Albus, “Alfred J. Noll: Absolute Mäßigung. Montesquieu und sein L‘ esprit des loix. Köln: PapyRosa 2018. 1020 S.,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3. p. 111, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50688
V. Albus, “Der Mythos der Gewaltenteilung und die Metaphorik des Kräftepolygons bei Montesquieu,” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3, p. 95, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 50730
K. Kiepe et al., Geschäftsmodell- und Kompetenzentwicklung für nachhaltiges Wirtschaften. Selbstlernmaterial für Ausbildungspersonal und Auszubildende. Bonn. Berlin: Logos, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 50803
C. Wicke et al., Geschäftsmodell- und Kompetenzentwicklung für nachhaltiges Wirtschaften. Selbstlernmaterial für Ausbildungspersonal und Auszubildende. Bonn: Verlag Barbara Budrich, 2019.
LibreCat
 

2019 | Special Issue | LibreCat-ID: 50852
A. Blank and D. Jalobeanu, Eds., Common Notions in Early Modern Thought. , vol. 8, no. 1. 2019, pp. 1–216.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2019

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed