Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2315 Publications
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42273
M. Abdelrahem, “Islamic Studies in the West from Orientalism to Theology: Germany as a Model,” in Islam in the West, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 42266
A. R. Mustafa, “Ritual and Rationality in Islam: A Case Study on Nail Polish,” Islamic Law and Society, vol. 27, no. 3, pp. 240–284, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42231
S. A. Aghaei Abrandabadi, “Illumination and Numbering. Function and Implication of Verse Markers in Early Qur’anic manuscripts from the National Museum of Iran,” in Rechtes Maß und Heilige Zahl, 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42232
S. A. Aghaei Abrandabadi, “The Project ‘Irankoran’: Digitalisation of Early Quranic Manuscripts Kept in Iranian Collections,” in The 9th European Conference of Iranian Studies (ECIS9), 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37255
M. Tatari, “Vulnerabilität - Ein vernachlässigter Aspekt muslimischer Theologie und Anthropologie,” Religionen unterwegs, pp. 19–24, 2019.
LibreCat
2019 | Book | LibreCat-ID: 45387
J. Dröse, Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung. Heidelberg: Springer Spektrum, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45194
C. Vogelsang et al., “Entwicklung von Professionswissen und Unterrichtsperformanz im Lehramtsstudium Physik. Analysen zu valider Testwertinterpretation,” Zeitschrift für Pädagogik, vol. 65, no. 4, pp. 473–491, 2019, doi: 10.25656/01:23990.
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45390
J. Dröse and S. Prediger, “Scaffolding für fachbezogene textsortenspezifische Lesestrategien – Entwicklungsforschungsstudie zur Förderung des Umgangs mit Textaufgaben,” in Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen , B. Ahrenholz, S. Jeuk, B. Lütke, J. Paetsch, and H. Roll, Eds. Berlin: de Gruyter, 2019, pp. 107–134.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45438
M. Haghani Fazl and M. Sadeghnia, “Rah-e-halli Mu’menaneh Barai-e Zist Dar Donya-ie Modern: Tahlili bar Goftogoi-e Adyan (The Believers Solution to Living in the Modern World: An Analysis of Inter-religious Dialogue),” Ma’rifat-e Adyan, 10, pp. 91–111, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23907
O. Grydin et al., “Flexible Hot Rolling of Extruded Shapes of Aluminum Alloy EN AW-6082,” Materials Science Forum, pp. 85–92, 2019, doi: 10.4028/www.scientific.net/msf.949.85.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41524
K. Engelkemeier et al., “Nano-architectural complexity of zinc oxide nanowall hollow microspheres and their structural properties,” Nanotechnology, vol. 31, no. 9, Art. no. 095701, 2019, doi: 10.1088/1361-6528/ab55bc.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23900
O. Grydin et al., “Short austenitization treatment with subsequent press hardening: Correlation between process parameters, microstructure and mechanical properties,” Materials Science and Engineering: A, pp. 176–195, 2019, doi: 10.1016/j.msea.2019.02.025.
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 23901
O. Grydin, A. Andreiev, M. Zogaj, Y. Frolov, and M. Schaper, “Relationships between Microstructural and Mechanical Performance on Example of an Air‐Hardening Steel,” Advanced Engineering Materials, Art. no. 1900134, 2019, doi: 10.1002/adem.201900134.
LibreCat
| DOI
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45474
S. Bechstein, A. Stahl, and J. Riese, “Beschleuniger-Experimente mit sichtbarer Spur der Elektronen - Eine Unterrichtsreihe in der Teilchenphysik,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, vol. 39, pp. 237–240.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45478
C. Vogelsang, J. Riese, A. Borowski, and C. Kulgemeyer, “Profile-P+: Kompetenz und Performanz im Lehramtsstudium Physik,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, vol. 39, pp. 345–348.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45477
J. Schröder, C. Vogelsang, and J. Riese, “Erfassung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Physikunterricht,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, vol. 39, pp. 353–356.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45475
S. Goertz, P. Klein, J. Riese, and H. Heinke, “Konzeption eines Lernzirkels zu experimentellen Kompetenzen,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, vol. 39, pp. 787–790.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45476
A.-K. Joswig and J. Riese, “Die Veränderung physikdidaktischen Wissens im Lehr-Lern-Seminar,” in Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Kiel 2018, 2019, vol. 39, pp. 141–144.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45471
C. Vogelsang et al., “Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education,” in Student Learning Outcomes Assessment in Higher Education – Perspectives, Concepts and Approaches for Research, Transfer and Implementation (KoKoHs Working Papers, 12), O. Zlatkin-Troitschanskaia, M. Toepper, H. A. Pant, C. Lautenbach, and C. Kuhn, Eds. 2019, pp. 40–43.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45470
A.-K. Joswig-Käfer and J. Riese, “Development of Prospective Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge While preparing for an Internship,” in E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education, 2019.
LibreCat